۰ نظر
۱۷۶ بازدید

داود طلوعی مطلق

آشفتگی بازار در بی تدبیری متولیان/ نگاه مردم به دولت قوی و مردمی است

دولت قوی و مردمی معیشت مردم را در اولویت برنامه ها قرار دهد.
کد خبر : 10797
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400 - 8:57

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل ازخبرگزاری«حوزه»حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با انتقاد از بی‌سامانی بازار، اظهار داشت: در بازار قیمت‌ اقلام مشابه در هر مغازه متفاوت است.

امام جمعه دهدشت خطاب به متولیان و دستگاه‌های نظارتی بازار گفت: آقایان مسئول! در قیامت پاسخ پدری که به خاطر گرانی نمی‌تواند نیاز فرزندانش را برآورده کند با شماست.

سخت گیری در کنترل بازار

وی با بیان اینکه گرانی متأثر از عواملی است که گاهی به شهرستان مربوط نیست و باید در کشور ریشه‌یابی شود، ادامه داد: گرانفروشی قابل کنترل است؛ اگر سخت‌گیری و نظارت دقیق و مستمر باشد.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: گرانی افسارگسیخته برای چیست، چرا نظارت نمی‌کنید و کی پلاکارد نصب کردید که این واحد صنفی بخاطر تخلف بسته شده است. آیا فرزند این ملت نیستید؟ آیا در این مملکت زندگی نمی‌کنید؟کی می خواهید توجه کنید.

بی انصافی برخی اصناف!

امام جمعه دهدشت بی‌انصافی برخی کسبه را از دیگر عوامل بی‌سرو سامانی بازار برشمرد و گفت: این همه گرانی انصاف است؟  مگر نه اینکه از همین استان‌ها خرید دارید، چرا اجناس را با قیمت مضاعف عرضه می‌کنید. مگر در روایات نیامده است معامله‌ای که در آن انصاف نباشد برکت وجود ندارد.

وحدانی‌فر خطاب به کسبه تصریح کرد: اگر بازرسی وجود ندارد آیا خدای رحمان شما را نمی‌بیند؟ با این بی‌انصافی‌ها به کجا می‌رسید. مراعات کنید قیامت را هم در نظر بگیرید.

وی از حساسیت و دقت مجلس در بررسی صلاحیت وزرا تشکر کرد و گفت: دولت با اعتماد و رأی قاطع مجلس شروع بکار کرده است و رئیس جمهور عزم جدی برای برطرف کردن مشکلات مردم دارد.

نگاه مردم به قدرت دولت

وحدانی‌فر با بیان اینکه  نگاه مردم به دولت قوی، انقلابی و مردمی است، اضافه کرد: مجلس توانمند، قوه قضائیه با اراده و دولت قوی می‌توانند از سد مشکلات عبور کنند.

وی گفت: اولویت دولت اقتصاد و معیشت مردم باشد. دولتمردان آمار دهندگان و چاپلوسان را کنار بگذارد و مشکلات را از زبان مردم بشنوند.

امام جمعه دهدشت در خصوص مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: اروپا بداند جمهوری اسلامی دیگر درباره مسئله هسته‌ای مماشات نخواهد کرد؛ دوران مذاکره برای مذاکره تمام شد، دوران لبخند تمام شد ؛ آنها هستند که باید منتظر تصمیم جمهوری اسلامی برای مذاکره باشند. معیشت مردم دیگر به هسته‌ای گره زده نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.