نقش معلمی را شهید مطهری در سطح وسیع در جامعه ایفا کرد و به لحاظ تعلیمی و تربیتی نقشی که شهید مطهری در جامعه داشت دارای ویژگی‌های متعددی است

داود طلوعی مطلق

برنامه های بسیج فرهنگیان و دانش آموزی شهرستان بهمئی بمناسبت هفته معلم تشریح شده اند.

هر جایی بخواهیم اثر تحولی مثبت رخ بدهد باید به نقش معلم و تربیت به عنوان یک نقش غیرقابل جایگزین اهمیت بدهیم، امام (ره) نیز می‌فرمایند اولین معلم خود خداوند است و انبیا الهی نقش اولشان معلمی بوده است چرا که به دنبال تربیت انسان بود‌ اند
کد خبر : 6735
تاریخ انتشار : جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 22:06

به گزارش سایت خبری عصر آشنا برنامه های بسیج فرهنگیان و دانش آموزی شهرستان بهمئی بمناسبت هفته معلم تشریح شده اند.

سروان پاسدار جهانگیر آشنا مدیر کانون بسیج فرهنگیان و فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی گفت: نقش معلمان نه فقط در کلاس‌های درس بلکه در تمام مکان‌های مختلف قابل پیگیر‌ی است. هر جایی بخواهیم اثر تحولی مثبت رخ بدهد باید به نقش معلم و تربیت به عنوان یک نقش غیرقابل جایگزین اهمیت بدهیم، امام (ره) نیز می‌فرمایند اولین معلم خود خداوند است و انبیا الهی نقش اولشان معلمی بوده است چرا که به دنبال تربیت انسان بود‌ اند و در یک کلام تاثیری که معلم در سرنوشت بشر می‌گذارد با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

آشنا افزود: نقش معلمی را شهید مطهری در سطح وسیع در جامعه ایفا کرد و به لحاظ تعلیمی و تربیتی نقشی که شهید مطهری در جامعه داشت دارای ویژگی‌های متعددی است، نخست اینکه او به لحاظ تسلط بر اندیشه اسلامی جزو معدود افرادی است که دارای عمق در اندیشه اسلامی، فقه، فلسفه و عرفان است. ترکیب این مفاهیم و ارتباط دادن آن با نیاز جامعه را در کمترفردی می‌‌توان مشاهده کرد. شهید مطهری در درک مسائل جهان جزو انسان‌های موفق بود. ویژگی دیگرش این بود که هر جا ضرورت‌های ایجاد نقش معلمی وجود داشت آن ضرورت‌ها را درک و در اولویت قرار می‌داد.

سروان پاسدار جهانگیر آشنامدیر کانون بسیج فرهنگیان وفرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی ضمن اشاره به برنامه‌های کانون بسیج فرهنگیان در هفته عقیدتی سیاسی افزود:ویژه برنامه سپاس معلم به صورت نمادین،دیدار با امام جمعه محترم شهرستان، تکریم و تجلیل از معلمان و فرهنگیان به ویژه آنان که در ایام کرونا در تعلیم و آموزش نقش موثری داشته اند، برگزاری مسابقه کتابخوانی از یکی از کتاب‌های شهید مطهری، تجلیل از خانواده شهدای معلم، جمع‌آوری آثار شهدای فرهنگی جهت برگزاری کنگره شهدای فرهنگی در سال آینده، نشست های بصیرتی در فضای مجازی، فضاسازی محیطی،جزخوانی قرآن در گلزار شهدا، تبلیغات شهید شاخص بسیج فرهنگیان در فضای مجازی از جمله برنامه‌های بسیج فرهنگیان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.