مسلم مختاری

برگزاری جشنواره زندگی سالم با غذاهای سالم در مدارس شهرستان بهمئی

جشنواره زندگی سالم با غذاهای سالم ، با هدف اشاعه فرهنگ پخت غذاهای سالم و فرهنگ سازی در کمک به دانش آموزان نیازمند، در مدارسِ مروجِ سلامت در شهرستان بهمئی برگزار شد
کد خبر : 15670
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 20:05

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی ، در این جشنواره که در دبستان غیر دولتی انصار شهر لیکک در شهرستان بهمئی برگزار شد گفت : گروههای مختلف از دانش آموزان و فرهنگیان مدارس مروج سلامت بهمئی توانمندی و ابتکار خود را در پخت غذاهای سالم به نمایش گذاشتند.

غلامعلی مویدی ارتقای کیفیت اجرای طرحهای مختلف سلامت را اولویت اصلی وزرارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد و گفت : در این جشنواره که با شعار زندگی سالم و غذای سالم برگزار شد ۱۰ گروه دانش آموزی و فرهنگیان بهمئی از مدرسه مروج سلامت ، دبستان غیر دولتی انصار شهر لیکک در شهرستان بهمئی در تهیه و پخت غذاهای سالم با هم رقابت کردند.
وی با بیان اینکه ، در این جشنواره مدارس مروج سلامت یک راهبرد برای تامین همه جانبه سلامت در مدارس شهرستان است گفت : در نقاط مختلف کشور ۲۰ هزار مدرسه از مجموع ۱۵۰ هزار مدرسه مروج سلامت هستند که برای تامین سلامت در دانش آموزان برنامه های سلامت را اجرا میکنند.

مدیر آموزش و پرورش بهمئی ، با اشاره به اینکه ، به منظور ایجاد نشاط و شادابی، ترویج فرهنگ مشارکت عمومی در کمک رسانی به نیازمندان و تقویت روحیه نوع دوستی در بین دانش آموزان، جشنواره غذای سالم امروز در دبستان غیر دولتی انصار شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار شد ادامه داد : در اجرای این جشنواره که به همت آموزش و پرورش ، فرهنگیان ، دانش آموزان و خانواده ها انواع خوراکی برای تهیه غذای سالم دانش آموزان در این محل مهیا شد.

غلامعلی مویدی با بیان اینکه ، کم نمک بودن ، کم روغن بودن ، بکارگیری ابتکار در تهیه غذاها ، ترویج غذاهای سالم و دوری از غذاهای آماده و فست فودی مهمترین شاخص های تهیه و عرضه غذای سالم در این جشنواره بود گفت : این جشنواره با شرکت ۱۰۰ دانش آموز و ارائه انواع غذا‌های سالم ومحلی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی دانش آموزان با غذا‌های سالم، پرهیز از مصرف غذا‌های آماده، پرچرب و ناسالم، ورزش کردن و داشتن روحیه شاد برشمرد.

در این جشنواره از دبستان غیر دولتی انصار به عنوان مدرسه مروج سلامت شهرستان بهمئی تقدیر و تجلیل شد.

مسلم مختاری
خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.