داود طلوعی مطلق

تشریح علت کُندی روند اجرای پروژه از زبان مهندس حجازی/راه اندازی ۱۸ ماهه پروژه در صورت فراهم شدن شرایط/تعیین وقت ملاقات موحد و حجازی برای تعیین تکلیف پروژه

در دیدار سرمایه گذار پروژه احداث کارخانه لوله سازی بدون درز بهمئی با جمعی از مطالبه گران این شهرستان،جزئیات آخرین وضعیت پروژه تشریح شد.
کد خبر : 6431
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1400 - 7:55

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از  بهمئی نیوز؛عملیات اجرایی اولین کارخانه لوله سازی بدون درز کشور دو سال پیش با حضور مسئولان کشوری و استانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان بهمئی کلنگ زنی و آغاز شد که بنا به دلایلی این عملیات تاکنون به کندی پیش رفت.

کارآفرین و سرمایه گذاری پروژه احداث این کارخانه  امشب در محفل مجازی تعدادی از مطالبه گران این شهرستان به تشریح آخرین وضعیت این پروژه پرداخت.

فخر الدین حجازی بهنور گفت:من بنا به دعوت دوست عزیز و بزرگوارم جناب آقای سردار هاشمی برای برای سرمایه گذاری در شهر لیکک بهمئی دعوت شدم .

وی افزود:معمولا سرمایه گذاری در طرح ها با ٣٠٪‏ آورده متقاضی و ٧٠٪‏ تسهیلات بانکی انجام میشود که برنامه ما برای احداث این پروژه هم همین است.

حجازی در پاسخ به علت کندی سرعت پیشرفت پروژه گفت:علت کندی پروژه این است که ما پروژه بزرگ تولید آهن اسفنجی در یزد داریم که حدود دو هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری دارد؛آنجا مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه حل شد و انشاءالله در اولین فرصت کار کارخانه لیکک شروع می شود.

این کارآفرین و سرمایه گذار یزدی خاطرنشان کرد:خوشبختانه مصوبه تسهیلات شرکت لوله سازی بهمئی را اخذ کردیم و انشاءالله بعد از ترهین وثیقه این تسهیلات به صورت نظارت شده پرداخت خواهد شد.

حجازی بهنور ادامه داد:بانک ها به هیچ عنوان پولی را بدون نظارت به هیچکس پرداخت نمی‌کنند، بانک اول وثیقه می گیرد و بعد پیش پرداخت پول را به حساب سازنده ماشین آلات واریز می‌کند آنهم در مقابل دریافت ضمانت نامه بانکی یا ال‌سی و بعد هم بنا به میزان پیشرفت کار مابقی پول را به شرکت سازنده پرداخت می کند؛پس کسی این ذهنیت رو نداشته باشد که فردی بخواهد اینجا بیاید و وامی بگیرد و در پروژه هزینه نکند که اصلا امکان‌پذیر نیست.

سرمایه گذار پروژه لوله سازی بدون درز بهمئی در رابطه با تملیک اراضی مورد نیاز احداث کارخانه در روستای بیشه خشکو،گفت: در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد، ما قسمتی از زمین را از چند نفر از دوستان در لیکک خریداری کردیم که الان باید سند را به نام ما بزنند تا بتونیم کارخانه را در رهن بانک بگذاریم.

حجازی بهنور افزود:من چند روز پیش لیکک بودم و قول دادند که مشکلات سند را تا ٢الی٣ هفته دیگر حل کنند و نقل و انتقال با توافق انجام بشود و کسی سهم خواهی از ما نکرده است.

وی لازمه پیشبرد پروژه را همراهمی مسئولان به خصوص نماینده مردم بهمئی در مجلس عنوان کرد که در همین لحظات تعدادی از افراد حاضر در محفل مجازی با حجت الاسلام موحد گفتگوی تلفنی کرده و روز پنجشنبه همین هفته را وقت ملاقات برای حجازی بهنور رزور کردند.

حجازی بهنور در پاسخ به محل تامین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه،گفت: قصد استفاده از اوراق مشارکت را نداریم و تسهیلات بانکی هم از صندوق نوآوری و شکوفایی با مشارکت بانک عامل اخذ خواهد شد که از طریق صندوق نوآوری مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بهمئی نیوز مبنی بر افزایش تورم و شرایط جدید برآورد چه میزان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از پروژه دارید و اینکه به زمان بندی اجرا هم اشاره بفرمائید،گفت: الان این پروژه حدود ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، انشاءالله اگه کارها خوب پیش رود، ١٨ ماه زمان برای راه اندازی کارخانه نیاز است که با بهره برداری از آن ١۵٠ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد می شود.

حجازی بهنور در پاسخ به این سوال که “آیا در شرایط تحریم  انتقال تکنولوژی مورد نیاز طرح،  با مشکل مواجه نخواهد شد؟ “گفت: ما تکنولوژی تولید دیود رو به راحتی منتقل کردیم، تکنولوژی لوله سازی را هم منتقل خواهیم کرد. توافقات اولیه انجام شده جهت خریداری ماشین آلات از یک شرکت بزرگ چینی رزومه خوبی تو این حوزه دارد،صورت گرفت .

وی در پاسخ به سوال یکی از مطالبه گران مبنی بر اینکه “جناب آقای حجازی حقیر اطلاع دارم که استان از محلی ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض به شما جهت راه اندازی امور اولیه پروژه اختصاص دادند ، به حضرتعالی هم جهت اخذ و هزینه آن در پروژه اعلان گردید ولی جنابعالی از گرفتن و هزینه نمودن این اعتبار امتناع ورزیدید”، گفت: همچین چیزی صحت ندارد،اگه چنین اعتباراتی بود که ما تا الان پروژه را تموم کرده بودیم.

حجازی بهنور در پایان به مردم بهمئی قول داد تمام تلاش خود را برای اولویت قرار دادن پروژه احداث کارخانه لوله سازی شهرستان به کار گیرد تا هر چه زودتر شاهد احداث این کارخانه در این شهرستان محروم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.