۰ نظر
۱۶۴ بازدید

داودطلوعی مطلق

برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان چرام

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با موضوع برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری شب های قدر و روز جهانی قدس برگزار شد.
کد خبر : 49953
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 13:28

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام ، سید محمد تقوی گفت: اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با موضوع برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری شب های قدر و روز جهانی قدس برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام در سال۱۴۰۱ اولین جلسه سال۱۴۰۲ با همان نظم قبلی و با حضور همه اعضا برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام در ابتدای این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه عزیزان و تشکر از امام جمعه،فرماندار  و همه اعضای شورا گفت:  با توجه به جایگاه رفیع شورای فرهنگ عمومی در سطح کلان و تاکید وزیر فرهنگ وارشاداسلامی توقع میرود که مصوبات این شورا جدی گرفته شده و اجرایی شوند و قطعا سهل انگاری در اجرای مصوبات این شورا قابل قبول نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: مدیر کل جوان و جهادی استان هم بر برگزاری منظم و اجرای دقیق مصوبات این شورا تاکید دارند .

تقوی همچنین موضوع اولین جلسه سال ۱۴۰۲ را برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در شب های قدر و روز جهانی قدس عنوان کرد.

در ادامه حجت الاسلام افشار امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تشکر از دبیر شورای فرهنگ عمومی بخاطر تشکیل منظم جلسات و پیگیری مستمر مصوبات این شورا، گفت: لحظه ای عبادت در شب های قدر برابر با هزار سال عبادت خواهد بود و امیدوارم خودم و شما عزیزان قدر این شب ها را بدانیم و نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: همانطور که میدانید برای روز جهانی قدس چشم تمام جهان به ایران بوده و هست و خواهد بود و قطعا دشمنان برای تضعیف آرمان های این روز و کم رنگ کردن حضور مردم در این روز که یادگار امام امت هست دست از تلاش بیهوده بر نخواهند داشت و این وظیفه ما را صد چندان می کند.

در ادامه  توفیقیان فرماندار و نایب رئیس شورا ضمن تشکر از امام جمعه محترم بعنوان رئیس و دبیر شورا بر درخواست های رئیس و دبیر شورا صحه گذاشت و گفت:کوتاهی در هر زمینه ای خصوصا فعالیت های فرهنگی ما را بیشتر مدیون خون شهدا خواهد کرد و از همه ادارات درخواست دارم در برنامه های فرهنگی مذهبی و هنری بیشتر متولیان و ادارات و نهادهای فرهنگی را یاری کنند.

در ادامه اعضای شورا پس از بحث و بررسی مصوبات ذیل را به تصویب رساندند:

​ ۱-شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری مراسم روز جهانی قدس در روز جمعه مورخ ۲۵/۰۱/۱۴۰۲ مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان در شهرستان چرام. بعد از نماز جمعه از مصلی حضرت ابوطالب تا میدان امام حسین علیه السلام برگزار خواهد شد

۲- اختصاص بخشی از خطبه ها به موضوع روز جهانی قدس، انجام تمهیدات لازم در مصلاهای نماز جمعه برای برگزاری مراسم ۳-آموزش و پرورش پاسخ به شبهات دانش آموزان و تبیین ضرورت شرکت در راهپیمایی، برگزاری مسابقات، اعزام مبلغ به مدارس، تلاش برای مشارکت گسترده دانش آموزان در راهپیمایی، برگزاری پویش ” یاوران قدس ” در فضای مجازی(شاد) ۴-پوشش دادن راهپیمایی، توسط نماینده صدا وسیما ۵-دانشگاه ها-برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، مسابقات کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب ۶-(فرهنگ و ارشاد اسلامی)اکران فیلم سینمایی ایستاده در غبار، برپایی ایستگاه های هنری،(شهرداری)انجام تبلیغات شهری و میدانی،مراسم و مناسبت ها، شبهای قدر وشهادت امام علی علیه السلام تسهیل برافراشتن پرچم فلسطین در یکی از میادین اصلی شهر ۷-برگزاری منظم جزء خوانی قرآن در همه شب های ماه مبارک رمضان و تاکید بر حضور روسای ادارات و کارکنان دولت در این مراسم معنوی ۸-برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری مذهبی در شب های قدر و روز جهانی قدس توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی با امام جمعه شهرستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.