داود طلوعی مطلق

از دولت منتخب انتظار معجزه نداشته باشید اینکه بتوان در یک بازه کوتاه زمانی کارهای بزرگ انجام داد قطعا غیر ممکن است

هفته آینده هفته حقوق بشر غربی است در همین چند روز پیش سومین گور دسته جمعی کودکان در آمریکا پیدا شد حقوق بشر غربی ساختار و مبانیش ضدبشری  است هر تفکری که خدا محور باشد
کد خبر : 9362
تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 18:43

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،نمازجمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین افروغی برگزارشد.

افروغی ضمن عرض تسلیت شهادت امام رضا علیه السلام در هفته پیشرو به همین مناسبت مواردی برایتان عرض می رسانم که خداوند متعال به واسطه بندگان خاصش و اون ظرفیت وجودی که خداونددر درون انها قرار داد و البته خود ان بزرگواران با تحمل و مشقت سختیها انها را شکوفا کردند به انها اذن داده شد تا دست ما را بگیرند و در صراط مستقیم ما را همراهی و دستگیری کنند علاوه بر اینکه ایات و روایات متعدد در تایید زیارت آمده است زیارت با عقلم سازگار است.

وی گفت:بحث زیارت صرفاً لمس و بوسیدن ضریح و در و دیوار نیست ما وقتی به محضر یک انسان عالم یک انسان معنوی می رویم همه ذهن و فکرمون اینه که حالمون بهتر میشه در همین مسیر پیاده روی اربعین می بینیم که انسانهایی هستند که چقد اخلاقشان رفتارشان منششان خدایی شده است در واقع در این مسیر انسان می خواهد یک هم سنخیتی با معشوقش با اون فردی که به زیارتش می رود می خواهد داشته باشد. زیارت یک عمل سازندگی درون است و در واقع یک حرکت به سمت خدای متعال است و در واقع ما در حال توسل و زیارت بیش از هر چیز رو به سوی خدا داریم.

افروغی در ادامه افزودند:در زیارت نامه ها آمده «  اشهد انک تسمع کلامی و تری مقامی و ترد سلامی »یعنی خدایا میدونم که تو صدای منو می شنوی تو منو می بینی به احوال من آگاهی جواب سلام منو میدهی. اصلا جواب سلام واجبه وقتی ما به زیارت امام معصوم میرویم اول سلام می کنیم قطعا جواب سلام ما داده می شود و امام معصوم وقتی در بین ماست از همین روش های معمول بندگان را هدایت می کنند در واقع بشر معمولا از همین روالهای عادی تربیت می شود ولی وقتی امام معصوم از دنیا می رود خیلی از این محدودیتها برداشته می شود و در واقع از روش های دیگر انسانها را تربیت می کنند.

حجت الاسلام افروغی بیان داشت:امام رضا علیه السلام فرمودند: کسی که به زیارت من در این شهر غریب«توس»  می آید و بر من اشک می ریزد من سه جا بر او حاضر می شوم ۱_ وقتی نامه اعمالش را به او می دهند ۲_ روی پل صراط ۳_ وقتی که پرونده عمل او را در ترازوی عمل می گذارنددر واقع اشک زائر امام رضا تحول زاست حال بد را خوب می کند.

افروغی در خطبه دوم گفت:مجددا خودم و همه عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می نمایم چرا که در قرآن آمده و تواصعو به الحق و تواصعو به الصبر همدیگر را توصیه به حق کنیم به صبر کنیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم مقام معظم رهبری در اخرین سخنرانیش در همین چند روز اخیر در مورد عدم توجه به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گلایه کردند که چرا در ترویج و عمل به آن کوتاهی می کنیم.

امام جمعه بهمئی با تسلیت شهادت امام رضا علیه السلام و شهادت چهارمین شهید محراب شهید ایت الله صدوقی که از امام جمعه های تراز اول انقلاب اسلامی بودند فرمودند شهدا زنده اند و از علائم آن همین بس که وقتی رو به شهدا می اوریم یادشان می کنیم به زیارت قبرشان میرویم در دل احساس دگرگونی می کنیم.

ایشان همچنین ضمن یاد کردن از  سالگرد ربوده شدن حاج آقا متوسلیان برای ایشان و یارانش دعا کردند که زنده باشند و اگرچه شواهدی بر زنده بودن آنها نیست.

وی خاطرنشان کرد:مقام معظم رهبری در سخنرانی که به مناسبت هفته قضاییه با مسئولین و کارکنان قضایی داشتند شهید بهشتی را انسانی متفکر نظریه پرداز دانستند و تدوین قانون اساسی به دیت ایشان و به تلاش ایشان نشان از کارایی ایشان بوده است.

افروغی در مورد حرکت آقای رئیسی در قوه قضاییه بیان داشتند:مصداق یک حرکت جهادی بودند امید را در دل مردم زنده کردند و به دست آوردن دل مردم خود یک سرمایه است برا نظام. چرا که این نظام اساسش خدمت به مردم است نسبت به آینده قوه قضاییه فرمودند سند تحول در دوران اقای رئیسی توفیقاتی داشته است و خیلی کار کردند این رویکرد تحولی ضروری است  و همچنین مقام معظم رهبری ابراز رضایت کردند از احقاق حقوق عامه که نمونه بارزش راه اندازی تولیدیها در دوره آیت الله رئیسی شد و خواستار رسیدگی به  گزارشات و پرونده های جامانده شدند.

امام جمعه بهمئی در مورد واکسن زدن مقام معظم رهبری بیان کردند:  این یک حرکت بزرگ است مقام معظم رهبری بارها تاکید کردن که ما در مسیر پیشرفت هستیم ولی عده ای از همین درون باور نمیکردن اما جهان میداند که این کار چقد بزرگ بوده و چه پیامی داشته است لذا بسیار این موضوع در رسانه های خارج بازتاب داشته است ایران جز ۶ کشور تولید کننده واکسن است این مدیریت ایران در مواجهه با کرونا و یاخت واکسن باعث شد دشمنان این مرز و بوم به خصوص امریکا نتواند ایران را زیر فشار قرار دهد و ایران در مذاکرات و مناسبات اینده با امریکا دست پر باشد.

افروغی گفت:هفته آینده هفته حقوق بشر غربی است در همین چند روز پیش سومین گور دسته جمعی کودکان در آمریکا پیدا شد حقوق بشر غربی ساختار و مبانیش ضدبشری  است هر تفکری که خدا محور باشد امانیستی باشد انسان محور باشد نتیجه اش همین فجایع می شود و حمایت از گروه های تکفیری در منطقه را همین ها برا اساس منافعشان دنبال می کنند .

وی گفت:حضور نیروها ی آمریکایی بعد از حادثه یازده سپتامبر در افغانستان سبب کشت بسیار زیاد موادمخدر شد که این را همین آمریکاییها مدیریت می کردند و هزینه های حضورشان را اینطور تأمین می کردند و هم مردم افغانستان و همه جهان را تشویق به روی آوردن به مواد مخدر کردن و در واقع تأمین کننده این حجم عظیم مواد مخدر شدند خود جمهوری اسلامی به دلیل هم مرزی با افغانستان بیشترین ضرر را کرده است  چرا که مبارزه با ورود موا  مخدر سنگینتر و پرهزینه شد و الان ما میبینیم که چه جوانانی متاسفانه درگیر موادمخدر شدند و زندگیشان به تباهی رسید.

حجت الاسلام افروغی گفت:اینها طالبان را تقویت کردند و به آنها اسلحه دادند و الان که خارج شدند در واقع افغانستان را در مرحله انفجار رها کردند تا بعدا هم بتوانند از شرایط افغانستان سواستفاده کنند و بگویند وقتی ما بودیم ارامش نسبی بود و حالا با رفتن ما منطقه ناامن شده است ،افغانستان الان در شرف جنگ داخلی است و تجزیه افغانستان باعث بی پایان شدن جنگ و خونریزی در افغانستان می شود .شیعیان افغانستان در معرض خطر هستند و با توجه به طالبان و دولت مرکزی افغانستان متاسفانه روی پیشرفت را نخواهد دید.

امام جمعه شهرلیکک گفت:در مورد خود ایران اینها چه دشمنی ها که نکردند چه فجایعی که به بار نیاوردند از کودتای ۲۸ مرداد بگیر تا ۱۶ آذر که دانش آموزان را به خاک و خون کشیدند تٲسیس سازمان مخوف ساواک انواع ترورهای بعد از انقلاب و تا همین الان حمایت از منافقین کور دل زدن هواپیما مسافربری، بلوکه کردن اموال ایران که کمتر از سرقت و دزدی نداره حمایت از صدام و بمبهای شیمیایی اینها فقط گوشه ای از خیانت ایناهاست .

حجت الاسلام افروغی بیان داشت:عزیزان در بحث مذاکرات هم بدانید که آمریکا تحریم ها را بر نخواهد داشت این سیاست شل کن،سفت کن صرفا برای گرفتن امتیاز است حکومت آمریکا و تمدن غرب در آستانه فروپاشی است شما ببینید در همین حادثه آتش سوزی ساختمان در آمریکا ضعف مدیریتی چقد اشکار بود همینها در حادثه پلاسکو چقد ایران را زیر سوال بردند اما خود حالا اینقد ضعیف نشان دادند .

وی گفت:خروج امریکا از افغانستان در هر صورت خوب است اگرچه این خروج با نقشه قبلی بوده و ابدا از سر دلسوزی و نفع رساندن به مردم افغانستان نبوده است اتفاق مهم دیگری که در این هفته داشتیم رژه مشترک حشد الشعبی و ارتش عراق بوده است و حضور نخست وزیر عراق در این رژه بوده است این اتفاق بازتاب بسیاری داشت و امریکاییان نتوانستند ان را تحمل کنند و چند نیروی حشد الشعبی را بعد از این اتفاق به شهادت رساندن این خود نشان از ان دارد که حشد الشعبی بین مردم عراق محبوبیت دارد و ایشالا این اقدام مقدمه ای بر همدستی ارکان قدرت در عراق برای اخراج نیروهایی امریکایی باشد

وی درپایان خطبه هاگفت:عزیزان این را بگویم که از دولت منتخب انتظار معجزه نداشته باشید اینکه بتوان در یک بازه کوتاه زمانی کارهای بزرگ انجام داد قطعا غیر ممکن است اما روحیه جهادی این دولت و هم کارهای خود ایت الله رئیسی در قوه قشاییه نوید یک حرکت رو به جلو دارد ان شالالله معیشت مردم در این دولت بهبود می یابد ولی خوب کار زیاد است باید حوصله کنیم انشالله این نگاه قوی و جهادی کارها را به خوبی پیش خواهد برد ایشالله همانطور که در قوه قضاییه در دوره آیت الله رئیسی شاهد تحول بودیم در قوه اجرایی هم شاهد تحول باشیم.

افروغی گفت:هفته شوراها و شهرداری است انشاالله اعضای جدید شورا بتوانند با تلاش و همت وظایف خود را انجام دهند و با انتخاب یک شهردار خوب مبلمان شهری زیرساخت شهر مورد توجه قرار گیرد و خانواده هایی که فرزندانشان کنکور دارند انشاالله همدل با فرزندانشان باشند فشار روانی وارد نکنند و نتیجه کار فرزندان را هر چه هست بپذیرند و همراه فرزندانشان باشند و انشاالله  با توجه به مشکلات بی آبی در مصرف برق و آب صرفه جویی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.