سیدرضی بزرگترین رسانه بود

سیدرضی بزرگترین خدمتی که به بشریت ارائه دادند گردآوردی خطبه های حضرت امیرالمومنین بوده است /شخصیت رسانه ای سید رضی به عنوان سندی محکم در اختیار بشریت قرار دارد

ولایت از مهم ترین و ارجح ترین ارکان دین می باشد که آیات سوره مائده به خوبی اهمیت این رکن را بیان می کند.
کد خبر : 9927
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 - 23:31

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا نماز جمعه این هفته شهرلیکک به امامت حجت الاسلام والمسلمین افروغی برپاشد..
امام جمعه شهرستان بهمئی در آغاز خطبه اول نماز جمعه این هفته همه زنان و مردان مومن و مسلمان را به رعایت حدود تقوای الهی توصیه و سفارش کردند .
ایشان ضمن تبریک میلاد با سعادت پیشوای دهم شیعیان امام علی النقی الهادی (ع) و همچنین تبریک مناسبت عید سعید غدیرخم یکی از بزرگترین ، مهمترین و اثرگذارترین اعیاد مسلمین و شیعیان و اهل بیت و عصمت (ع) به مناسبت های هفته پیش رو پرداختند.
حجت الاسلام و المسلمین افروغی با اشاره به مناسبت ۵ مرداد ماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی افزودند جالب هست بدانید سید رضی بزرگترین خدمتی که به بشریت ارائه دادند گردآوردی خطبه های حضرت امیرالمومنین علی (ع) بوده هست که خود خطبه ها یک رسانه بود و شخصیت رسانه ای سید رضی با گردآوری خطبه های امیرالمومنین به عنوان سندی محکم در اختیار بشریتی که در جستجوی حقیقت بود یک میراث گرانبهایی به عنوان خطبه هایی سراسر از معرفت ، خودشناسی، خداشناسی، هستی شناسی که به بحث و فلسفه خلقت انسان ، فرشتگان و جهان می پردازد قرار داد.
وی در بخش دیگری از این خطبه به اهمیت نماز جمعه پرداختند و اشاره کردند با توجه به مضمون و تفسیر سوره جمعه ضرورت شرکت در نماز جمعه و سعی که در قران و بعضی احادیت بر این کلمه سعی تاکید شده بر حضور در نماز و تلاش برا مهیا کردن مقدمات حضور در نماز جمعه را بر همه مسلمین لازم و ضروری دانستند و گرچه انجام این فریضه عبادی در زمان غیبت به گفته اندک بزرگانی واجب و اکثرا آن را مستحب موکد دانستند ولی در ظهور واجب هست حضور و شرکت در نماز جمعه و تاثیر گزار هست.
افروغی ضمن برشمردن اهمیت و برکات نماز جمعه به ذکر احادیثی از پیامبر اکرم (ص) در این باب افزودند پیامبر (ص) فرمودند چهار نفر یا گروه عمل خود را از نو آغاز میکنند یعنی اعمال گذشته آنها بخشیده و فرصتی دوباره به آنها داده میشود:
یک: بیماری که بهبود پیدا میکند و آن هم بیماری ای که او را به یاد خدا می اندازد، دوم مشرک هنگامی که توبه می کند و مسلمان می شود ، سوم حج گزارنده هنگامی که از مناسک حج فارغ می شود و چهارمین فرد یا گروه کسانی که در نماز جمعه شرکت می کنند و یا در جایی دیگر می فرمایند کسانی را که در نماز جمعه شرکت نمی کنند نهی از منکر کنید یعنی شرکت نکردن آنها در نماز جمعه یک منکر هست و یا در جایی دیگر فرمودند کسانی که گرما و سرما مانع حضور آنها در نماز جمعه نمی شود اهل بهشت هستند.
حجت الاسلام افروغی خطبه اول نماز جمعه را با ذکر این حدیث که از زمانی که امام جمعه از خطبه ها فارغ می شود تا زمانی که به نماز می ایستد و مامومین مشغول مرتب کردن صفوف نماز جمعه هستند یکی از بهترین زمان های استجابت دعا هست؛به پایان رساندند.
افروغی در خطبه دوم بیان داشتند: همه این احساس نارضایتی ها ، استرس و اضطراب به علت عدم تقوا می باشد البته این درحالی است که قطعا مشکلات در زندگی است اما اگر توجه به خدا در زندگی نقش پررنگی داشته باشد قطعا دل ها با یاد خدا آرام می گیرد و همچنین فرا رسیدن عید غدیر خم را گرامی داشته واشاره کردند که ولایت از مهم ترین و ارجح ترین ارکان دین می باشد که آیات سوره مائده به خوبی اهمیت این رکن را بیان می کند.
امام جمعه شهرلیکک ابراز داشتند: پیامبر اعظم(ص) نیز در زمان های متعدد قبل و بعد از غدیر با بیان آیاتی چون انذار و ولایت و حدیث جابر و حدیث ثقلین به موضع ولایت اشاره کرده است.
حجت الاسلام افروغی افزودند: در غدیر آیه ای بر پیامبر اکرم (ص) نازل میشود که خداوند به پیامبر (ص) اشاره دارد که ولایت امام علی را به مردم ابلاغ کند که در غیر این صورت رسالتش ناتمام و ناکامل است وخداوند ایشان را از مردم حفظ خواهد کرد.
در کلام دیگر ایشان به نزدیک بودن روی کار آمدن دولت جدید منتخب مردم اشاره کردند و بیان داشتند: که دشمن در صدد سنگ اندازی هایی برای این دولت می باشد و در این میان عده ای هم با وجود پا نگرفتن دولت جدید از همین ابتدا تخریب ها را نسبت به آن آغاز کرده که به مثابه خنجر زدن از پشت می باشد. ه
وی با اشاره به تحولات و مشکلاتی چون بحران آب و سد سازی ها افزودند: با دامن زدن به این مباحث و حجم تبلیغات سو توسط رسانه ها ، این رویکردها ممکن است دولت جدید را در تحقق شعارهایش دچار مشکل کرده و به حاشیه ببرد.
امام جمعه شهرستان گفتند: امروز با ایجاد فضای رسانه ای ما در جنگی نرم قرار گرفته که همانطور که گفته شد بستر رسانه ها این جنگ را مثمر ثمرتر قرار داده است، برای مثال تحولات و اتفاقات با غرض ورزی تحلیل و گزارش می شوند نمونه آن خروج آمریکا از منطقه است که عده ای آن را نشانه پیروزی برای آمریکا تلقی می کنند این در حالی است که آمریکا درست است که خسارت زیادی را به کشور های منطقه تحمیل کرده اما با مقاومت نیروی مردم منطقه در نهایت مجبور به خروج شدند.
وی گفت:نکته دیگر این است که نماز جمعه پایگاه فرهنگی مهمی است که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره کرده و باید توجه داشت گسترش تاثیرات این پایگاه فرهنگی تنها بر دوش نهاد نماز جمعه نیست بلکه بقیه نهاد ها نیز در تشویق و ترویج شرکت در نماز جمعه تلاش لازم را باید داشته باشند.
وی در ادامه به نپرداختن حقوق کارگران شهرداری اشاره کرد که باید تلاش شود شورای فعلی با کمک شهردار نسبت به پرداخت حقوق معوقه آنها اقدام نموده تا خاطره ی بدی را برای شورای جدید به ارمغان نیاورد.
افروغی بیان داشت: در مورد شورای جدید و شهردار ‘ این شورا باید تلاش کنند که با عزم قوی کار خود را شروع کرده و در جهت خدمت به مردم شهرستان بکوشند.
وی در پایان خطاب به مردم اظهار داشتند شرایط کرونا در شهر خوب نبوده و سعی داشته باشند که با رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

عکس:مسلم مختاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.