۰ نظر
۱۹۳ بازدید

داود طلوعی مطلق

برگزاری مراسم اربعین حسینی و اقامه نماز ظهردر جوار مقدس امامزادگان سیدابراهیم وسیداسدالله(ع)شهرستان بهمئی

مراسم اربعین حسینی و اقامه نماز ظهردر جوار مقدس امامزادگان سیدابراهیم وسیداسدالله(ع) شهرستان بهمئی برگزارشد
کد خبر : 41415
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 10:41

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،برگزاری مراسم اربعین حسینی در جوار مقدس امامزادگان سیدابراهیم وسیداسدالله(ع)شهرستان بهمئی باحضور پرشور مردم بخشهای ممبی وسرآسیاب یوسفی باسخنرانی حجت الاسلام جویبار ومداحی مداح اهل بیت مجیدپودردیان همراه با اقامه نماز ظهر برگزارشد. 

حجت الاسلام جویبار در این مراسم معنوی اربعین حسینی در جوار امامزادگان بیان کرد:از امام صادق (ع) سوال شد: «آیا می شود که زمین بدون امام باشد. امام فرمودند: اگر زمین بدون امام باشد، از بین می رود، امام صادق (ع) فرمودند: «اگر امام لحظه ای در زمین نباشد، زمین اهلش را می بلعد همانطوری که دریا اهلش را غرق می کند.

خداوند به عیسی وحی کرد که ای عیسی؛ به محمد ایمان بیاور و دستور بده که هر کس از امت تو در دوران او حضور یافت، به او ایمان آورد؛ پس به درستی که اگر محمد نبود آدم را نمی آفریدم و اگر محمد نبود بهشت و دوزخ را نمی آفریدم و به درستی که عرش را بر روی آب آفریدم پس به لرزش افتاد؛ پس بر روی آن نوشتم لا اله الا الله محمد رسول الله پس آرام گرفت.
وی درادامه گفت:حضرت علی بن ابی طالب از  رسول خدا نقل کرده است که خدای تعالی فرمود : ای محمد قسم به عزت وشوکت خودم که اگر تو نبودی نه زمینم را خلق می کردم و نه آسمانم را و نه این سبزه را بر این تیرگی گسترش می دادم.

وی در ادامه بیان داشت :از رسول خدا نقل شده است که: «جبریل به نزد من آمد و گفت ای محمد اگر تو نبودی بهشت را نمی آفریدم و اگر تو نبودی آتش را نمی آفریدم،
ای پیامبر، اگر تو نبودی، دنیا را خلق نمی کردم، ای محمد قسم به عزت و جلال خودم اگر تو نبودی آدم را نمی آفریدم و اگر علی نبود بهشت را نمی آفریدم؛ زیرا من به خاطر شما، بندگان را در روز بازگشت پاداش و عقاب خواهم کرد.

جویباردرپایان بیان داشت:خداوند عزوجل به فرشتگان وحی نمود که: این نور از نور من است؛ ریشه آن نبوت است و شاخه آن امامت؛ اما نبوت، پس برای محمد – بنده من و فرستاده من – است و اما امامت، پس برای علی -حجت من و ولی من است- و اگر آن دو نبودند آفرینش را نمی آفریدم.

دردامه برنامه مداح اهل بیت مجیدپوردیان بامداحی محفل برنامه را نورانی و نماز ظهر  با اقامه حجت الاسلام سید نوراله جنتی برگزار شد.

حجت الاسلام ایزددوست مسئول مرکز اُفق امامزادگان سید ابراهیم و سید اسدالله(ع) گفت:عزاداری و سوگواری و زیارت اربعین سید الشهداء اباعبدالله الحسین (ع) یکی از علائم مومن و ویژگی های مومنین هست و عرض تسلیت دیگر و به ساحت مقدس قطب عالم امکان امام زمان (عج) می باشد.

وی در پایان برنامه بیان داشت:از تمامی ادارات ادارات ونهادهای دولتی وغیردولتی مخصوصا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ، بخشداری بخش سرآسیاب یوسفی، اداره هلال احمر ، فرماندهی نیروی انتظامی سرآسیاب ،سپاه پاسداران و حوزه بسیج سرآسیاب ،کمیته امدادلیکک،اورژانس بخش سرآسیاب خبرگاران واصحاب رسانه ،همجنین تصویربردار (داودطلوعی مطلق،اکبررگبارمقدم)و تمامی ارگان های نظامی و انتظامی و هیئت امنا امامزادگان و از جوانان عزیز و موکب داران خدوم که مخلصانه نهایت تلاش و همکاری را در بحث پذیرایی از زائرین داشتند و درپایان از از تمامی مردم ولایت مدار و عزادار که با پای پیاده تو این مسیر سخت آمدند و با زینب کبری(س) همدردی کردند تقدیر و تشکر فراوان به عمل می آورم ، ان شاءالله که همه حاجت روا شوند و مشمول شفاعت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار بگیدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.