مسلم مختاری

با تلاش بانوان بهمئی ؛ راه‌اندازی کارگاه و طرح تولید پوشاک به همت بانوان کارآفرین بهمئی و عدم نیازمندی به شهرستان های همجوار در زمینه پوشاک و البسه

 با اجرای این طرح و راه اندازی کارگاه و طرح تولید پوشاک به همت بانوان کارآفرین بهمئی از هزینه های اضافی ، مراجعه به شهرها و استان های همجوار به میزان زیادی کاسته خواهد شد و خدمات لازم در همین شهرستان به مردم ، مدارس ، خانواده ها ، اصناف ، بیمارستان ها و مراکز درمانی ارائه می شود.
کد خبر : 47986
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اسفند 1401 - 14:15

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ فرماندار شهرستان بهمئی ، در آیین افتتاح مجموعه تولیدی پوشاک در منطقه گچ بلند شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه ، حمایت از طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانواده در اولویت قرار دارد و در این راستا شناسایی زنان سرپرست خانوار بدون شغل و توانمندسازی آنان مورد توجه است گفت : این کارگاه ، طرح و مجموعه به همت بانوانان کارآفرین بهمئی در راستای حمایت از خانواده‌ها، ایجاد اشتغال و کار آفرینی ، ارئه خدمات لازم در همین شهرستان به مردم ، مدارس ، خانواده ها ، اصناف ، بیمارستان ها و مراکز درمانی صورت می گیرد و دیگر نیازی به تامین این مایحتاج از شهرهاو استان های همجوار نیست.

علی محمدی با بیان اینکه این مجموعه تولیدی با تلاش بانوان و زنان کار آفرین که عهده‌دار مسئولیت امور اقتصادی خانواده هستند راه‌اندازی شد  افزود: امیدواریم این نوع فعالیت‌ها و نظیر این بانوان که چنین اثرگذاری اجتماعی پیرامون خودشان دارند، افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ، با اجرای این طرح و راه اندازی کارگاه و طرح تولید پوشاک به همت بانوان کارآفرین بهمئی از هزینه های اضافی ، مراجعه به شهرها و استان های همجوار به میزان زیادی کاسته خواهد شد گفت:  حمایت مجموعه دولت و پرداخت تسهیلات به بانوان و زنان کارآفرین مورد تاکید است و در اولویت قرار دارد که در این راستا شناسایی زنان سرپرست خانوار بدون شغل و توانمندسازی آنان مورد توجه است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بهمئی ،  با تاکید بر تسهیل در پرداخت تسهیلات به زنان کارآفرین خانواده و حمایت این نهاد از آنان گفت : بازاریابی و فروش محصولات تولیدی زنان کارآفرین از موارد مهم و در اولویت است.

فرزاد دموری تقویت بانوان کارآفرین را ضروری دانست و گفت: از مجموعه بانک‌های عامل حامی این‌گونه فعالیت‌های کارآفرینی قدردانی می‌شود و این مجموعه تولیدی زمینه اشتغال حدود ۲۰ نفر از زنان را  به‌صورت مستقیم در کارگاه و غیرمستقیم در خانه‌ها را فراهم کرده است.

وی افزود: انتظار می‌رود با حمایت دستگاه‌های مرتبط، بانک‌ها و خیرین این چنین فعالیت‌های کارآفرینی افزایش یابد.

حجت السلام جلیل پور امام محله و روستا هم با بیان اینکه ، این بانوان با باور توانایی هایشان ، علاوه بر اینکه زندگی خودرا اداره کرده، سختی‌های زندگی دیگران را نیز کاهش می دهند گفت: نبود تسهیلات بانکی در کنار مکان نامناسب، مشکل بانوانان کارآفرین در این شهرستان  برای ادامه فعالیت است.

حجت السلام جلیل پور خواستار رفع مشکلات این قشر و حمایت از آنان شد و افزود: با فعالیت این بانوان کارآزموده بخش عمده ای از مشکلات شهرستان درتامین پوشاک و کمک به دیگر نهادها مرتفع خواهد شد.

محل این طرح و کارگاه  در روستای ۲۶۰ خانواری گچ بلند با جمعیت یک هزار و دویست نفری ، در ۷ کیلومتری  شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی واقع شده است.

شهرستان بهمئی دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت بوده و در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.