داود طلوعی مطلق

برگزاری سوگواره شعر در سوگ آفتاب در شهرستان بهمئی

سوگواره شعر در سوگ آفتاب در شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 33645
تاریخ انتشار : شنبه 14 خرداد 1401 - 8:41

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ،امیر مسلمی نیا گفت:سوگواره شعر در سوگ آفتاب به مناسبت رحلت حضرت امام در شهرستان بهمئی برگزار شد.

امیر مسلمی نیا ضمن عرض خیر مقدم وتسلیت رحلت حضرت امام وحادثه ۱۵خرد اد ،شعر حضرت امام را ناب ترین شعر در حوزه ادبیات به ویژه بخش عارفانه دانست که متاسفانه از این گنجینه معرفتی در مدارس ودانشگاه ها چندان استفاده نمیشود.

وی در ادامه سخنان خود امام راحل را از اساطیر تاریخ سرزمینمان بیان کرد که ما هرچه در مورد دانش وعلم ایشان کار انجام بدهیم باز هم نیازمند فعالیت بیشتر می باشد.

علی محمدی فرماندار در ابتدای سخنان خود به برخی از فضایل حضرت امام پرداخت وگفتند: آیت الله جوادی آملی در شان امام فرمودند:

نزدیکترین فرد به معصومین( ع)حضرت امام خمینی رحمه الله علیه می باشد و در اسلام پنج مقطع تاثیر گزار داریم ودر هر مقطع یک شخصیت صاحب آن مکتب می باشد:

اولین جریان مبعث رسول اکرم بود،جریان دوم جهان اسلام غدیر می باشد که حضرت علی صاحب آن بود،بعد از غدیر حادثه عاشورا  که امام حسین ع صاحب آن بود و بعد از عاشورا  

امام دوباره مکتب اسلام را احیا نمودند.

بعد از امام رهبری عظیم الشان این پرجم را برافراشته نگه داشتند تا انشاالله به صاحب اصلیش واگزار نماید و همانگونه که شرایط بعد از پیامبر دچار فتنه وآشوب وبحران واختلاف شده بودند همانگونه امروز هم شرایط مقام معظم رهبری سخت وسختر است .

وی در ادامه بیان داشت:وظیفه ما باید بیشتر باشد بایدروشنگری نماییم‌ و منتطران واقعی کسی است که تابع محض ولایت فقیه است یعنی هرلحظه ودر تمام بحران ها وسخت ی ها وخوشی ها فقط گوش به حرف او باشد.

وی در پایان  سخنان خود به اشعار امام اشاره نمود وبیان داشت:هر بیتی از امام یک نکته ویک کتاب است برای اهل علم.

در ادامه برنامه شاعران آیینی شهرستان به شعر خوانی در وصف امام پرداختند وسپس مداحان اهل بیت به سوگواری  ونوحه سرایی در سوگ امام راحلمان پرداختندو در پایان از شاعران تجلیل به عمل آمد.

                              

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.