مسلم مختاری

برنامه های سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور با غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای بهمئی

پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و مصادف با برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور است.
کد خبر : 10101
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 12:50

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ امام جمعه شهر لیکک در مراسم غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با چند تن از خانواده شهدای شهرستان که به مناسبت ، پنجم مرداد مصادف با سالروز اقامه اولین نماز جمعه برگزار شد ، به جایگاه ویژه نماز جمعه در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت : بعد از گذشت ۴۲ سال از اقامه نخستین نماز جمعه در تهران، بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در شهر‌ها و مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود که این فریضه عبادی و سیاسی به مدت بیش از ۱۲ سال در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی اقامه می شود و دستاوردهای فراوانی داشته است.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه ، آیین وحدت بخش نماز جمعه یکى از جلوه هاى سیاسى اجتماعى دین مبین اسلام و فرصتی براى طرح مسائل مهم جامعه اسلامی به شمار می‌رود افزود : برگزاریِ باشکوه نماز جمعه در طول تاریخ اسلام، همواره از مهم‌ترین نماد‌های هم‌بستگی مسلمانان شناخته می‌شده است ونظام اسلامی از سنگر نماز جمعه برای حل مسائل و مشکلات جامعه و تلاش جهادی برای خدمت رسانی به مردم بهره برده است.
وی با اشاره به اینکه ، نماز جمعه میراث مهم و ماندگار حضرت امام خمینی (ره) در جمهوری اسلامی ایران است و مدیران و مسئولان نظام اسلامی باید بر حضور مستمر و مداوم در این فریضه عبادی و سیاسی اهمیت داده و از این فرصت برای حل مسائل و مشکلات مردم استقاده کنند گفت : ائمه جمعه در تمام صحنه ها و برهه های حساس بعد از انقلاب اسلامی همواره نقش تعیین کننده خود را در دفاع از انقلاب اسلامی ایفا کرده اند و امروز نیز این پایگاه مهم سیاسی و دینی در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.
امام جمعه شهر لیکک همچنین با اشاره به جانفشانی ها و فداکاری شهدای کشور عزیزایران اسلامی بر پاسداشت راه و مقام شامخ آنان تاکید کرد.
رئیس اداره بنیاد شهید و اُمور ایثارگران شهرستان بهمئی هم در این برنامه ها از ارائه خدمات مختلف به خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و جانبازان خبر داد و گفت : این نهاد در حوزه های مختلف در راستای حل مشکلات این قشر گامهای مهم و اساسی برداشته است که از این پس برای برطرف کردن دیگر مشکلات این گروه اقدامات مناسب تر و مفید تری صورت خواهد گرفت.
آقای فروزی یکی از گامهای مهم طی سالهای گذشته را ساماندهی گلزار مطهر شهدای شهرستان بهمئی برشمرد و گفت : بقیسه گلزارهای مطهر شهدا هم در آینده ساماندهی خواهند شد.
مسلم مختار
خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.