معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش خبر داد؛

داود طلوعی مطلق

برگزاری طرح آموزش و کنترل چاقی دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد

این طرح برای ارزیابی وغربالگری تمامی دانش آموزان استان وآموزش50درصد از اولیاء دانش آموزان در مورد کنترل وزن وچاقی دانش آموزان اجرا می شود.
کد خبر : 1179
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 9:28

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به نقل از  صبح زاگرس ،فریبا حسینی از اجرای طرح کوچ کنترل وزن و چاقی خبرداد و گفت: برای ۴۰نفر از مدرسان استانی در موضوع آشنایی با نحوه ارزیابی وغربالگری کارگاه آموزشی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد زیر پوشش این طرح قرار می گیرند گفت : در راستای اجرای سند تحول بنیادین این پروژه با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم جهت چابک سازی و ایجاد سلامت جسمانی و نشاط در دانش آموزان اجرا می گردد.

حسینی هدف از اجرای این پروژه را افزایش دانش و آگاهی به دانش آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: هدف کیفی ونهایی این طرح  کاهش ۳ درصدی تعداد دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن و تغییر رفتار و سبک زندگی این دانش آموزان می باشد.

وی افزود: این طرح نیازبه مشارکت وهمسویی والدین با مدرسه در کنترل وزن فرزندان خود و تغذیه سالم و مناسب بدنی همراه با نظارت اشاره نمودند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس گفت:با توجه به سبک زندگی مدرن، کم تحرکی و در واقع کاهش فعالیت‌های بدنی و آموزش‌های مجازی در منزل در خصوص رشته های تربیت بدنی بر آن شدیم که پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد سبک زندگی فعال و سالم رو در سطح استان به تبع ملی اجرا نمائیم.

وی افزود : ارزیابی و غربالگری ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان و  آموزش پیش از ۵۰ درصد والدین از اهداف ما در این طرح است که انشالله این طرح به صورت میدانی از هفته تربیت بدنی تا هفته  سلامت اجرا خواهد شد.

وی گفت: پروژه کنترل وزن وچاقی دانش آموزان یکی از برنامه های اجرایی و اولویت دار معاونت تربیت بدنی وسلامت در آموزش وپرورش است.

 حسینی گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین این پروژه با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم جهت چابک سازی و ایجاد سلامت جسمانی و نشاط در دانش آموزان اجرا می گردد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.