داود طلوعی مطلق

برگزاری همایش بصیرتی با موضوع انتخاب ما -انتقام ما در بخش سرآسیاب

لازمه تقوای سیاسی نیز این است که نگاه و وظایف سیاسی بر اساس دین تعریف و شناخته شود تا انسان به بیراهه کشیده نشود
کد خبر : 8319
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 - 9:42

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ،به همت معاونت بسیج مساجد و محلات ناحیه بهمئی و حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر بخش سرآسیاب نشست بصیرتی سیاسی با موضوع انتخاب ما-انتقام ما برگزار شد.

در ابتدای این نشست برادر پاسدار بهنام قربانی ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان این همایش بصیرتی به دغدغه مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری با تاکید مکرر بر موضوع بصیرت به دنبال این است که ما را با جریان‌های نفاق در زمان خودمان آشنا کند؛ موضوعی که مسلمانان در تاریخ اسلام پیوسته با آن روبرو بوده‌اند.

 سرهنگ پاسدار علی محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی گفت: یکی از ویژگی‌های لازم برای یک فرد انقلابی مسلمان را تقوای دینی و سیاسی عنوان و تاکید کرد: یک تقوای فردی داریم به این معنا که هر کس خودش را از گناه و از آتش غضب الهی و جهنم حفظ کند و یک تقوای اجتماعی و سیاسی داریم به این معنا که خواسته‌های اسلام از ما را تلاش کنیم در جامعه محقق سازیم.

وی گفت: شبکه رسانه‏‌ای عظیم در پاسداری تقوا یعنی از اموری که مورد رضایت خدا نیست اجتناب کنیم و به دلیل گستردگی دین تقوا را می‌توان به تمام امور مرتبط با آن نسبت داد، بنابراین تقوا در فرهنگ، اخلاق، اجتماع، سیاست، اقتصاد و مباحث دیگر معنا پیدا می‌کند.

محمدی با بیان اینکه تقوای سیاسی یکی از مهم‌ترین جلوه‌های تقواست، تصریح کرد: تقوای سیاسی دارای مصادیق بسیاری است که از مهم‌ترین آن‌ها این است که بدون معیار به تحلیل امور سیاسی نپردازیم و نسبت به آنچه که بر زبانمان جاری می‌شود، مواظب باشیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی با تصریح اینکه سخت‌ترین و پیچیده‌ترین نوع تقوا، تقوای سیاسی است، گفت: باید مراقب باشیم در عرصه سیاست دچار بدگمانی نشویم و بدانیم که یکی از مصادیق تقوای سیاسی، ولایت‌مداری است.
محمدی عنوان کرد: تقوای سیاسی یعنی فرد در عرصه سیاست جهت‌گیری مفید برای خدا، اسلام و مردم داشته باشد و رعایت این نکته آگاهی و بصیرت دقیقی می‌خواهد.
وی تأکید کرد: لازمه تقوای سیاسی نیز این است که نگاه و وظایف سیاسی بر اساس دین تعریف و شناخته شود تا انسان به بیراهه کشیده نشود.

  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.