۰ نظر
۲۸۶ بازدید

داود طلوعی مطلق

اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش«تجسم هنر» برگزار شد

آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجردر بخش «تجسم هنر» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از هنرمندان برگزیده برگزار شد.
کد خبر : 26436
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1400 - 9:50

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر (تجسم هنر) با حضور امین درخشان مدیرکل، بیژن علی بازی، معاون هنری و سینمائی و هنرمندان برگزیده این رویداد برگزار شد.
امین درخشان در این آئین با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم اتین اداره کل توجه ویژه به هنرهای تجسمی بود،گفت: هنرهای تجسمی چون از طریق حس بینایی به سرعت درک می شوند، می تواند به سرعت و در ابعاد گسترده تاثیری ژرف، ماندگار و طولانی در جوامع به وجود آورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی هنرهای تجسمی سال آینده برای ایجاد شور و نشاط، ترویج هنر و کشف استعدادها در سراسر استان با همکاری اساتید مجرب و سایر دستگاه های فرهنگی برگزار خواهد شد.
وی در خصوص تاثیر هنر و هنرمند بر فرد و جامعه، عنوان کرد: نیاز انسان امروز به هنر از جمله نیازهایی است که احتیاج به استدلال ندارد، زیرا هر انسانی، با هر سطحی از فرهنگ، فکر و اندیشه ای به این مسئله واقف است.
درخشان بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نقش رهبری و هدایت گیری را در مسئله فرهنگی و هنری دارد و این خود هنرمندان هستند که نقش نهاد تصمیم گیری و اجرایی را در حوزه فرهنگ و هنر استان برعهده دارند.
معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های همیشگی هنرمندانبه ویژه در استان ما، مسئله ثبات جریان اقتصادی و فروش آثار هنری هنرمندان است.
«بیژن علی بازی» افزود: وجود نظام ساماندهی هنرمندان می تواند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را قادر سازد تا برنامه های حمایتی و ترویجی خود را بر اساس یک مجموعه مدرن انواع و کیفیت های مختلف هنرمندان را در بخش اقتصادی ساماندهی کند.
در ادامه آئین اختتامیه هنرمندان برگزیده چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش «تجسم هنر» اعلام شدند که اسامی هنرمندان برگزیده به تفکیک رشته ها به شرح ذیل می باشند:
نقاشی :داریوش حقایق و عبدالرسول شریفی
پوستر:احمد وجدان نژاد و باقر جمالی فرد
خوشنویسی : سید نجف مسعودی و صادق شیخ ممو
عکاسی: اسحاق آقایی و داوود ایزد پناه
کاریکاتور : امید سلاحی
مجسمه سازی : محمد جواد اندیشه
براساس این گزارش ۱۰۵ اثر از ۱۰ هنرمند به دبیرخانه داوری راه پیدا کردند، ۴۵ اثر مورد پذیرش قرار گرفت، از آثار برگزیده شده نمایشگاه هنرهای تجسمی از ۱۵ لغایت ۳۰ بهمن ماه مورد استقبال عموم قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.