آسیه مجیدی مهر

اهداف سیاسی‌ خود را جای دیگری ببرید که ناچار می‌شوم پشت پرده‌ها را داد بزنم

امام جمعه دهدشت خطاب به مخالفان سد آبریز گفت: اهداف سیاسی خود را جای دیگری دنبال کنید که ناچار می‌شوم برخی نکات را بیان کنم، آبریز نسخه شفابخش دردهای مزمن کهگیلویه است.
کد خبر : 35399
تاریخ انتشار : جمعه 10 تیر 1401 - 18:33

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از راک نیوز،حجت‌الاسلام علی وحدانی در آیین عبادی سیاسی جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ در دهدشت، یکی از مصادیق مهم و ضروری امروز جامعه را تقوا در فضای مجازی عنوان و اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای بدون هیچ‌گونه تحقیقی از صحت و سقم یک خبر یا یک کلیپ آن را در فضای مجاز نشر می‌دهند و به راحتی با آبروی اشخاص بازی می‌کنند.
امام جمعه دهدشت از صبور بودن در بلاها و ایستادگی مقابل لغزش‌ها به عنوان خصلت‌های انسان مومن نام برد و تصریح کرد: در فتنه ۸۸ آن‌هایی که یار غار بودند دلشان لرزید، اما مومن واقعی عمارگونه مقابل حوادث روزگار ایستادگی می‌کند.
وی مسئله سد آبریز را یادآور شد و با بیان اینکه طبق گفته کارشناسان احداث برکه آبریز منافع فراوان برای دشت‌های تشنه کهگیلویه دارد گفت: آبریز نسخه شفابخش دردهای مزمن کهگیلویه است، آبریز نبض زندگی، تولید، اشتغال، اقتصاد، مبارزه با فقر در کهگیلویه و رویای پایان کارگران دست پینه بسته و شکست خورده کنگان و عسلویه و هرمزگان است.
امام جمعه دهدشت از آبریز به عنوان امید خفته در دل جوانان و زنان کارگر کهگیلویه نام برد و تصریح کرد: آبریز حقی است که باید به حق‌دار برسد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: آبریز مرثیه‌ای برای مظلومیت دشت‌های کهگیلویه است.
وی به تشریح اهداف سد آبریز پرداخت و از تامین آب کشاورزی ۳۰ هزار هکتار از بهترین دشت‌های مستعد جنوب کشور، بهینه‌سازی در تامین انرژی برق آبی، کنترل سیلاب‌های ناگهانی، تامین امنیتی سیلاب پایین دست، کمترین تبخیر، و قطب گردشگری بین‌المللی به عنوان مزایای این سد نام برد و اظهار کرد: آیا این استدلال‌ها کافی نیست؟ آبریز مجوز تخصیص آب و مجوز زیست‌محیطی دارد.
وی افزود: به آقایان تریبون‌دار توصیه می‌کنم قبل از بیان یک مسئله، با کارشناسان مشاوره بگیرید این خیلی بد است حرف خلاف واقع در تریبون‌های مهم بیان شود،
امام جمعه دهدشت گفت: اینجا محل گذر آب است و قرن‌ها آب وجود داشته، چرا خلاف واقع صحبت می‌کنید؟ به لطف خدای رحمن و نزولات آسمانی تاکنون ۱۱ بار مارون سرریز داشته است، پتانسیل آب در حوزه مارون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب در سال است و برداشت آن یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون متر مکعب است، مگر کهگیلویه چقدر برداشت می‌کند؟ سقف برداشت آن ۱۳۵ میلیون متر مکعب است.
امام جمعه دهدشت خطاب به مخالفان و توییت‌بازان فضای مجازی گفت: در استان و وزارت نیرو مجوزهای لازم برای برداشت گرفته شده است و اگر با ایجاد برکه مخالفت شود به وسیله پمپاژ از رودخانه‌ها برداشت می‌شود، توییت‌بازان آبریز را سیاسی نکنید که ناچار شوم برخی نکات را بیان کنم، آبریز حق مسلم و طبیعی است.
وی هم‌چنین به مخالفان سد آبریز گفت: اهداف سیاسی خود را جای دیگری دنبال کنید، مسئولان از جمله نماینده ولی فقیه، استاندار، نماینده کهگیلویه، فرماندار و نهاد امامت جمعه به جد در تلاش برای احداث این سد هستند.
مطالبه‌گران احداث سد آبریز با حضور در نماز جمعه خواهان مطالبه‌گری امام جمعه در این راستا از تریبون نماز جمعه شدند که حجت‌الاسلام وحدانی در پاسخ به این مطالبه آن‌ها هم گفت: تریبون نماز جمعه باید پاسخ‌گوی مطالبات مردم باشد و دغدغه‌ها و مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در پایان با بیان اینکه بلوط‌های زاگرس ایستاده می‌میرند افزود: مسئولان دارند کار می‌کنند اما انتظار می‌رود با سرعت بیشتر و اقدام عاجل‌تر نگذارید تنفس و هویت زاگرس از بین برود.

 

خبرنگار:آسیه مجیدی مهر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.