امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز عید قربان ؛ بر قربانی نمودن هواهای نفسانی ، دوری ازشیطان ، نزدیک شدن به قرب الهی و کمک به نیازمندان تاکید کرد

نمازگزاران بهمئی صبح امروز همزمان با سایر نقاط کشور در جایگاه‌های نماز حاضر شده و نماز عید سعید قربان را اقامه کردند.
کد خبر : 36110
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 تیر 1401 - 10:49

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ امام جمعه شهر لیکک در خطبه‌های نماز عید سعید قربان این شهر که در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) برگزار شد ، با تبریک عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت ، گفت: معرفت‌افزایی در زمینه امامت و ولایت وظیفه و رسالت مسلمانان است.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی گفت : دهم ذی‌الحجه از جمله روز‌های مبارک و بزرگی است که اهمیت آن در آیات الهی قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) به آن تاکید شده است و این عید قربان، از اعیاد مهم اسلامی و یادآور اخلاص و بندگی حضرت ابراهیم (ع) در برابر پروردگار خویش است.

وی با بیان اینکه ، این روز، روز عید و خوشحالی و سرور است و علاوه بر این که بنده‌ای مخلص از آزمونی دشوار، سربلند بیرون آمد و بندگی خویش را در پیشگاه خدای بزرگ ثابت کرد و گروه عظیمی از بندگان مخلص خدا به او تأسی جسته، به زیارت‌خانه خدا می‌شتابند و مراسم منا و از جمله، قربانی را انجام می‌دهند افزود: عید قربان را به «عید اضحی» نام گذاری کرده‌اند، چون «اضحی» جمع ماده ضحی به معنی ارتفاع روز و امتداد نور آفتاب است و هنگامی که خورشید بالا می‌آید (قبل از ظهر)، آن موقع را ضحی گویند.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه ، در اصل فلسفه عید قربان، به مسلخ بردن شهوات نفسانی است که باید آن را به قربانگاه ببریم و در پیشگاه معبود آن را از بین ببریم گفت: در روز عرفه با خواندن دعای عرفه منسوب به دعای امام حسین (ع) به شناخت خود نزدیک‌تر می‌شویم، از خدا آمرزش طلب می‌کنیم ،نفس و آمال دنیوی خود را قربانی کنیم و به خدای متعال نزدیک‌تر شویم.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در ادامه با بیان اینکه ، عیدقربان، زیباترین جلوه تعبد در برابر خالق و امروز دهم ذی حجه، یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان بنام «عید قربان» یا «عید اضحی» است گفت : در این روز حاجیانی که به زیارت خانه خدا شتافته اند، به دستور خداوند و برای رضای او قربانی می‌کنند و خاطره پیامبر بزرگ الهی، حضرت ابراهیم (ع) را زنده و گرامی می‌دارند.

ایشان با اشاره به اینکه ، ماجرای عید قربان ماجرایی عبرت انگیز، درس فداکاری، از خودگذشتگی، غلبه بر هوای نفس و تسلیم دربرابر فرمان خداوند است گفت : به همین دلیل، مسلمانان جهان نیز روز دهم ذیحجه را به عنوان یک عید بزرگ و پرشکوه اسلامی، گرامی می‌دارند و از آن درس اخلاص و بندگی به درگاه خداوند بزرگ را می‌آموزند. عید سعید قربان را به تمامی مسلمانان جهان تبریک می‌گوییم.

امام جمعه شهر لیکک همچنین با بیان اینکه، شیطان از چند جهت به ما حمله می کند ، از پشت سر که بخواهد حمله کند دارد ما را در گذشته غرق می کند حصرت می خوریم، پشیمان می شویم و این اقدام کار دشمن هست که انسان را نامید کند گفت: اما اگر از روبرو حمله کند که آینده است ما را بدیین و ناامید می کند بی انگیزه می کند
و باید بدانیم بهترین و نزدیکترین حالت نزدیکتر شدن به خدا سجده هست.

حجت‌الاسلام افروغی گفت : درحالت تضرع، شیطان از این حالت هراس دارد و فرار می کند.

وی افزود: شیطان در آخرالزمان به شدت وارد عمل میشود و از همه ابزار و امکانات خود برای اغفال ما استفاده می کنند پس برای حکومت امام زمان باید به صورت شبکه ای عمل کنیم.

امان جمعه شهر لیکک گفت: بعضی از دولت‌های منطقه ابزار دست شیطانند ابزار دست شیطان بزرگ اند رژیم وهابی سعودی منطقه با رژیم شیطانی ارتباط برقرار کردند و خود را ذلیل و خوار نمودند و در دام آن گرفتار شدند.

امام جمعه شهر لیکک گفت : دولتهای مسلمان با هم باید متحد باشند اگر ما ایرانی ها به چند زبان زنده دنیا مسلط باشیم می توانیم درکشور ها نفوذ بکنیم و دنیا را فتح کنیم و این حرکت برای نفوذ اسلام است.

وی گفت: تمام شبکه های قوی رسانه در دست آمریکا و این شیطان بزرگ است باید بتوانیم رسانه را تسخیر کنیم و استفاده لازم را ببریم.

حجت الاسلام افروغی گفت: بعضی از موارد بعضی هم فردی وبعضی هم عمومی هست در خصوص حجاب باید عرض کنم در فضای مجازی تاثیرات آن چنان دارد و باید بتوانیم از این فضا به خوبی استفاده کنیم چرا هم در مورد حجاب رسانه های غربی و شبکه های اجتماعی بشدت فعالیت می کنند و هجمه های سنگینی بر علیه محجبه ها وارد می کنند.

وی گفت: خانواده‌های مذهبی و خواهران محجبه بیشتر احساس مسئولیت کنند چرا چون وظیفه اینها سنگین و سنگین‌تر است باید بتوانید جذب کنید بتوانید در مورد حجاب و اهمیت حجاب مزیت های حجاب بگویید به خصوص اینکه از فضای مجازی به درستی استفاده کنید.

امام جمعه شهر لیکک افزود: نکته آخر در مساجد پایگاه های تابستانه با موضوعات گوناگون برگزار می شود انتظار هست فرزندان خود را در این پایگاه ها ثبت نام کنید این کلاس ها با موضوعاتی همچون بسته های آموزش، کلاس های تقویتی در حوزه فرهنگی و کاهش آسیب ها تربیت فرزندان برگزار می شود باید بتوانیم از این پایگاه ها که در مساجد هستند و مساجد یک پایگاه است بخوبی استفاده کنیم.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.