به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از بهمئی نیوز؛ نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه اول نماز جمعه این هفته همه را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش نموده و افزود:به طور حتم صراط مستقیم مسیر اهل بیت(ع) سبب خیر و خوشبختی برای همه ما هست، باید زندگی دنیای خود را به کسب خوبی ها گذارند تا با توشه پر در قیامت حاضر شویم .
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:در همین زندگی دنیوی افرادی که همواره خود را برای آن روز آماده کرده اند، افراد مومن محبتشان به اذن خداوند در قلب ها رسوخ می کند، کسانی همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی.
وی گفت: در دنیا ما معمولا به خاطر دو چیز می جنگیم؛ یکی داشتن محبوبیت نام و نشان و دیگری پول، اما خداوند همواره برای مومنان محبت در دل مردم انداخت و مثلا برای مرحوم آقای قاضی که بسیار عیال وار و فقیر بود، به سبب رعایت تقوای الهی واینکه قدم در مسیر خشنودی خداوند برداشت، در واقع همه اینها به خاطر لطف و عنایتی است که خداوند نسبت به بندگان خاص و مومن خود دارد.

امام جمعه بهمئی در خطبه دوم خاطر نشان کرد: مجددا همه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می کنم. خدا را و شاکر هستیم که بار دیگر در خدمت مردم متدین شهرستان بهمئی هستیم، مردمی که در مراسم گوناگون ارادت خود را نسبت به اهل بیت نشان داده و شکرگزاری خود را برای خداوند متعال و برای شیعه گری خود در ماه محرم،ماه رجب و شعبان و رمضان وعید سعید فطر و در نماز جمعه همواره به اثبات رساندند.

خطیب جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد:خوب است همه ما شکرگزار نعمت های خداوند باشیم چرا که شکر نعمت، نعمتت افزون کند .

وی در ادامه با اشاره به رویدادهای مهم جهان و برخی مسائل داخلی پرداخت.
حجت الاسلام افروغی در نکته اول به بیان مساله فلسطین پرداخت  و افزود:قطعاً ایران به عنوان یک ابر قدرت جهانی و کشوری که در عرصه های گوناگون در مسیر اعتلای دین تلاش می کند و گام برمی دارد و آن هدف نهایی آماده سازی جامعه و مردم دنیا برای برپایی حکومت امام زمان(عج) است، تاثیرات عمیقی در مسئله فلسطین و مسائل منطقه دارد.
وی ادامه داد : مسئله قدس امروز نه تنها برای مسلمانان مهم است بلکه یک مسئله جهانی و به مسئله ای برای همه ادیان بدل شده است؛ اتفاقات اخیر اتفاقاتی بدیع و طراحی شده از قبل بود، اینها در محله شیخ جراح که در سه کیلومتری بیت المقدس واقع شده است دستور به ترک مردم این منطقه دادند.
خطیب نماز جمعه بهمئی تصریح کرد :دو سه مساله در این ارتباط اتفاق افتاد‌‌؛ یکی اینکه یهودیان در دهه سوم ماه مبارک رمضان که روز قدس هم در همین دهه است دست به اخراج ساکنان این منطقه توسط یهودیان افراطی زدند، در تقابل با این حرکت عملیات شمشیر قدس توسط گروه مقاومت غزه و حماس علیه صهیونیست ها شکل گرفت.
حجت الاسلام افروغی افزود:در این عملیات حدود ۶۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که طی آن تعداد زیادی از این موشک ها به اهداف اصابت کرد و یک پیروزی ویژه برای گروه مقاومت بود و در واقع یک انتفاضه موشکی بود.
افروغی خاطر نشان کرد : ببینید عزیزان! همین پیروزیهای میدان باعث ایجاد وحدت بیشتر بین گروه های فلسطینیان شد، این خود هم از دستاوردها و راهبردهای مکتب حاج قاسم است که در پیروزی های میدان آن بزرگ مرد وحدت را بین دنیای اسلام تقویت کرد. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در دهه‌های آینده چیزی به نام رژیم منحوس صهیونیستی نخواهیم داشت و هیچ شک و تردیدی در این مورد نیست.

وی گفت :اتفاق همزمان دیگری که افتاد، چرخش عربستان سعودی به سمت سیاست‌های ایران است اگرچه این چرخشی راهبردی نخواهد بود چرا که مقامات آل سعود اینقدر عاقل نیستند که اتحادشان با ایران یک اتحاد راهبردی باشد؛ در واقع این چرخش تاکتیکی است اما چه اتفاقی افتاده است و این ذلت و کرنش آل سعود در مقابل ایران چطور اتفاق افتاد؟
خطیب جمعه بهمئی در ادامه گفت:یکی اینکه مقامات آل سعود به چشم خود دیدند که تکنولوژی آمریکایی در همین قضیه آرماکو ضعف نشان داد و مبارزان مظلوم یمنی چطور آنها را زمین گیر کردند، لذا از سرمایه گذاری خود در خرید سلاح از آمریکا و ایادی آن چون رژیم صهیونیستی کاستند و در واقع رابطه مقامات آل سعود با آمریکا و رژیم صهیونیستی در دو سه ماه اخیر به سردترین شکل ممکن رسیده است.
آمریکا هم آن توقع و خواست هایی که از آل سعود داشته محقق نشده است در واقع انتظار آمریکا از آل سعود این بود که همچون پادشاه ایران نماینده ای قوی برای منافع آنها در منطقه باشد اما شکست آنها از گروه‌های مظلوم یمنی نشان داد که آل سعود چه قدر ضعیف هستند.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:مورد دیگر نارضایتی مردم عربستان از همه گروه ها و طیف ها چه سنی وچه شیعی از مقامات آل سعود است.

وی ادامه داد:شکست عربستان با بازوهایی وهابی خود در سوریه بیش از پیش مقامات آل سعود را سرخورده کرده است. لذا چرخش عربستان به طرف ایران ناشی از شکستهای پی در پی ناراضایتی از خلف وعده ها و سوء استفاده های مقامات امریکا و همچنین سیاست پذیرش و استقبال ایران از این چرخش است چرا که جمهوری اسلامی با وجود اینکه توانایی شکست عربستان را دارد اما سیاست اتحاد در جهان اسلام او را از این کار برحذر می دارد.

حجت الاسلام افروغی گفت :در مجموع همه این اتفاقات امروز نشانه این است که نفوذ انقلاب ایران و شیعه رو به فزونی است و شکست اسرائیل این شیب را تندتر خواهد کرد.

وی  در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه امروز افزود:مسئله دیگر بحث انتخابات است، در این تاریخ ۱۴۰۰ ساله ظهور اسلام با آرمان های بزرگ چون عدالت طلبی مبارزه با ظلم همواره جامعه روحانیت پیشقدم در مبارزه علیه ظلم بوده است، در همین چند سده اخیر بزرگانی چون سید جمال الدین اسدابادی به مبارزه با استعمار انگلیس و امام (ره) به مبارزه با ظلم پرداختند الان هم در بحث انتخابات وظیفه روحانیت روشنگری و معرفی افراد متدین انقلابی و دنیاگریز است که بتوانند در مسیر عدالت گام بردارند.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:در بحث انتخابات تعصب های جناحی، گروهی و … اگر سبب انتخاب اشتباه شود، انسان یک گناه اجتماعی را مرتکب شده که قابل جبران نیست چرا که نه تنها حق خود بلکه حق بقیه افراد کشور، شهر یا روستا را سلب کرده است گرچه گناهانی  چون کوتاهی در پرداخت خمس و کوتاهی در نماز و روزه قابل جبران است اما گناه اجتماعی اینطور نیست لذا انتظار می رود همه ما در انتخاب خود دقت و مطالعه لازم را داشته باشیم و با انتخاب شایسته جامعه اسلامی را در راه حکومت امام زمان همراهی نماییم.

 

انتهای پیام /