مسلم مختاری

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی، به منظور هماهنگی، برنامه ریزی و ساماندهی امور مرتبط به ماه رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی به منظور رعایت شئونات این ماه، امر به معروف و نهی از منکر و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از لحظات عرفانی این ماه برگزار شد.
کد خبر : 29601
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 فروردین 1401 - 9:03

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ امام جمعه شهر لیکک در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با موضوع برنامه ریزی هر چه بهتر برای این ماه، امربه معروف و نهی از منکر، نظارت بر وضعیت بازار در این روزها، در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان بهمئی برگزار شد با تبریک فرا رسیدن این ماه عزیز، بر بهره مندی فضیلت های این ماه پر فیض الهی تاکید کرد.

حجت الاسلام افروغی، با اشاره به ضرورت خدمت رسانی مضاعف به مردم در ماه مبارک رمضان ،افزود: خدمت به مردم و روزه داران در ماه مبارک رمضان از اجر و پاداش مضاعفی برخوردار است به همین خاطر همه باید در جهت خدمت به مردم بکوشند.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و تاکید بر رعایت شئونات اسلامی گفت : اگر فردی به هر دلیلی یا عذر شرعی نمی ‌تواند روزه بگیرد لزومی ندارد که به صورت علنی اقدام به روزه‌ خواری کرده و سبب حرمت‌ شکنی در ماه رمضان شود.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه، فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر باید نهادینه و اجرا شود گفت : جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود از آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در امان است چرا که با نهادینه شدن این فرهنگ غنی می‌توان به جامعه سالم دست پیدا کرد.

فرماندار بهمئی، هم با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، که فرصتی طلایی برای ادای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر، تقرب به درگاه الهی و ماه مهربانی است گفت: ادارت و نهادهای شهرستان در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه های این ایام امادگی کامل دارند.

علی محمدی، اجرای ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و قرآنی و برگزاری محافل مختلف ختم و قرآئت قرآن با حضور پر شور جوانان و اقشار مختلف را ضروری دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همگانی، انجام دستورات لازم و برنامه ریزی دقیق، در این آزمون الهی موفق و سربلند باشیم و بتوانیم به مردم و جامعه خدمت کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم از امادگی سپاه پاسداران برای اجرای ویژه برنامه های مختلف دینی و معرفتی خبر داد و گفت : رعایت حال مردم، نظارت بر بازار، ارائه خدمات مطلوب و جلوگیری از گران فروشی باید در این ماه با جدیت پیگیری شود.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد، به برخی از آسیب های اجتماعی و مشکلات پیش رو اشاره کرد و خواستار نظارت هر چه بیشتر بر آرایشگاه ها، نوع تبلیغات آنها و اشاعه موارد نامناسب و نامطلوب آنها شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی با تاکید بر رعایت و حفظ حرمت این ماه مبارک گفت: با افرادی که در این شهرستان، عمداً مرتکب روزه‌ خواری علنی و به قصد حرمت ‌شکنی ماه مبارک رمضان شوند برخورد قاطع و جدی می شود.

عبدالله حبیبی منش، با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا و خودسازی می باشد ادامه داد: هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان آمار جرم و جنایت به شدت کاهش می‌ یابد که بیانگر وجود معنویت در مردم است.

وی با بیان اینکه، ماه مبارک رمضان بسیاری از نهادهای خیریه و خیران فعال ‌تر شده و برای کمک به همنوع به ویژه آزادی زندانیانی که تمکن مالی ندارند تلاش های شایسته ای صورت می دهند، به اماکن نیروی انتظامی شهرستان دستور اکید داده شد که به صاحبان اماکنی که اقدام عدم رعایت شئونات این ماه نمایند برخورد شود، ادامه داد : به غیر از واحدهایی که مجوز قانونی فعالیت در این ماه را از ارگان‌های ذیربط اخذ کردند، مراکز پذیرایی که غیرقانونی فعالیت کنند پلمپ شده و اعمال قانون می ‌شوند و پروانه کسبی آنان ضبط خواهد شد.

وی افزود: در مورد حجاب و عفاف و رعایت آن در جامعه تذکر لسانی سرلوحه کارمان بوده و با برخورد قانونی با بی‌ حرمتی‌ ها نمی ‌گذاریم شئونات اسلامی در جامعه خدشه ‌دار شود.

فرزین جمشیدی فرمانده نیروی انتظامی بهمئی، هم با تاکید بر اینکه با توجه به برقراری حقوق شهروندی باید همه مردم در برقراری امنیت سهیم باشند، گفت: مردم باید در برقراری امنیت با مسئولان همکاری کنند.

غلامعلی مویدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی هم به برنامه های مختلف این نهاد فرهنگی برای پاسداشت این ماه مقدس خبر داد و گفت : با همکاری عوامل آموزش و پرورش، فرهنگیان، مدارس و دانش آموزان ، ویژه برنامه های این ماه به درستی اجرایی خواهد شد.

خدا خواست جهانیانی ریس اتاق اصناف شهرستان بهمئی هم در این نشست از تشدید نظارت ها بر بازار شهر و برخورد با متخلفین خبر داد.

امیر مسلمی نیا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی، به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در این نهاد و با همکاری هنرمندان اشاره کرد و گفت : مصوبات این شورا تا پایان این ماه پیگیری و اجرایی خواهد شد.

وی درپایان جلسه مصوبات نهایی را به شرح ذیل اعلام نمود:

۱- مقرر گردید شهرداری محترم نسبت به تزیین شهر در مناسبت های ماه مبارک رمضان اقدام نماید.

۲-مقرر گردید شهرداری نسبت به نظافت وجمع آوری زباله ها در اطرف محل برگزاری نماز جمعه اقدام نماید.

۳-مقرر گردید مراسم جز خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان در مساجد برگزار گردد.
۴-مقرر گردید اداره تبلیغات اسلامی نسبت به اعزام مبلغین به روستا ها وبخش ها اقدام وسایر ادارات ونهادها با این اداره همکاری نمایند.
۵-مقرر گردیداز خادمین،مبلغین وقاریان جز خوانی تکریم وتجلیل گردد.
۶- مقرر گردید گروه های امر به معروف ونهی از منکر برای کنترل ونظارت بر بازار فعال کردد.
۷-مقرر گردید اداره امور صنفی نسبت به برگزاری جلسات آموزشی اصناف اقدام نماید.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

     

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.