مسلم مختاری

برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان بهمئی، با حضور جمعی از مسولان استانی و شهرستانی ؛

کمیته ستاد برنامه ریزی اجلاسیه شهدای بهمئی با حضور مسولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر : 67553
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 0:03

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛  فرماندار بهمئی  در این جلسه بر تعامل نهادها، سازمان‌ها و سایر دستگاه‌ها در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره  تاکید کرد و گفت: با همدلی و همکاری باید تلاش شود تا کنگره ملی شهدا در استان به نحو مطلوب برگزار شود.

علی محمدی از برگزاری یادواره های مختلف و ویژه برنامه های متنوع با هدف استقبال از کنگره ملی شهدای استان در شهرستان بهمئی تا آغاز این مراسم باشکوه خبرداد و گفت: همه اداره ها، سازمان‌ها و نهاد‌های بهمئی باید در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این کنگره مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات و دغدغه خانواده معظم شهدا باید در اولویت کاری همه مسئولان قرار گیرد افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان مهم‌ترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه است.

فرماندار بهمئی گفت: اکنون دور این میز جمع شده ایم تا با تقسیم وظایف، متعهد می شویم که به نحو مطلوب ایفای نقش خواهیم کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی بر لزوم اهمیت ارتقای کیفیت برگزاری برنامه های شهرستان در امتداد کنگره ملی شهدا تاکید و گفت:  عزت ملت ایران با رشادت ها و دلاوری های شهیدان و رزمندگان حاصل شده و دشمنان هم همواره در صدد ضربه زدن هستند اما با هوشیاری ملت ایران همیشه نقشه های دشمنان خنثی می شود.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد  با بیان اینکه ، در این نشست راهکارها و چگونگی برگزاری این مراسم بررسی شد و همه دستگاهها و ظرفیتهای شهرستان  برای هر چه باشکوهتر این مراسم را اعلام آمادگی کردند گفت: شهدا گنجینه های ارزشمند نظام هستند که با برگزاری کنگره ها، یادمان ها و مراسمات مختلف از آنها صیانت می شود.

وی فرصت برگزاری کنگره سرداران شهدا را فرصتی مغتنم ذکر کرد و گفت: از تمام ظرفیت های شهرستان بهمئی در این راستا استفاده خواهیم کرد.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح استان از عموم مردم شهید پرور استان بخصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان در خصوص جمع آوری اسناد جنگ و شهدا و ارسال این آثار به کنگره شهدای استان دعوت کرد.

سرهنگ مثنوی در خصوص تکمیل مخزن اسناد مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح گفت: این اقدام می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد و باید مورد توجه مسئولان در سطوح مختلف قرار بگیرد.

مسئول مرکز حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد جمع‌آوری و حفظ اسناد شهدا را وظیفه همگانی دانست و گفت: نهضت جمع آوری اسناد شهدای این استان در یک فراخوان آغاز شده است.

سرهنگ مثنوی ادامه داد: پس از پایان جنگ تحمیلی، کمیته جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح و کنگره ملی شهدای استان ماموریت جمع‌آوری، نگه‌داری و مستندسازی اسناد را برعهده گرفت.

وی بیان کرد: جهت جلوگیری و پرهیز از دوباره کاری در راستای دست‌یابی متمرکز و بهینه به این اسناد، فراخوان نهضت جمع آوری اسناد شهدا اطلاع رسانی شد.

سرهنگ مثنوی افزود: تکمیل مخزن اسناد مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح سختی های خاص خود را دارد و با تکمیل این اسناد برنامه ریزی بهتری در این زمینه انجام خواهد شد.

وی گفت: عموم مردم شهید پرور استان بخصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان می توانند آثار و اسناد مربوط به شهدا را در قالب اسناد و آثار مکتوب، فیلم، عکس، دست نوشته، خاطره، یادداشت، آثارصوتی، مصاحبه، مستند و هرگونه اسناد مرتبط با شهدا به دبیر خانه این اسناد دریاسوج – میدان امام حسین(علیه السلام) – ابتدای شصت متری امام خمینی(ره) – مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح ارسال کنند.

سرهنگ مثنوی گفت: جهت ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت گام‌های خوبی برداشته‌شده و برای برگزار ۱۸ اجلاسیه شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۳۲ کمیته با وظایف مختلف تشکیل‌شده است.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این جلسه ضمن دعوت از اعضا برای مشارکت و یکدلی در برگزاری باشکوه کنگره ملی شهدا گفت: برگزاری یادمان شهدا و کنگره شهدا یکی از مصادیق اصلی مبارزه با جنگ نرم دشمنان است و بهترین راه آشنایی نسل جدید با شهدا و رشادتهای شهدا مشارکت آنان در برگزاری کنگره شهدا و یادمان های شهداست.

این نشست  با حضور فرماندار ، اعضای شورای تامین واعضای شورای اداری مسولین کمیته ها ودبیران اجلاسیه شهرستانی و با حضور مسئولان استانی درمحل فرمانداری بهمئی برگزار گردید.

   در ادامه این نشست شرکت کنندگان به بیان پیشنهاد‌ها و نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند و مصوباتی جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره ملی شهدای استان مصوب شد.

 کهگیلویه وبویراحمد بیش از۱۸۹۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 این استان به نسبت جمعیت بیشترین شهید، رزمنده و آزاده را تقدیم نظام اسلامی انقلاب کرده است.

نخستین کنگره ملی سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ در شهر یاسوج برگزار شد.

کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۳ با شرکت مقام های لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در یاسوج برگزار می شود.

دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تشکیل کمیته‌های تخصصی  استقبال از  کنگره شهدا،  نشست خبری با اصحاب رسانه، تبلیغات محیطی در سطح شهرستان، کاشت نهال، برپایی ایستگاه صلواتی و دیگر برنامه های فرهنگی  از دیگر مصوبه‌های مهم این جلسه بود.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.