۰ نظر
۱۱۲ بازدید

برون سپاری طرح‌ها به بخش خصوصی از راهبردهای چابک سازی دولت است

جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.
کد خبر : 66803
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 12:53

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت؛ واگذاری طرح و پروژه‌های نیمه تمام یا فعالیت‌ و خدمات قابل برون سپاری دستگاه‌های اجرایی به بخش غیر دولتی و خصوصی با هدف چابک سازی دولت از اقدامات برنامه‌های عملیاتی استان برای تحقق الزامات شعار سال و از سیاست های مهم دولت طی چند سال اخیر است.

وی گفت :بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و در نهایت ارائه خدمات به مردم از مهمترین اهداف این طرح است که در بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی مورد انتظار است.

دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان ضمن اشاره به نوع درآمدهای دولتی گفت : بخشی از تولید ناخالص ملی در هزینه‌های عمرانی هزینه می‌شود و این موضوع نیازمند توجه جدی به مباحث مربوط به مشارکت های عمومی خصوصی است تا درهر شرایط اقتصادی بتوان به تامین مالی پروژه های عمرانی پرداخت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد؛ با توجه به شرایط فراهم شده امیدواریم با واگذاری پروژه‌های نیمه تمام حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۲ به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زمینه تکمیل و بهره‌برداری از آنها ، ارائه خدمات به مردم به خوبی مهیا شود. تسریع در واگذاری تعدادی از پروژه‌های عمرانی استان از جمله پروژه های در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان ، میراث فرهنگی، آب منطقه‌ای در جلسه امروز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شد.

در ادامه جلسه شاهینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان؛ با اشاره به اینکه طرح منظومه روستایی(تکام) به منظور توسعه روستاها در ۱۲ استان کشور در حال اجراست، گفت: گچساران یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است که این طرح را اجرایی کرده است و روستاهای دیگر در سایر شهرستان ها در دست اقدام است

شاهینی اظهار کرد؛ طرح منظومه روستایی برای توانمندسازی مردم روستاها در زمینه‌های اشتغال ، معیشت، اقتصاد و زیر ساختهای عمرانی، کاهش نرخ بیکاری و بالا بردن سطح تولید بوده و از چشم اندازهای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی می باشد. وی این طرح را شناسایی و اقدامات موثر متناسب با ظرفیت هر روستا برای رونق بخشی به گردشگری ،اقتصادی و تولید عنوان نمود.

درپایان نماینده بنیاد مسکن استان گزارشی از عملکرد اجرای طرح منظومه روستایی(تکام) در گچساران را ارائه نمود.

خبرنگار:آسیه مجیدی مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.