برگزاری جشنواره استانی عکس قاب افتخار بمناسبت چهل چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دراستان کهگیلویه وبویراحمد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر دارد به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری جشنواره استانی عکس "قاب افتخار" نماید.
کد خبر : 45321
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 22:21

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، امین درخشان گفت:برگزاری جشنواره استانی عکس قاب افتخار بمناسبت چهل چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می گردد.

م️دیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت:با توجه به اتفاقاتی که در سال‌های پیش از انقلاب (از حدود سال‌های ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷) رخ داده می‌توان گفت طی این مقطع تاریخی است که عکس و عکاسی خبری به مرور مسیر تکامل خود را طی می‌کند. عکاسان آن مقطع به واسطه حضور در قلب تجمعات و اعتراض‌ها و تظاهرات‌هاست که به کسب تجارب میدانی و عملی نائل می‌شوند و در نهایت پس از آزمون و خطاها و ثبت وقایع و خرده اتفاقات در روزهای پیش از وقوع انقلاب اسلامی و نهایتاً پیروزی انقلاب اسلامی آن به بلوغ هنری می‌رسند و آثار به جا مانده از آن روزهای پر اتفاق گواهی بر این ادعاست.

و️ی گفت:این جشنواره با هدف “حماسه فجرآفرینان دیروز برای نسل امروز و بازنمایی فعالیت ها و مبارزات انقلابی” از اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها و همچنین هنرمندان و عکاسانی و حتی همه کسانی که در آرشیو و آلبوم های شخصی خود آثاری مرتبط با روزهای انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد در اختیار دارند، دعوت به عمل می آورد تا آثار خود را بصورت چاپ شده در ابعاد مختلف یا اسلاید (نگاتیو) قابل چاپ، در بازه زمانی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ (شروع مبارزات تا پیروزی انقلاب اسلامی) و آثار بجا مانده از روزهای پرشور انقلاب اسلامی( اسناد مربوط به ساواک، دست نوشته های موثق، تکه های روزنامه و …) که می تواند در تاریخ این استان سرفراز ثبت و به آیندگان منتقل شود، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

درخشان بیان داشت:اسناد و عکس های جمع آوری شده در روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با نام دارنده سند و عکس در قالب نمایشگاهی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شوند و از ۱۰ عکس برگزیده توسط مردم به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

درخشان گفت: اسناد و عکس های جمع آوری شده در روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با نام دارنده سند و عکس در قالب نمایشگاهی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شوند و از ۱۰ عکس برگزیده توسط مردم به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی بیان داشت:محتوا و موضوع عکس ها و اسناد،سخنرانی شخصیت های مذهبی و سیاسی در تجمعات،جشن پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷

،اعتراضات مردم در مبارزه با رژیم شاهنشاهی،پرتره شخصیت های مبارز انقلابی،راهپیمایی مردم استان در سال های قبل از انقلاب،نقش زنان و عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

️وی درپایان گفت:شرایط و مقررات جشنواره استانی عکس افتخار به نحوی است که باید عکس های ارسالی از کیفیت لازم برخوردار باشند،در ارسال تعداد عکس ها محدودتی وجود ندارد،نام و نام خانوادگی/ شهر، روستا / و شماره تماس روی پاکت عکس ها قید شود (جهت دریافت جایزه)،همه آثار ارسالی در قالب کتابی توسط دبیرخانه جشنواره با مشخصات عکاس و دارنده سند به چاپ خواهند رسید،به صاحبان همه عکس ها و اسناد ارسالی هدایایی به همراه لوح تقدیر تعلق خواهدگرفت و همچنین مهلت ارسال آثار ۱۵ بهمن ۱۴۰۱می باشد که به آدرس دبیرخانه جشنواره : یاسوج- میدان معلم- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی- معاونت هنری و سینمایی ارسال شوند.

☎️ تلفن هماهنگی: ۰۷۴۳۳۲۳۰۶۶۳ – ۰۹۳۶۴۵۹۰۹۲۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.