۰ نظر
۴۰۵ بازدید

مسلم مختاری

اولین جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی در شهرستان بهمئی + تصاویر

در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان بهمئی بر قانونمدار بودن تمامی عوامل یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید شد.
کد خبر : 58862
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 10:27

اولین جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی در شهرستان بهمئی

اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان بهمئی تشکیل شد

در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان بهمئی بر قانونمدار بودن تمامی عوامل یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ دادستان شهرستان بهمئی ، در اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی که با حضور اعضا این ستاد در دادگستری شهرستان بهمئی برگزار شد ، از همه فعالان و دست اندرکاران خواست که به قانون احترام بگذارند و از امروز تا زمان پس از انتخابات از فرافکنی و جوسازی علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بپرهیزند.

عبدالله حبیبی منش همچنین در این جلسه خطاب به عواملی که در صحنه  انتخاباتی مجلس شورای اسلامی همکاری می کنند افزود: از بیان مطالب و انجام کار‌ها و رفتار‌هایی که برخلاف مصالح و منافع ملی باشد و نیز دادن وعده‌های غیر منطقی که مطالبه غیر منطقی در جامعه ایجاد کند پرهیز کنند.

وی گفت: براساس بی طرفی، با تبیین قانون و ارائه آموزش های لازم درصدد پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی هستیم

فرماندار بهمئی ، با بیان اینکه در جلسات متعدد ، ساز وکار پیشگیری از ارتکاب جرایم و تخلفات انتخاباتی را تعیین خواهیم کرد گفت: ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ، در چهارچوب وظایف خود ، راهبردها، برنامه‌ها، تدابیر و سایر اقدام‌های لازم در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی را حداقل ۹ ماه قبل از برگزاری انتخابات اتخاذ می‌کند.

 علی محمدی افزود:  دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلف ، اقدامات لازم برای آسیب‌شناسی علل وقوع جرایم انتخاباتی و راه‌های پیشگیری از آن را انجام خواهد داد و نتایج آن را برای اتخاذ تصمیم به ستاد پیشگیری از وقوع جرم یا برای اجرا یا بهره گیری به سایر نهادها و سازمان‌ها ارائه خواهند داد.

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی ، با بیان اینکه ، با توجه به نتایج عملکرد مؤثر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دوره‌های گذشته و نظر به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه ۱۴۰۲ گفت:  تشکیلات قضایی در حوزه انتخابیه به منظور پیشگیری از وقوع جرم ، ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان و هیات اجرایی اقدامات لازم را در محدوده مقررات معمول میدارد.

جاوید ریحانی افزود: موادی که مشتمل بر جرایم انتخابات مجلس شورای اسلامی است در سه مرحله قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات می باشد که ضروری است با تشکیل مکرر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی  ، با هماهنگی و برنامه ریزی مناسب، منسجم و اثر بخش نسبت به پیشگیری از جرایم انتخاباتی اقدام و با قید تسریع برخورد قانونی به عمل آید.

سرهنگ غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی  گفت:  پایش و رصد مداوم و مستمر کلیه اقدامات و فعالیت های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه ، با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی ، ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد در جهت پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی ، تبیین و تعیین برنامه های پیشگیرانه و نحوه اجرای آنها در زمینه پیشگیری از جرایم احتمالی ، هماهنگی و تعامل مداوم با هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات و سایر دستگاه ها و نهادهای مسئول در زمینه برگزاری هر چه بهتر انتخابات و پیشگیری از وقوع جرایم مصرح در قانون امری ضروری است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان بهمئی هم گفت: در قانون اساسی ۹ اصل مستقیما به شورای نگهبان و وظایف آن مرتبط است که اعضای شورای نگهبان در ادوار مختلف تلاش کرده اند که این وظایف را با نهایت دقت به انجام برسانند.

حسین جوانمردی  افزود: شبکه نظارت شورای نگهبان مدافعین آرا و مردم سالاری دینی هستند، و این شبکه نظارت تلاش می کند در لحظات حساس وقت و توان خود را برای مراقبت و حفاظت از آرای مردم به کار گیرد.

سرهنگ اسدالله اسدزاده نماینده انتظامی شهرستان بهمئی در این جلسه گفت: وظیفه برقراری امنیت در حوزه انتخابیه، حفاظت از صندوق آرا و تامین امنیت ،براساس قانون برعهده نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی می‌تواند در این راستا، از کمک سایر نیروهای مسلح برای امنیت انتخاباتی استفاده کند که تاکنون تعامل خوبی با نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج صورت گرفته است.

دادستان، رئیس دادگستری ، فرماندار شهرستان ، نماینده شورای نگهبان ، وزارت اطلاعات، فرماندهی انتظامی ، سپاه پاسداران و نماینده صدا و سیما ،  ترکیب اعضاء ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در شهرستان بهمئی را تشکیل می دهند.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.