امام جمعه موقت شهر لیکک:

داود طلوعی مطلق

ایران قبل از انقلاب هیچگونه استقلالی نداشت/ باید خودمان ابرقدرت اقتصادی در دنیا شویم

حجت الاسلام ویسی گفت:وابستگی ایران به آمریکا در حدی بود که شاه مملکت اجازه رادیو گوش دادن هم نداشت.
کد خبر : 4436
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 12:30

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از  آوای ماغر؛نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام صالح ویسی اقامه شد.

امام جمعه موقت شهر لیکک با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و لازم است شهر در این ایام آذین بندی شود،گفت: اما کشور ما قبل از انقلاب هیچگونه استقلال سیاسی نداشت.

حجت الاسلام ویسی با بیان مصادیقی از وابستگی دربار ایران به استکبار جهانی،گفت:ملکه پهلوی در خاطرات خود اشاره کرد که به محمدرضا می گفتم چرا کسانی را که انگلیس و آمریکا سرکار آورده است، اخراج نمی کنی اما شاه می گفت اگر اینها را بردارم ده ها گماشته دیگر بدتر از آنها را سر کار می آوردند.

وی افزود:نفوذ تا جایی بود که ارتشبد حسین فردوست در ملاقات با یکی از مستشاران آمریکایی از آنها شنید که به دلیل گوش دادن شاه ایران به رادیوهای آلمانی از او به شدت ناراحت هستند و وقتی شاه فهمید، شاه یک مملکت ذلیلانه اعلام کرد که از این به بعد به هیچ رادیویی گوش نمی دهم.

امام جمعه موقت شهر لیکک ادامه داد:۱۶هزار مستشار آمریکایی در سال ۱۹۷۲ و چهار سال بعد ۲۵ هزار نفر در ایران مستقر شد که قرار بود این تعداد به ۶۰ هزار نفر در سال ۵۷ برسند.

حجت الاسلام ویسی تصریح کرد: کشور ایران در دوران پهلوی هیچگونه استقلالی نداشت اما الان استقلال فکری،فرهنگی،نظامی و سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه پایه همه استقلالها این است که به  استقلال اقتصادی برسیم،گفت:ما باید در اقتصاد کلیه وابستگی ها را کنار بزنیم و به استقلال سلبی اقتصادی برسیم و خودمان ابرقدرت اقتصادی در جهان شویم.

حجت الاسلام ویسی با تاکید بر اینکه این ظرفیت در کشور وجود دارد،خاطرنشان کرد:ایران در سال ۲۰۱۷ طبق اعلام نشریه های معتبر جهانی هفتمین قدرت دنیا شناخته شد.

وی افزود:ما می توانستیم بیشتر پیشرفت کنیم،نقش دولتها در تسریع پیشرفتها بسیار موثر است که در دولت های مختلف این روند شدت و ضعف  های زیادی داشت.

امام جمعه موقت شهر لیکک با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و تاکید بر لزوم تکریم زنان، گفت:مردان سعی کنند در این ایام حتما به زنان خود هدیه دهند.

وی گفت:در دوران ستمشاهی زن هیچ جایگاهی و مقامی نداشت، حتی یک زن نبود که در اداره امور پست داشته باشد، در مقابل شاه هوس باز ایران مقابل دختران موطلایی تسلیم محض بود ؛ببینید فساد اخلاقی تا چه اندازه بود.

خطیب موقت نماز جمعه بهمئی با بیان اینکه رهبران انقلاب برخلاف پهلوی نگاه الهی به شخصیت زن دارند، ادامه داد: نگاه مقام معظم رهبری و امام راحل نسبت به زنان  را بررسی کنید که اعلام می کنند زنان نیمی از جامعه هستند و از دامن زن مرد به معراج می رسد.

حجت الاسلام ویسی در فراز پایانی خطبه های نماز جمعه امروز به آماری از میزان پیشرفت زنان در حوزه ورزش،پزشکی و تحصیلات آکادمیک اشاره کرد و گفت:این در حالی است که نه تنها در جامعه زمان شاه به زن اهمیت داده نمی شد بلکه در حال حاضر همچنان از زن بعنوان یک ابزار در جوامع غربی سوء استفاده می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.