مسلم مختاری

استقبال با شکوه ازخانواده شهید در شهرستان بهمئی ، پایان انتظار ۳۴ ساله یک مادر

مردم دیار بهمئی برای استقبال از خانواده شهید حسین نوروزی سنگ تمام گذاشتند.
کد خبر : 32132
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 - 7:12

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ شهید حسین نوروزی در هفتم مهرماه ۱۳۴۹ در خانواده‌ای مذهبی و در محیطی گرم و صمیمی در ابوزیدآباد شهرستان آران بید گل استان اصفهان دیده به جهان گشود.

وی با شروع جنگ تحمیلی و تاسیس پایگاه شهید مصطفی خمینی، ارتباط خود را با فعالیت‌های بسیج و حضور در دعای توسل و کمیل بیشتر کرد. در همین ایام بود که زمزمه رفتن به جبهه را نجوا می‌کرد.
هر چند در نوجوانی چندین بار تلاش کرده بود تا با دست بردن در شناسنامه خود، به جبهه اعزام شود، اما فروردین ۱۳۶۷ بود که برای اوّلین بار از لشگر ۸ نجف اشرف و گردان علی ابن ابیطالب (ع) به شوشتر و از آن جا به خطّ مقدّم جنگ اعزام شد.
شهید حسین نوروزی، ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ مصادف با اوّلین روز ماه مبارک رمضان یعنی تنها بعد از ۱۰ روز حضور در جبهه، در عملیات والفجر ۸ (بازپس گیری فاو) در منطقه فاو به شهادت رسید و همرزمانِ او، به علّتِ آتش سنگینِ دشمن، نتوانستند جنازه اش را برگردانند.
یادمانِ این شهیدِ مفقود الجسد در دارالسلام شهید عیسی راستی ابوزیدآباد، دارالشفای آزادگان است و در سال ۹۶، بدنِ مطهرش در شهرستان بَهمَئی استان کهکیلویه و بویراحمد به خاک سپرده شد.
هویت پیکر مطهر این شهید از شهدای هشت سال دفاع مقدس چند وقتی است که شناسایی شد ، این شهید والامقام متعلق به شهر کاشان ، استان اصفهان است که از طریق آزمایش DNA و تطبیق ژنتیکی شناسایی شده است.

شناسایی هویت شهید آرمیده در این شهرستان نه تنها افتخاری است که نصیب همه شهروندان این شهر بلکه همه استان کهگیلویه و بویراحمد شده است که امروز با برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم ، زمینه ادای دین به شهدای گرانقدر و خانواده آن‌ها فراهم شد.

شهید حسین نوروزی فرزند نورمحمد، اعزامی لشکر نجف اشرف اصفهان گردان فتح متولد شهر ابوزید آباد شهرستان آران بیگدل استان اصفهان که در عملیات فاو به شهادت رسیده است.

این شهید گمنام در سال ۱۳۹۳ در پارک شهدای گمنام شهر «لیکک» مرکز شهرستان بهمئی به همراه ۲شهید گمنام دیگر آرمیده شد.
شهرستان بهمئی و شهر «لیکک» ، با استقبال گرم خود، میزبان خانواده این شهید والامقام بودند.

شهید حسین نوروزی متولد شهر «کاشان» است هفتم مهرماه ۱۳۴۹ در ابوزید آباد اصفهان چشم به جهان گشود و در ۲۷ فروردین سال ۱۳۶۷ در منطقه فاو شهید شد‌.
پیکر شهید حسین نوروزی که ۸ سال پیش به عنوان شهید گمنام در بوستان شهر لیکک بهمئی به خاک سپرده شده بود با آزمایش دی ان‌ای هفته پیش شناسایی شد.
شهید حسین نوروزی در سال ۱۳۴۹ در ابوزیدآباد از توابع شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان دیده به جهان گشود؛ وی در سال ۶۷ در عملیات تک دشمن در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد که تاکنون پیکر وی شناسایی نشده بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.