۰ نظر
۲۰۵ بازدید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آئین تودیع و معارفه رئیس ارشاد گچساران:

آبرو و عزت ما در گرو فرهنگ است/ رئیس جدید ارشاد به دغدغه های متدین و بزرگان گچساران در حوزه فرهنگ توجه ویژه کند

امروز همه چیز ما مترتب بر مسئله فرهنگ است چراکه فرهنگ تنها مسئله ای است که ذیل هیچ موضوع دیگری قرار نمی گیرد بلکه اقتصاد ، سیاست و سایر موضوعات ذیل فرهنگ می باشند که مقام معظم رهبری بر این مهم همواره تاکید می فرمایند‌.
کد خبر : 31836
تاریخ انتشار : شنبه 10 اردیبهشت 1401 - 19:04

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران که در تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد افزود: آنچه مسلم است امروز زندگی فردی و اجتماعی ما در همه عرصه‌ها بر مدار فرهنگ است، همانطوری که دنیا بر مدار فرهنگ می‌چرخد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: امروز همه چیز ما مترتب بر مسئله فرهنگ است چراکه فرهنگ تنها مسئله ای است که ذیل هیچ موضوع دیگری قرار نمی گیرد بلکه اقتصاد ، سیاست و سایر موضوعات ذیل فرهنگ می باشند که مقام معظم رهبری بر این مهم همواره تاکید می فرمایند‌.
درخشان در ادامه تصریح کرد: آبرو و عزت یک مملکت در گرو فرهنگ آن ملت است چرا که روح حاکم بر کالبد هر جامعه فرهنگ آن جامعه است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگربخواهیم استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی و استقلال بین المللی داشته باشیم باید حتماً استقلال فرهنگی داشته باشیم و رکن اصلی و اساسی استقلال فرهنگی ما تقویت باورهای ماست چه باورهای دینی اعتقادی و اسلامی انقلابی و چه باورهای بومی است.
وی با بیان سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعدد، تکثر و تنوع مأموریت‌ها مواجهیم که از مسائل دینی و قرآنی مساجد تا موسیقی و شعر و تئاتر نمایش و تجسمی که در این بین هنر مدیریت ما باید ایجاد تعادل و توازن و همگرایی بین این مأموریت باشد.

درخشان در ادامه نگاه دولت مردمی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت بعد مردمی حوزه فرهنگ دانست و گفت واقعیت بین مردم و فرهنگ و هنر فاصله اوفتاد که با تقویت برنامه های مردم محور باید ترمیم شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد ضروری است ارتباط مردم با مسائل فرهنگی و هنری و زمینه حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی هنری را تسهیل کنیم .

وی گفت: در جهت تقویت باورهای مردم باید کار کنیم و تولید محتوا داشته باشیم تا بتواند موثر باشد.
وی در ادامه افزود گچساران یک شهر با قدمت فرهنگی و در واقع دارای سابقه طولانی در عرصه فعالیت های هنری و یک شهر هنرمند خیز است که تاکنون هنرمندان بزرگی را در عرصه ملی تربیت کرده است.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر اینکه باید به همه مسائل فرهنگی توجه شود افزود دغدغه‌های در این شهرستان در حوزه مسائل فرهنگی وجود دارد که باید مورد توجه رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
وی با تقدیر از تلاشهای نوروزی رئیس سابق اداره فرهنگ اسلامی ایران افزود ظرفیت آقای نوروزی را می شناسیم و ظرفیت هنرمندی وی در مسائل فرهنگی و هنری استفاده خواهیم کرد.
درخشان در ادامه تصریح کرد آقای نارکی را از جهتی که سابقه موثری در عرصه فرهنگ و هنر دارد انتخاب کردیم اما حتما انتظار از ایشان وجود دارد که به مسائل فرهنگی هنری و دینی یک توحه داشته باشد.

وی از رئیس ارشاد گچساران خواست ضمن توجه به دغدغه متدینین این منطقه شورای فرهنگ عمومی را تقویت و جلسات آن منظم با هماهنگی امام جمعه و رئیس شورا برگزار شود و از فعالان فرهنگی و هنری دینی حمایت جدی نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.