۰ نظر
۱۴۴ بازدید

با انتشار جدول بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق؛

اجرای پنج نمایش از کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره منطقه ای پارس (شیراز)

بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور منطقه‌ای پارس از پنجم تا هشتم دیماه 1402 در شهر شیراز استان فارس درحال برگزاری است و پنج نمایش صحنه ای و خیابانی از استان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره حضور دارند.
کد خبر : 66638
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 8:14

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، امین درخشان گفت:بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور منطقه‌ای پارس از پنجم تا هشتم دیماه ۱۴۰۲ در شهر شیراز استان فارس درحال برگزاری است و پنج نمایش صحنه ای و خیابانی از استان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی بیان کرد: پنج گروه‌های نمایشی از استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای ۲ نمایش صحنه ای و ۳ نمایش خیابانی در جشنواره منطقه‌ای پارس که به میزبانی استان فارس در شهر شیراز برگزار می‌شود از پنجم تا هشتم دی ۱۴۰۲ با سایر گروه های منتخب استان ها به رقابت می‌پردازند.

وی گفت:در جشنواره منطقه ای پارس گروه های نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد با گروه های نمایشی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سمنان، یزد، قم و جنوب کرمان برای راهیابی به چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به رقابت خواهند پرداخت.

جدول‌های اجرای آثار نمایشی منتخب استان کهگیلویه و بویراحمد در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی این جشنواره به این شرح است:

بخش صحنه‌ای

سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ نمایش «نسناس» به کارگردانی مسلم نارکی از شهر گچساران به مدت ۷۵ دقیقه ساعت ۲۱:۰۰ در سالن استاد لایق شیراز پذیرای علاقمندان خواهد بود.

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ نمایش «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده بود» به کارگردانی داوود پارسا از شهر گچساران به مدت ۵۰ دقیقه ساعت ۱۰:۰۰ در سالن سبز هنر شهر به روی صحنه می رود.

بخش خیابانی

سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ نمایش «حکایت دردسرهای یک زندگی» به کارگردانی داود هاشمی ثابت از شهر گچساران به مدت ۳۰ دقیقه در ساعت ۱۷:۳۰ در دروازه قرآن و ساعت ۱۵:۰۰ در گذر حافظ شیراز اجرا شد.

پنج شنبه ۷ دی ۱۴۰۲ نمایش «بازار ساحلی» به کارگردانی جواد جهانبخش از شهر دهدشت به مدت ۲۵ دقیقه در ساعت ۱۰:۰۰ در گذر زندیه و ساعت ۱۱:۳۰ در ارگ کریم خان زند اجرا می شود.

نمایش «تابوهای سیاه در قاب های مینیاتوری» به کارگردانی رضا وفانیا از شهر لیکک بهمئی به مدت ۴۰ دقیقه در ساعت ۱۱:۰۰ در ارگ کریم خان زند و ساعت ۱۵:۰۰ در دروازه قرآن اجرا می‌شود.

جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸:۰۰ نیز در آیین اختتامیه، گروه‌ها و هنرمندان برگزیده توسط هیئت‌داوران بخش صحنه ای و بخش خیابانی اعلام خواهند شد.

بیست‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر در چهار منطقه دی سال جاری به میزبانی استان‌های فارس، خراسان رضوی، سمنان و آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد و منتخبان این رویداد هنری‌ به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.