۰ نظر
۵۱ بازدید

برگزاری محفل انس باقرآن کریم باحضور پرشور مردم شهرستان لنده /امام جمعه لنده ؛ لازمه یک جامعه صالح، تدبر در قران است

بلای بزرگی که اکنون جامعه اسلامی و کشورها درگیر آن هستند دوری از قران کریم است؛ زیرا لازمه یک جامعه صالح تدبر در قران است.
کد خبر : 69432
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 10:24

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،اسماعیل زارعی گفت:برگزاری محفل انس باقرآن کریم باحضور پرشور مردم شهرستان لنده برگزارشد.

​ رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان با تقدیر تشکر از حضور کاروان سفیران کریمه اهل بیت در شهرستان و همچنین تقدیر تشکر از پرشور مردم واستقبال بی نظیر مردم فهیم ویرانی شهرستان اظهار داشت: امسال نیز توفیق حاصل شد در خدمت خادمان قرانی باشیم که این امر باتوجه به ضرورت موضوع گام بسیار مهمی در راستای ترویج فعالیتهای قرانی میتواند ایفا نماید.

امام جمعه لنده گفت: بلای بزرگی که اکنون جامعه اسلامی و کشورها درگیر آن هستند دوری از قران کریم است؛ زیرا لازمه یک جامعه صالح تدبر در قران است. حجت السلام محمودی در نشست با فعالان قرانی با بیان اینکه هر چه با معارف قران در پرتو آیات آشنا شویم، اشخاص و جامعه بهره دار خواهند شد، گفت: اگر از قران فاصله بگیریم به تبع هم شخص و جامعه متزلزل می‌شوند. وی با اشاره به اینکه موارد عمل نکردن امت اسلام به قران بسیار است، اظهار داشت: قران یکی از ویژگی حاکمان و ملت‌های مسلمان را مبارزه با کفار میداند اما اکنون خلاف آن را مشاهده می کنیم، نسل کشی کودکان مظلوم در فلسطین آشکارا صورت می گیرد؛ اما مسلمانان نسبت به آن بی تفاوت هستند. امام جمعه لنده افزود: مردم فلسطین از علف‌های بیابان برای زنده ماندن استفاده می کنند اما در طی ۶ ماه اخیر که از طوفان القصی گذشت سه کشور سعودی، امارات و اردن بیشترین خدمات را برای شهرک نشین‌های صهیونیست تدارک دیده اند. حجت السلام محمودی تصریح کرد: در حادثه چابهار و راسک به اسم اسلام به حریم جعرافیایی کشورمان تجاوز می‌کنند و مظلومان مدافعان امنیت و مردم را به شهادت می‌رسانند. وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر به قران عمل می‌شد جامعه به سمت دیگری می‌رفت، گفت: در حوزه فردی هر کسی میتواند راه درست را پیدا کند و برود هر چند همه آن را فراموش کنند، باید سعی به انس گرفتن با قران کنیم و آن را از یاد نبریم.

محسن مصلحی معاون قران وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعزام سفیران کریمه اهل بیت حرم حضرت معصومه سال گذشته برای اولین بار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این عزیزان و مروجان قرآنی دعوت بعمل آمد .

وی بیان کرد:امسال نیز همزمان با تقارن بهار طبیعت وماه مبارک رمضان،دعوت از دو گروه از این حافظان قرانی بعمل آمد که با اجرای برنامه های متعدد در ۱۲ نقطه در شهرستان های تابعه برگزار گردید ومورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

مصلحی ضمن ابراز خوشحالی از اجرای چنین برنامه هایی در استان وشهرستانها ،حضور سفیران قرآنی را در استان مایه خیرو برکت دانست وگفت:سال جاری قطعا شاهد رونق بخشیدن برنامه های قرآنی و استمرار حضور اساتید برجسته دیگر در حوزه های قرآنی واجرای برنامه های تخصصی برای فعالان ،مروجان و مربیان قرآنی خواهیم بود.

مصلحی درپایان افزود: بخش اعظم آسیب‌های اجتماعی در جامعه ناشی از خلاء مسائل دینی ومذهبی است وفاصله گرفتن جوانان و نوجوانان از مبانی دینی باعث بروز چنین آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

 

 

   

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.