۰ نظر
۱۷۵ بازدید

برگزاری روز نخست کارگاه‌ آموزشی” سواد رسانه‌ای،اینفوگرافیک و نیوزگرافیک” در یاسوج

نخستین روز کارگاه‌ آموزشی” سواد رسانه‌ای،اینفوگرافیک و نیوزگرافیک” با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تدریس دکتر سلیمی و مشارکت اصحاب رسانه و جمعی از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان در سالن سینما هنر یاسوج برگزار شد.
کد خبر : 56268
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 7:35
به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا؛ علی‌رغم تجربه دوره‌های برگزار شده در سال‌های اخیر این دوره با مشارکت فعال خبرنگاران و مدیران روابط عمومی نهادهای اجرایی برگزار شد و این استقبال مطلوب نخستین زاویه مثبت این رویداد فرهنگی و رسانه‌ای در استان بود.
سلیمی مدرس این دوره که دارای دکترای علوم ارتباطات است ضمن اشاره به ضرورت نگاه نو به رسانه و اهمیت تحولات روز دنیا، اظهار داشت: تقویت حس خلاقیت و بکارگیری آن در تولید محتوای رسانه برگ برنده خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نسبت به هوش مصنوعی است.
وی بر هدفمند کردن سبد رسانه‌ای افراد جامعه تاکید کرد و گفت: با ارتقای سواد رسانه‌ای، سواد دیجیتالی،سواد بصری و…شناخت اخبار و محتوای جعلی و سره از ناسره به راحتی امکان پذیر است.
امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه برگزاری این دوره و در جمع خبرنگاران بر کیفیت‌بخشی به تولید محتوا و تشخیص دیپ فیک‌ها و تصاویر جعلی در رسانه‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: این کارگاه دو روزه با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای اصحاب رسانه و قلم و مجموعه مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده است و در روزهای آینده در شهرستان گچساران نیز برپا می‌شود.
درخشان، عنوان کرد: نباید از نقش ذهنیت انتقادی خبرنگاران در تشخیص اخبار جعلی غافل شد و این مهم خود موجب بررسی و جستجوی واقعیت در سایر منابع دیگر خبری و کشف حقیقت می‌شود.
وی ضمن تقدیر از همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، خانه مطبوعات استان و بسیج رسانه،ابراز امیدواری کرد که برپایی چنین دوره‌های در دستور کار مجموعه ارشاد قرار دارد.
جانمحمدخوبپور ضمن تقدیروتشکراز همه دست اندرکاران گفت: این دوره از ۱۴لغایت ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ با تدریس خانم سلیمی دکترای علوم ارتباطات و از مدرسان حوزه سواد رسانه‌ای، بصری و داده‌ای و حوزه دانشگاه در محل سالن سینما هنر یاسوج برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی ومطبوعاتی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی بیان داشت:این کارگاه با همکاری دفتر مطالعات وبرنامه ریزی رسانه ها،اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی ،بسیج رسانه وخانه مطبوعات درحال برگزاری است.
وی تصریح کرد:در پایان این کارگاه آموزشی گواهی پایان دوره برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.