داود طلوعی مطلق

برگزاری مراسم روز جهانی قدس در بخش ممبی

روز قدس یا روز جهانی قدس، توسط امام خمینی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شد
کد خبر : 31793
تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 14:02

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا علی سینا والی اصل مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بخش ممبی،ضمن خیر مقدم و تقدیر وتشکر از حضور بخشدار ممبی،مجموعه دهیاران وشوراهای اسلامی روستاها،روحانیت معظم،نیروهای نظامی وانتظامی،بسیجیان و فرماندهان حوزه مقاومت بسیج خواهران وبرادران گفت:روز قدس نماد مظلومیت فلسطین و این روز بیادماندنی از یادگاران امام راحل جهت حمایت از ملت مظلوم فلسطین است.
والی اصل همچنین گفت:به حول وقوه الهی زوال اسرائیل همانگونه که رهبر عظیم الشآن ایران اسلامی هم پیش بینی کردند نزدیک است وبه حول وقوه الهی مسلمین جهان در مسجدالاقصی نماز جماعت خواهند خواند.

سروان پاسدار جهانگیر آشنا سخنران مراسم روز جهانی قدس در بخش ممبی با اشاره به اقدامات ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برای وحدت جهان اسلام گفت:حضرت امام خمینی (ره)بنیانگذار منادی وحدت جهان اسلام ۴اقدام ارزشمند را برای جهان اسلام انجام داده اند.

اولین اقدام ارزشمند امام عزیزمان نام گذاری هفته وحدت

اختلاف زیادی که بین مسلمانان در بحث میلاد پیامبر مکرم اسلام بوده حضرت امام با آن درایت و دور اندیشی که داشتند فاصله میان روز ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) طبق روایات اهل سنت، تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) طبق روایات شیعه در سال ۱۳۶۰شمسی به نام هفته وحدت نامگذاری شد.
دومین اقدام ارزشمند حضرت امام احیای نماز عبادی و سیاسی روز جمعه:
نماز جمعه از اهمیت سیاسی فوق العاده ای برخوردار است و تأکید می کنند که اسلام، دین سیاست است و هر کس خیال کند که اسلام منفک از سیاست است، جاهل بوده و از اسلام و سیاست اطلاع ندارد. این بیان واضح و قاطع حضرت امام(س) از چندین نظر دارای اهمیت می باشد ولی در احیاء نماز جمعه به عنوان تجلی ترکیب اسلام و سیاست نقش فوق العاده مهمی داشته است.
همانطور که حضرت امام در بیاناتی گهربار اشاره فرمودند که: «نماز جمعه یکی از بزرگترین پدیده های اسلامی و یکی از مهمترین ره آوردهای انقلاب اسلامی ما است. اگر این انقلاب اسلامی جز این نماز جمعه به ما چیز دیگر نداده بود برای ملت ما و مسلمین کافی بود.» بنابراین برقراری نماز جمعه از نظر حضرت امام(س) فوق العاده اهمیت داشت، نه تنها به این خاطر که نماز جمعه به منزلۀ حج کوچکی است و توده های مسلمان در یک شهر گرد هم جمع می شوند، بلکه مهم آن است که بعد از شرکت در نماز جمعه، از خطیب، دانشمند و عالمی که نماز جمعه را برگزار می کند چه مطالبی را می شنوند.
سومین اقدام ارزشمند امام خمینی در طول دوران رهبری شان به موضوع حج اهمیت بسیار داده اند و آن را یکی از پرفروغ ترین ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام دانسته اند:

ایشان همه ساله از آغازین روزهای ماه ذی الحجه در پیام هایی برای حجاج نکاتی مهم را یادآور شده اند و یکی از مهمترین پیام های ایشان، مربوط به مرداد ۱۳۶۶ مطابق با ذی الحجه ۱۴۰۷ ه. ق است که خطاب به مسلمانان ایران و جهان صادر نموده اند. در این پیام امام مسئله برائت از مشرکین را مطرح کرده و آن را یکی از ارکان واجب حج دانسته اند و به تبیین وظایف مسلمین و مشکلات جهان اسلام‏ پرداخته اند.
چهارمین اقدام ارزشمند حضرت امام اعلام روز جهانی قدس بود.
روز قدس یا روز جهانی قدس، توسط امام خمینی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شد؛

امام خمینی، ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ق (۱۶ مرداد ۱۳۵۸ش) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.این پیام در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.