داود طلوعی مطلق

دستور فوری استاندارکهگیلویه و بویراحمد برای تکمیل و بهره برداری محور ارتباطی کوهستانی و سخت گذر پهنوک

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشکلات محور ارتباطی پهنوک در شهرستان بهمئی بررسی و دستور لازم برای بهره برداری و تکمیل این طرح بزرگ صادر شد.
کد خبر : 39486
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 11:50

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان برای بررسی آخرین وضعیت محور ارتباطی کوهستانی و سخت گذر پهنوک به این منطقه سفر کرده بود گفت : این طرح یکی از طرح های بزرگ در مناطق صعب العبور استان است که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

احمدزاده با بیان این که این جاده کوهستانی و سخت گذر به طول ۹ کیلومتر و در مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حال اجراست افزود : ساخت، تسطیح، ترمیم و ایمن سازی مسیر و محور ارتباطی منطقه سخت گذر و کوهستانی پهنوک در بهمئی یکی از مهمترین طرح های راهداری استان است.

وی با بیان اینکه ، با بهره برداری از این محور ارتباطی علاوه بر خدمت به مردم ، رفع مشکلات اساسی اهالی ، تقویت زیرساخت‌ها ، وضعیت رفاهی و دسترسی مردم منطقه پهنوک به دیگر امکانات و خدمات لازم میسر خواهد شد گفت : اجرای این طرح بزرگ با هدف تامین رفاه حال روستائیان و عشایر، ارائه خدمات مطلوب، تسهیل تردد وسایل نقلیه، خدمات رسانی به مناطق محروم و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هم در این ، هم‌اکنون کار بازگشایی و تسطیح این جاده به خوبی در حال انجام است و تمامی مراحل اجرای این طرح به صورت روزانه به وسیله کارشناسان و بازرسان مورد نظارت قرار می‌گیرد ادامه داد: رونق اقتصادی روستاها، اشتغالزایی و پیشگیری از مهاجرت از موضوعاتی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه سخت ترین مراحل این طرح شامل خاک برداری و تسطیع تاکنون به خوبی صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد که این طرح با رعایت تمام اصول فنی در سریعترین زمان ممکن به بهرهبرداری برسد.

گفتنی است پیش از این و در سال‌های گذشته، برخی از اهالی این روستا‌ها با توجه به نبود محور مواصلاتی و راه مناسب، به شهر‌ها و مناطق دیگر کوچ کردند.

منطقه پَهنوک با ۱۵۰ خانوار و ۷۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی قراردارد.

شهرستان بهمئی با ۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۷۲ روستا در ۳۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.