داود طلوعی مطلق

خطبه های مجازی شهرستان بهمئی/ شبهایی را پیش رو داریم که نباید لحظه ای غافل شویم

بعید است بتوانیم تصور کنیم اگر حاج قاسمها نبودند با مدیریت غربگراهها چیزی در این مملکت باقی میماند و با دیپلماسی صرف امنیت ایران و دفع بزرگترین خطر منطقه یعنی داعش محقق نمیشد
کد خبر : 6744
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 8:58

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،حجت الاسلام والمسلمین افروغی گفت: شب یا شبهایی را پیش رو داریم که نباید لحظه ای غافل شویم ان شالله احیا بداریم و اعمال لیالی قدر را با تفکر و اخلاص  داشته باشیم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ ﴿۱﴾ مَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَهُ الْقَدْرِ ﴿۲﴾ لَیْلَهُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿۳﴾

تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَهُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ ﴿۴﴾ َسلَامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿۵﴾

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان داشت:شهادت مولی علی علیه السلام در شبهای قدر واقع شده که خود بی حکمت نیست ضمن عرض تسلیت ایام شهادت آن حضرت فرض است برما که هم در فضای مجازی و گروههای مختلف از درسها و حکمتهای آن حضرت بهره ببریم.کلامی از کلمات روح نواز حضرت هست که نیاز این روزهای فرد فرد ما و جامعه ماست حضرت در خطبه ۲۰۶ چنین می فرمایند:«إِنِّی أَکْرَهُ لَکُمْ أَنْ تَکُونُوا سَبَّابِینَ وَ لَکِنَّکُمْ لَوْ وَصَفْتُمْ أَعْمَالَهُمْ وَ ذَکَرْتُمْ حَالَهُمْ کَانَ أَصْوَبَ فِی الْقَوْلِ وَ أَبْلَغَ فِی الْعُذْرِ»  به راستی من دوست ندارم که شما سبّاب (بسیار سب کننده و دشنام دهنده باشید، اما اگر شما اعمال آنها (اهل شام) را وصف کنید و حالشان را یاد کنید، از حیث گفتار برایتان بهتر خواهد بود و در عذرخواهی رساتر خواهید بود».

افروغی در ادامه خطبه های مجازی افزود:چون فصل فصل انتخابات هست و مردم گلایه هایی از دولتمردان دارند و همچنین ممکن است جریانهای مختلف از همدیگر نقد داشته باشند باید مواظب بود که به هیچ شخصی یا گروهی فحاشی و دشنام و تمسخر در هیچ قالبی چه پیام چه سخن چه تصویر و….صورت نگیرد اما حق همه افراد جامعه است متناسب با سطح سواد و اطلاعات و تخصصهایشان نقد کنند و متاسفانه اعمال و رفتار دور از اخلاق بعضی از دولتمردان ما باعث شده است که بعضی از افراد در جامعه بخصوص در فضای مجازی مرتکب توهین شوند. در هر صورتی بد و حرام است و از دولتمرد و مسول بدتر و حرامتر.

حجت الاسلام افروغی در ادامه بیان کرد:هفته گذشته هفته شکستهای متعددی در منطقه برای جبهه استکبار بود که خود نشانی از هماهنگی جبهه مقاومت در برابر استکبار بود.بالاخره هفته داغی بود و اصابت موشک به نزدیکى سایت هسته اى دیمونا، واکنشهاى بسیارى را از سوى مقامات رژیم صهیونیستى برانگیخته است واینکه اسرائیل نتوانسته با سامانه هاى پدافندى پاتریوت پک۲ یک فروند موشک تقریباً ۱۱مترى با بدنه فلزى و قطر ۸۶ سانتیمترى را با موفقیت مورد اصابت قرار دهند. دو بار هم تلاش کرده اما نشده. حال، در برابر موشکى مانند فاتح ۳۱۳ با سرعت ۵ ماخ و بدنه غیر فلزى که قاعدتا کشف آن براى رادارها بسیار مشکل است؛ چه خواهد کرد؟!!

وی گفت:اثرات این خبر فراتر از یک حمله نظامی است زیرا اسراییل خودش را بنام گنبد آهنین معرفی کرده بود که خودش حامی چندین پیام هست:

  • اصابت این موشک نشان داد که با تار عنکبوتی سرو کار داریم که امپراطوری های رسانه با چشم بندی آن را گنبد آهنین معرفی کرده بودند.
  • معادلات در عرصه سیاسی تغییر خواهد کرد و اینبار هم مثل همیشه میدان نبرد ، وادادگی عرصه سیاست را جبران کرد
  • تبعات اقتصادی حاصل از فروش محصولات نظامی و صنایع دفاعی به ضرر اسراییل و به نفع ایران تغییر خواهد کرد.
  • تغییر لحن استکبار نشان میدهد که دشمنان تاثیرات میدان نبرد در سیاست را بهتر میشناسند و امروز به مکتب حاج قاسم سلیمانی در همه ابعاد امنیتی و اقتصادی و استقلال و عزت محتاج تریم تا دیپلماسی لبخند غربگرایان در ایران.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: اصابت به بخش نظامى پایگاه ویکتوریا آمریکا در عراق با سه راکت پیام دیگری بود که دوران بزن در رو تمام شده است و مانند دفعات قبل نیز سامانه دفاعى C_RAM مستقر در این پایگاه از شناسایى و انهدام این راکتها باز ماند و همچنین حمله به کاروان آمریکایى در سوریه در جریان عبور از شهرک «البصیره» واقع در شرق استان دیرالزور چراغ روشن دیگری به نفع جبهه مقاومت بود  این در حالى است که عناصر وابسته به آمریکا، سراسر این منطقه را محاصره کرده و اجازه نمىدهند کسى وارد یا خارج شود.

افروغی گفت:انصارالله و نیروهای مردمی ارتش یمن سه مرتبه متوالى چند پایگاه نظامى و تاسیسات نفتى عربستان را با موفقیت مورد اصابت قرار دادند و این یعنی گاو شیرده توانایی شیر دادن را ندارد و قطعا بایدن در حمایت سیاسی از آل سعود تجدید نظر خواهد کرد،ضعف آل سعود ضعف اسراییل هم خواهد بود.

وی یادآورشد:قطعا پیروزی های جبهه مقاومت دست برتر در عرصه سیاسی برای ایران عزیز خواهد بود. دیپلماسی اعتماد به دشمن دیپلماسی سفاهت است و هزینه های گوناگونی باید پرداخت شود همچنان در طول هشت سال هزینه های گوناگون و بدون هیچ دستاوردی پرداخت کردیم .دوام دولت به اصطلاح تدبیر و امید را باید مدیون مکتب سلیمانی ها بدانیم و بعید است بتوانیم تصور کنیم اگر حاج قاسمها نبودند با مدیریت غربگراهها چیزی در این مملکت باقی میماند و با دیپلماسی صرف امنیت ایران و دفع بزرگترین خطر منطقه یعنی داعش محقق نمیشد،تکفیری و اسراییلی ها که زبان منطق نمیفهمند.

امام جمعه شهرستان بهمئی درپایان گفت:اگر قدرت نظامی و مکتب حاج قاسم و قدرت موشکی و پهبادی نبود استکبار به جای گفتگو بر میز مذاکره با ایران موشکهایش را بر سر ایران فرو میریخت گرچه از دست برتری که حاج قاسم در مذاکرات فراهم کرده بود هم نتوانستند استفاده کنند.

ان شالله در طول این هفته مطالبی بمناسبت گرامیداشت شخصیت شهید مطهری و مطالب سیاسی تقدیم خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.