مسلم مختاری

هشدار  و اعلام آماده باش ستاد مدیریت بحران به مردم شهرستان بهمئی در پی بارشهای شدید طی روزهای آینده

فرماندار بهمئی گفت: ستاد مدیریت بحران بهمئی در پی بارندگی های پیش رو در نقاط مختلف شهرستان بهمئی اعلام آماده باش فوری کرد.
کد خبر : 64240
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 15:28

هشدار  و اعلام آماده باش ستاد مدیریت بحران به مردم شهرستان بهمئی در پی بارشهای شدید طی روزهای آینده

فرماندار بهمئی گفت: ستاد مدیریت بحران بهمئی در پی بارندگی های پیش رو در نقاط مختلف شهرستان بهمئی اعلام آماده باش فوری کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ فرماندار بهمئی در جلسه مدیریت بحران این شهرستان گفت: تمام مدیران تا پایان بحران در شهرستان حضور و تمامی مرخصی و ماموریت مدیران دستگاه اجرای لغو و بخشداران و دهیاران اطلاع رسانی به مردم و جهادکشاورزی اطلاع رسانی به کشاورزان را در دستور کار خودشان قرار بدهند.

علی محمدی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران بهمئی به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در وضعیت آماده باش قرار دارد افزود: با ورود سامانه فعال بارشی از امروز به جو استان، بارندگی‌ها شدت می‌گیرد که برای مدیریت حوادث احتمالی ناشی از این بارشها، ۱۱ تیم امدادی در بهمئی آماده باش هستند.

وی گفت: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی درباره طوفان ، ستاد مدیریت بحران شهرستان اعم از دستگاه های خدماتی و امدادی برای پیشگیری از وقوع یا امدادرسانی در حوادث احتمالی در حالت آماده باش هستند.

فرماندار بهمئی گفت: این تیم‌ها متشکل از دستگاه‌های مختلف اعم از فرمانداری، هلال احمر، اورژانس، نیرو‌های پلیس، شهرداری، اُمور عشایر، راهداری و دیگر نهاد‌های شهرستان از ظهر امروز تا صبح جمعه در حال آماده باش کامل هستند تا حوادث احتمالی در شهرستان را مدیریت کنند.

محمدی با اشاره به ضرورت پاکسازی معابر آبراهه ها و زیر گذرها قبل از شروع طوفان، ادامه داد: آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، مدارس و سالن های ورزش را در مواقع بحرانی و اضطراری آماده کنند.

وی ادامه داد: در پی ورود این سامانه بارشی، هشدار هواشناسی صادر شده است و همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان آمادگی لازم را  برای مواجه با هرگونه شرایط بحرانی دارند.

فرماندار بهمئی با بیان اینکه با توجه به رگباری بودن بارش‌ها و احتمال وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها مردم به اخطاریه‌های هواشناسی توجه کنند اضافه کرد: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز از مخاطرات احتمالی این سامانه است.

فرماندار شهرستان بهمئی ادامه داد: انجام اقدامات بازدارنده و فوری از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌ها برای ساکنان مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها ضروری است.

وی بر ساکن نشدن و توقف نکردن در بستر و حریم رودخانه ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی و پهنه‌های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید کرد و گفت: لایروبی رودخانه‌ها، کانال‌ها، پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری الزامی است.

علی محمدی اضافه کرد: خودداری از سفر‌های غیرضروری در جاد‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.