مسلم مختاری

آیین با شکوه نکوداشت تجلیل از پیرغلامان و ذاکرین اهل بیت (ع) در شهرلیکک برگزار گردید

برای اولین باردرتاریخ مداحی شهرستان بهمئی صورت گرفت
کد خبر : 28973
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 فروردین 1401 - 17:02

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ رئیس کانون مداحان شهرستان بهمئی گفت: برای اولین بار و با همت مدیرکل محترم سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، کانون مداحان استان ، سازمان تبلیغات شهرستان وتلاش شبانه روزی کانون مداحان شهرستان بهمئی مراسمی در خور و شان ذاکرین و خاک خوردگان حسینی در شهر لیکک برگزار شد.

سیدوحیدچام پور افزود : این مراسم با شکوه و بی نظیر برای اولین بار در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد و درشهرستان بهمئی با حضور اقشار مختلف مردم،فرماندار جوان وانقلابی حاج علی محمدی ، رییس دادگستری و مسئول ایثارگران نیروی زمینی سپاه پاسداران کشور سرهنگ خادم الحسینی ، مسئول حفاظت تیپ تکاور امام حسن (ع)، رئیس کانون مداحان استان ، سرپرست اداره ارشاداسلامی ، شهردارشهرلیکک، مدیران ادارات و سازمان ها ، خبرنگار و نماینده صداوسیما ،اصحاب رسانه و خبرنگاران در کنار پیرغلامان حسینی وخانواده آنان درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.

وی گفت : درابتدای این برنامه که با تلاوت قرآن، سرودملی، صلوات خاصه امام رضا (ع) و چندکلیپ تصویری از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مداحان آغاز و درادامه حاج آقا رضوانی رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بهمئی ضمن خیر مقدم به مدعوین از تلاش های صورت گرفته جهت برگزاری این مراسم باشکوه و همچنین زحمات چندین ساله مداحان در شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کانون مداحان شهرستان بهمئی حاج سید وحید چام پور از آمار مداحان شاخص ، فعالیت های صورت گرفته در کانون مداحان، اقدامات مداحان در برنامه های مختلفی مذهبی و ملی بویژه عاشورای حسینی پرداخت و مداحان را به ارتباط مستمر در امر آموزش تشویق نمودند.

علی محمدی فرماندار شهرستان ضمن تبریک سال جدید و خوشحالی از حضور در جمع خادمان ابا عبدالله الحسین ع ،آمادگی کامل خود را جهت کمک به کانون مداحان جهت اجرای برنامه های فرهنگی ومذهبی اعلام داشت و افزود: امروز مداحان علاوه بر شور حسینی باید شعور حسینی را هم فرا گرفته ودرجامعه ساری وجاری نمایند.

فرماندار بهمئی از همه مداحان خواست که سطح معلومات خود را افزایش دهند تا بتوانند با توجه به پیشرفت های مختلف ،خود را آماده نمایند و در اجرای برنامه ها موفق باشند.
ریحانی رییس دادگستری شهرستان از وضعیت فرهنگی شهرستان،گذری به حوادث عاشورای حسینی و همچنین رشادت شهدا و ایثارگران در جنگ تحمیلی زد و راه ورسم شهدا را بهترین راه نجات جامعه ذکر کرد.

در ادامه تعدادی از مداحان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

سیدعلی اکبرقادری رئیس کانون مداحان استان دراین مراسم گفت: کار بزرگ و بی نظیری در شهرستان بهمئی انجام گرفت واین مراسم نشان از عشق و ارادت این مردم به اهل بیت ع است که چنین بزرگان، پیر غلامان و ذاکرین در دل این شهرستان رشد کرده و مراسمات شادی وعزای اهل بیت را زنده نگهداشتند.

سید علی اکبر قادری از اقدامات کانون مداحان در بحث آموزش در نقطه نقطه استان گفت وعلت کم کاری در این حوزه در دوسال گذشته را وضعیت کرونا برشمرد که محدودیت های زیادی ایجاد کرده ولی با مناسب شدن وضعیت بدون شک کار آموزش مداحی از سرگرفته خواهدشد.

پایان بخش برنامه طنین انداز شدن شور حسینی در سالن اجتماعات اداره ارشاد واهدای لوح تقدیر وهدیه به مداحان بود.

لازم به ذکر است سید یوسف فخرایی صاحب چاپخانه مرکزی شهرستان همواره در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی علاوه بر انجام کارهای خیر خواهانه، در این برنامه هم مشارکت مادی و معنوی داشته است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.