مسلم مختاری

آئین تکریم ومعارفه روسای جدید وسابق دادگستری شهرستان بهمئی

در مراسمی ریحانی بعنوان رئیس دادگستری شهرستان بهمئی  با حضور رئیس کل دادگستری استان و مسئولان معرفی شد
کد خبر : 14290
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1400 - 16:36

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ رئیس کل دادگستری استان در این مراسم که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی برگزار شد گفت : خوشبختانه در کارهای خوبی که در استان صورت گرفته رتبه اول تا دوم را در زمینه ثبت اسنادو املاک کسب کردیم.

دکتر حسن نگین تاجی با اشاره به اینکه برخورد قاطع و بدون ملاحظه در زمینه استفاده از سلاح در استان در دستور کار است افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته اقدامات سختگیرانه و مفیدتری در این زمینه لحاظ خواهد شد.
وی با بیان اینکه در معاونت پیشگیری از جرم دادگستری کارهای کوتاه مدت و بلند مدتی در استان در دستور کار هست تا بتوانیم نسبت به جمع اوری اسلحه اقدام کنیم گفت : کارهای فرهنگی بسیار خوبی باید در این زمینه صورت گیرد تا موفقیت در این زمینه حاصل شود.

حجت الاسلام علی سعیدی رئیس پیشین دادگستری شهرستان بهمئی که از سال ۱۳۸۸ تاکنون (آبان ماه ۱۴۰۰) به عنوان ریاست دادگستری این شهرستان مشغول فعالیت داشت، با ارائه گزارشی از عملکرد خود و با تقدیر از زحمات نهادها، ادارات و دستگاه های مختلف گفت : خوشبختانه در این سالها خدمات خوبی به همت دادگستری شهرستان بهمئی صورت گرفت.

امام جمعه شهر لیکک هم در این مراسم، با اشاره به خدمات مختلف دستگاه قضا و جایگاه این نهاد در جمهوری اسلامی ایران گفت : اجرای عدالت، بعد از توحید از رسالت های انبیا الهی است.

حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه، دستگاه قضایی ما نقش عمده ای در زندگی مردم داشت گفت : شهرستان بهمئی از چندین لحاظ از نظر جرائم و خودکشی ها سفید هست و شاهد مشکلی نبودیم و برخی از اتفاقات که در دیگر شهرستان ها وجود داشت در اینجا وجود نداشت که به یمن برکت مردم، روحانیت و تلاش مسولان، بویژه دستگاه قضا بود.
وی با اشاره به اینکه امادگی کامل داریم تا همکاری لازم را با دستگاه قضایی و دادگستری شهرستان بهمئی داشته باشیم گفت : باید تلاش کنیم تا مشکلات مردم در زمینه های آسیب زا کمتر شود.

سنایی فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه امنیت شهرستان بهمئی، بسیار خوب است اما در مواردی این موضوع شکننده است گفت : طی این سالها خدمات خوبی در حوزه دادگستری شهرستان صورت گرفت که نشان دهنده عزم جدی این دستگاه در این حوزه است.

وی از تلاشهای دستگاه قضایی شهرستان در راستای اجرای امورات مرتبط و همچنین گذشت خانواده کریمی تقدیر و تشکر و کرد.

ماه گذشته، با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای؛ رئیس جدید دادگستری شهرستان بهمئی منصوب شده بود.

بنا به پیشنهاد دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس محترم قوه قضاییه؛ جاوید ریحانی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان بهمئی منصوب شده بود.

و همچنین، حجت الاسلام علی سعیدی طی حکمی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه منصوب شد.

جاوید ریحانی متولد ۷۱ است که سال ۱۳۹۴ بعنوان استعدادهای درخشان از دانشگاه علوم قضایی قوه قضائیه فارغ التحصیل شده و بدون آزمون در دانشگاه شیراز در مقطع ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی پذیرفته شد.

ایشان همزمان با تحصیل در مقطع ارشد، دوره قضاوت خود را با موفقیت طی کرد و هم اکنون نیز دانشجوی مقطع دکتری حقوق جزا و جرم شناسی است.

ریحانی، در سمت دادرس دادگاه کار قضاوت را شروع، پس از ۳ سال، رئیس شعبه کیفری و معاون قضایی شد و دو سال بعد نیز به سمت رئیس دادگستری شهرستان بهمئی مشغول شد.

در طی این سالها، بهترین رای در خصوص مجازات های جایگزین حبس را صادر و بیش از ۵۰ شرور حوزه بهمئی را با احکام سنگین تبعید و روانه زندان کرد.

مسلم مختاری:خبرنگارونماینده صداوسیما

ریحانی رئیس جدید دادگستری شهرستان بهمئی در این مراسم با ابراز خرسندی از خدمت به مردم دیار بهمئی گفت : انشالله که بتوانیم با همکاری مردم و مسئولان کارهای سازنده و مفیدی را در اینده در این شهرستان صورت دهیم.

کاهش اطاله دادرسی را یکی از اقدامات خود در دادگستری شهرستان بهمئی برشمرد و گفت : پاسخگویی ادارات و نهادها به درخواست های صورت گرفته از سوی دادگستری در سریع ترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از برخورد قاطع با برخی از اداراتی که فساد در آنها رخنه کرده خبر داد و گفت : برخوردهای قاطعانه تر در راستای مبارزه با اراذل و اوباش صورت خواهد گرفت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.