۰ نظر
۲۰۴ بازدید

مسلم مختاری

آیین تجلیل از آزادگان سرافراز دوران جنگ تحمیلی در شهرستان بهمئی

اعضای این جلسه بر رفع مشکلات این قشر و توجه هر چه بیشتر به آنان تاکید کردند.
کد خبر : 39783
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 23:57

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت‌ آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۹ به میهن اسلامی مراسم تجلیل از این یادگاران و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس؛

با حضور امام جمعه شهر لیکک، فرماندار شهرستان ، فرمانده سپاه پاسداران ،مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران واعضای شورای اداری شهرستان در محل سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی برگزار گردید .

سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهر لیکک؛ با تسلیت سوگواری ماه محرم در این برنامه گفت: آزادگان در جریان جنگ تحمیلی در زندان‌های رژیم بعثی با مقاومت در زیر شکنجه‌های روحی و جسمی وطن پرستی خود را اثبات کردند و بسیاری از این عزیزان در دوران دفاع مقدس به سبب شکنجه‌های فراوان یه مقام شهادت نائل شدند.

سید محمد یوسف افروغی تاکید کرد: به شهادت رسیدن آزادگان در دوران اسارت به مراتب سخت‌تر از کسانی بود که در میدان نبرد توسط گلوله دشمن به شهادت نائل می‌شد زیرا متحمل سخترین و دردناک‌ترین شکنجه‌هایی می‌شدند که منجر به شهادت آنان می‌شد.

فرماندار شهرستان بهمئی هم در این مراسم با تقدیر از همه آزادگان کشور، استان و بویژه شهرستان بهمئی گفت: مجاهدت های این گروه عزیز بر کسی پوشیده نیست و همه آنها چشم و چراغ جامعه هستند.

علی محمدی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، مشکلات این قشر بر طرف شود.

در این مراسم سرهنگ پاسدار مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی ضمن تقدیر از صبر و مقاومت آزادگان در طول اسارت بعثی‌ها ؛ صلابت و شهامت آنها را مثال زدنی دانست و اظهارداشت : ما شرمنده و قدردان شما آزادگان هستیم.

وی افزود : امیدواریم ، بتوانیم با قدرشناسی و بزرگداشت این ایام مظلومیت شما آزادگان را به گوش جهانیان برسانیم و در راستای رفع مشکلات شما عزیزان گام برداریم.

سالاری مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهمئی در این برنامه ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان از سید آزادگان مرحوم ابوترابی به نیکی یاد کردند و گفت: امروز ها یادآور بازگشت غرور آفرین مردان و زنان آزاده است که پس از سالها شکنجه و دوری از عزیزان خویش به وطن بازگشته و به انتظار میلیونها ایرانی پایان دادند و در این روز شکیبایی مادران ، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان و باور نشست و سالهای نگرانی و شوق دیدار به پایان رسید.

وی گفت : درواقع آزادگان ما با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه های مزدوران بعثی هراسی به خود راه ندادند امروزه همه مسئولین باید قدردان رنجها و صبوری های این کبوتران آزاد گشته از قفس اسارت باشند و امید است با خدمتگذاری بی منت به این عزیزان توانسته باشند دین خود را به نظام انقلاب ادا نمایند در پایان از ادارات و دستگاه هایی که در این برنامه همکاری نمودند تقدیر و تشکر شد.

در این مراسم همچنین هر یک از آزادگان به بیان خاطرات خود در دوران سخت اسارت پرداختند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

   

     


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.