۰ نظر
۹۹ بازدید

اولین عملیات موشکی سپاه در دو منطقه متفاوت بصورت همزمان+فیلم

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز در اطلاعیه‌های سه گانه از انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.
کد خبر : 67465
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 8:09

به گزارش پایگاه خبری عصراشنا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز در اطلاعیه‌های سه گانه از انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده توسط روابط عمومی کل سپاه،‌ در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند.

علاوه بر این، در پاسخ به ترور برخی فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی،‌ یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق (اربیل) مورد هدف قرار گرفته و منهدم شد.

۴ دی ماه سال جاری، سردار سید رضی موسوی از فرماندهان با سابقه سپاه در جبهه مقاومت در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محل اقامتش در دمشق سوریه به شهادت رسید.

پیش از آن نیز در جریان حمله هوایی ارتش اسراییل به یکی از مقرهای نیروهای ایرانی در سوریه دو نفر از مستشاران نظامی سپاه نام‌های محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی‌زاده به شهادت رسیده بودند.

علاوه بر این، در اقدامات تروریستی جداگانه‌ای در عراق و لبنان در ۱۴ دی ماه، ابو تقوى السعیدی از فرماندهان حشدالعشبی توسط آمریکایی‌ها و شیخ صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس نیز ۱۲ دیماه در لبنان توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

همچنین ۱۳ دی ماه امسال بر اثر عملیات تروریستی دو عامل انتحاری داعش در نزدیکی مراز شهید سلیمانی در کرمان حدود ۹۰ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

۲۴ آذرماه نیز تروریستهای گروهک جیش العدل به فرماندهی انتظامی راسک حمله کردند که منجر به شهادت ۱۱ نفر از نیروهای انتظامی در این محل شد.

عملیات موشکی دیشب، هفتمین عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۹۶ تاکنون است. هرچند هنوز اطلاعات بیشتری از این عملیات منتشر نشده است اما برخی رسانه‌های اقلیم کردستان عراق از اصابت دست کم ۴ موشک بالستیک به ساختمانی در منطقه ملاعمر در اربیل کردستان عراق خبر می‌دهند. برخی منابع هم از تعداد ۷ اصابت خبر داده اند.

همچنین منابع محلی در ادلب سوریه گزارش داده‌اند که بر اثر حمله موشکی سپاه، برخی مقرهای حزب تروریستی الترکستانی منهدم شده است.

اولین عملیات موشکی سپاه پس از عملیاتی که در اواسط دهه هفتاد به مقر منافقین در خاک عراق انجام شد، در سال ۱۳۹۶ و در پاسخ به اقدام تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

در آن عملیات، نیروی هوافضای سپاه با موشک‌ها بالستیک ذوالفقار و قیام مقرهای تجمع فرماندهان و طراحان عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی را با موشک‌های بالستیک ذوالفقار در هم کوبید.

عملیات بعدی سپاه در شهریورماه سال ۹۷ اجرا شد و طی آن مقر گروهک تروریستی و تجزیه طلب حزب دموکرات کردستان در کوی سنج اقیلم کردستان عراق با ۷ فروند موشک بالستیک فتاح ۱۱۰ مورد اصابت قرار گرفت.

پس از آن در مهرماه سال ۹۷ و در پاسخ به عملیات تروریستی حمله به مراسم رژه در اهواز سپاه در عملیات ضربت محرم برای نخستین مرتبه یک عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی با بکارگیری موشک‌های ذوالفقار و قیام و همچنین پهپادهای بمب افکن خود اجرا کرد و مقر‌های تروریست‌های داعشی در شرق فرات را منهدم کرد.

چهارمین عملیات موشکی سپاه در ۱۸ دیماه ۱۳۹۸ و در پاسخ به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت. در این عملیات پایگاه آمریکایی عین الاسد با ۱۳ فروند موشک بالستیک فاتح ۳۱۳ و قیام مورد اصابت قرار گرفت و خسارات قابل توجهی به آن وارد شد.

پنجمین عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ صورت گرفت اما این‌بار مقر جاسوسی موساد در اربیل کردستان عراق با موشک‌‌‌های بالستیک مورد هدف قرار گرفته و منهدم شد.

سال گذشته نیز نیروی زمینی سپاه در جریان عملیات‌های ربیع ۱ و ۲ مقرهای مختلف گروهک‌های تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق را با موشک‌های فتح ۳۶۰ هدف قرار داده و منهدم کرد.

عملیات امشب، هفتمین عملیات موشکی سپاه پاسداران در سال‌های اخیر است. ویژگی‌ بارز این عملیات در آن است که برای نخستین مرتبه سپاه دو موقعیت مختلف را در دو جغرافیای متفاوت مورد حمله موشکی قرار داده است.

در این عملیات، هم مقر تروریست‌های داعش درسوریه مورد هدف قرار گرفته و هم مقر جاسوسی موساد در کردستان عراق.

هنوز از نوع  و تعداد موشک‌های بکار رفته در این عملیات اطلاعات دقیقی منتشر نشده اما به نظر می‌رسد در جریان موشک باران مقر موساد از موشک‌های فاتح ۱۱۰ (یا دیگر موشک های خانواده فاتح) استفاده شده باشد.

همچنین برخی منابع از هدف قرار گرفت مواضع تروریست‌های سوریه از منطقه جنوب غرب کشور خبر می‌دهند که در صورت صحت این موضوع گمان می‌رود در این عملیات برای نخستین مرتبه از موشک‌ها «دزفول» استفاده شده باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.