مسلم مختاری

برداشت ۴هزار تن گندم و جو از اراضی کشاورزی بهمئی / با وجود بارش کم و خشکسالی

4 هزار تن گندم و جو از سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهمئی برداشت شد
کد خبر : 6805
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 13:12

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی ، با اشاره به اینکه ، گندم آفتاب ، کوهدشت ، سیاه ریشَک و جو ایذه و بومی محلی بیشترین ارقام کِشت شده را در این شهرستان تشکیل می دهند گفت: امسال ۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این مقدار ۲۰۰ هکتار آبی و ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار دیم است.

رضا راهدار بهمئی با بیان اینکه آغاز فصل برداشت گندم در این منطقه از نیمه اول اردیبهشت ماه است افزود: شهرستان بهمئی به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی گرم، اولین شهرستان استان است که کار برداشت گندم در آن آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه یک مرکز خرید به نام اتحادیه خرید در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی فعال است که در زمان برداشت گندم ، برای خرید تضمینی این محصول از کشاورزان این شهرستان در محل حضور دارند گفت : کشاورزان باید در فصل برداشت توصیه های کارشناسان کشاورزی را رعایت کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: اضافه کرد: با توجه به همجواری شهرستان بهمئی با استان خوزستان و شهرستان های بزرگ و پر تردد، تدابیر لازم برای تردد ادوات کشاورزی در زمینهای مجاور و محورهای ارتباطی با همکاری نیروهای نظامی لحاظ شده است.

 راهدار بهمئی با بیان اینکه امسال آمادگی خرید حجم بالای گندم را داریم افزود: نمایندگان جهادکشاورزی، شرکت غله، خدمات بازرگانی و تعاون روستایی در مراکز خرید حضور دارند و بر نحوه خرید تضمینی این محصول از کشاورزان نظارت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه امسال خریدی خارج از دستورالعمل خرید تضمینی نخواهیم داشت ادامه داد: در سال زراعی جاری خرید توافقی یا آزاد در شبکه وجود ندارد ، چون این اقدام خلاف مقررات است.

مدیر جهاد کشاورزی بهمئی با اشاره به اینکه ، امسال برداشت گندم با ۱۰ دستگاه کمباین در نقاط مختلف شهرستان انجام میشود و به مرور بر تعداد این دستگاه ها افزوده خواهد شد گفت: تدابیر لازم برای تامین سوخت این دستگاهها اندیشیده شده است.

راهدار بهمئی از اتخاذ تدابیر لازم با اعضای مدیریت بحران در خصوص پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی و تیغه زنی حاشیه راهها خبر داد.

کشاورزان شهرستان بهمئی هم بارندگی های کم در طول سال اخیر را از دلایل مهم مشکلات خود در زمینه کیفیت و میزان برداشت غلات ذکر کردند و خواستار رسیدگی و حمایت مسئولان از این قشر زحمت کش شدند.

مسلم مختاری
خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.