مسلم مختاری

برپایی هیات‌ها و دسته عزاداری شهادت امیر المومنین علی ع  در شهرستان بهمئی + تصاویر

دسته عزاداری شهادت امام علی(ع) با حضور مردم مومن و روزه دار در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 50231
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 فروردین 1402 - 0:27

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛  مومنان روزه دار دیار بهمئی امروز با برپایی هیات‌های عزا در شهر و روستا‌ها ومجالس وعظ وخطابه درغم وماتم سالروز شهادت موالموحدین امیرالمومنین علی ع آیین نوحه خوانی وسینه زنی برگزار کردند.

عاشقان ولایت وامامت در بهمئی در سالروز شهادت امیرمومنان امام علی ع باراه اندازی هیات های عزاداری در رثای آن امام همام به سوگواری پرداختند .

امام جمعه شهر لیکک در جمع عزاداران آن امام بزرگوار ، با گرامیداشت شهادت امیرمومنان امام علی ع  گفت: آن امام رئوف و مهربان در تقوای دینی، عبادت، شجاعت، تقوا و عدالت یگانه است و مهربانی، یتیم نوازی و کمک به محرومان از ویژگی‌های بارز ایشان است.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه ، امام علی (ع) اولین امام ما مسلمانان و جانشین حضرت محمد (ص) است که علاوه بر دینداری و ایمان به خدا در حکومت داری نیز بسیار عادل رفتار می‌کرد و عدالت را سرلوحه حکومت قرار می‌دادند افزود : ایشان امام خوبی ها، مهربانی ها، قرآن ناطق و پدر یتیمان کوفه بود ضروری است که در روز شهادت این امام بزرگوار با زندگی پر برکت ایشان آشنا شوید و بیشتر درباره نحوه شهادت امام علی (ع) بدانید.

وی با اشاره به اینکه ،  علی (ع) قرآن ناطق و امام معصوم و انسان کاملی است که تمام رفتار و سخنان و تأییدات او برای ما حجّت و اعتبار دارد گفت: او به هنگام خشم بر دشمنان خدا قاطع، ولی در مقابل یتیمان متواضع و مهربان بود.

مراسم دسته روی و عزاداری عمومی و مردمی به منظور گرامیداشت شهادت مولی الموحدین حضرت علی ع  از روبروی حوزه بسیج ثارالله واقع در میدان مرکزی به سمت خیابان رهبری و محل تجمع در مسجد شهیدان جشان زاده با سخنرانی حجت الاسلام اسماعیل صلواتی و مداحی به پایان رسید.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.