مسلم مختاری

اختصاص ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به شهرستان بهمئی و افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات این شهرستان نسبت به سال گذشته

بالغ بر 650 میلیارد ریال اعتبار عمرانی، در سال جدید از محل اعتبارات ملی، استانی، متوازن و ارزش افزوده به شهرستان بهمئی تخصیص داده شد
کد خبر : 9411
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 8:07

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، جلسه کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ شهرستان بهمئی با حضور نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه بهمئی، چُرام و لنده، معاون و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرماندار ، امام جمعه و دیگر مدیران استانی و شهرستانی در سالن شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چُرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این جلسه  با اشاره به اینکه ،  امسال ۶۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های عمرانی به شهرستان بهمئی اختصاص یافت گفت : با یک بررسی دقیق می توان تغییرات مثبت و افزایشی را در بودجه امسال شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چُرام و لنده به وضوح دید که می تواند نقش عمده ای در آبادانی این مناطق داشته باشد.

حجت الاسلام سید محمد موحد با بیان اینکه ، در یک سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان برای ایستگاه و تامین برق شهرستان بهمئی هزینه شده که در نوع خود کم سابقه است افزود : در راستای رفع مشکلات برق شهرستان بهمئی ، طی هفته گذشته نشستی مهم با آقای حائری معاون وزیر نیرو و آقای دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان برای اجرای فاز دوم برق لیکک برگزار شد که نتایج موثر و خوبی در پی داشت و ان شاالله بزودی نتایج و پیامدهای آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ، یکی از مشکلات پیش روی مناطق نفت خیز را آلایندگی های نفتی و ضررهای ناشی از آن  و برخورداری اندک و ناچیز مردم این دیار از مزایای این حوزه نفتی برشمرد و به مکاتبه خود با وزیر نفت برای رفع مشکلات مردم بهمئی و جبران خسارت و ضرر و زیان های این حوزه اشاره کرد و گفت : انشاالله با برنامه ریزی های صورت گرفته و تا حصول نتیجه و گرفتن حق واقعی مردم به دلیل آلایندگی های نفتی مناطق نفت خیز از جمله حقوق مردم دیار بهمئی از وزارت نفت کوتاه نخواهم آمد و پیگیری خواهم کرد.

وی با تقدیر از تلاشهای شبانه روزی استاندار و معاونین عمرانی ، اقتصادی ، سیاسی و مدیران ارشد استان و شهرستانها در زمینه تسریع در روند اجرائی طرح های عمرانی و زیربنایی شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام ولنده گفت : رشد اعتبارات استان نسبت به گذشته کم نظیر بوده است که این اقدام مهم با همکاری و همراهی همه عزیزان میسر گردید.

فرماندار بهمئی گفت : در کمیته برنامه ریزی شهرستان بهمئی ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استانی و ۳ درصد نفت و گاز و استفاده متوازن از امکانات کشور، در قالب ۲۸ فصل، ۶۳ برنامه و بیش از ۶۰ طرح تقسیم شد.

حکمت الله سنایی با بیان اینکه بیش از ۶۰ طرح عمرانی در زمینه‌های گوناگون در مناطق شهری و روستایی این شهرستان هم اکنون در دست اجرا است افزود: درحوزه‌های آب، حوزه راه ، بنیادمسکن و جهاد کشاورزی بیشترین اعتبارات عمرانی جذب شد و یا اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام یکی از اولویت‌های مهم این فرمانداری است و طرح جدیدی در این شهرستان اجرایی نمی‌شود افزود: تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام با درصد پیشرفت کاری بالا و جلوگیری از تصویب و اجرای طرح جدید از اولویت‌های ما در توزیع اعتبارات شهرستان بهمئی است.

وی ادامه داد: براساس جدول توزیع اعتبارات استانی ۶۵۰ میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی شهرستان  بهمئی تخصیص یافت که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته و در جلسه شورای برنامه ریزی توزیع شهرستانی به تصویب شورا رسید.

 سنایی با بیان اینکه چندین طرح عمرانی نیمه تمام در شهرستان وجود دارد گفت: با تخصیص اعتبارات جدید تلاش‌ها برای تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها در سال جاری ادامه دارد.

وی : از پیگیری همه مسئولان از جمله نماینده شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده  و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در راستای تخصیص و افزایش اعتبارات شهرستان  تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه شهر لیکک هم در این نشست با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان در زمینه های مختلف و ارائه نیازمندی های واقعی برای توسعه بهمئی گفت : کمیته برنامه ریزی شهرستان بهمئی برای توجه جدی به طرح های مختلف ، اختصاص اعتبار و تسریع در روند اجرائی طرح ها تشکیل شد تا در رونق و توسعه شهرستان تسریع شود.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی مردمی بودن ، تلاش و پیگیری های فراوان را از خصلت ها و ویژگی های سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بهمئی چرام و لنده تا رسیدن به هدف نهایی برشمرد و از زحمات ایشان در پیگیری مشکلات مردم و شهرستان و افزایش اعتبارات کمیته برنامه ریزی این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

تاکید بر توسعه راه های ارتباطی شهرستان به عنوان مهمترین زیرساختهای دستیابی به رشد و توسعه منطقه ،  تکمیل طرحهای نیمه تمامِ بخش های مختلف ، توجه ویژه به تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی با توجه به شرایط منطقه ای و اقلیمی و محدودیت شدید منابع آب ، تلاش جدی در افزایش بهره وری عوامل تولید در عرصه های مختلف  به منظور کاهش هزینه های تولید،تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام   از اهداف تقسیم اعتبارات در بهمئی بود.

مسلم مختاری

خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.