۰ نظر
۳۰۴ بازدید

آسیه مجیدی مهر

سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در شهر ممبی شهرستان بهمئی بمناسبت هفته دفاع مقدس

انقلاب اسلامی ماهیت قرآنی دارد و شایسته است فضاها و زیرساخت‌های قرآنی همواره تقویت و ارتقا پیدا کند.
کد خبر : 60194
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 16:06

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا مسابقات قرآنی حوزه های مقاومت بسیج سیدالشهدا و حضرت زینب شهر ممبی برگزار شد.

ستوانیکم پاسدار یاسین خوبپور فرمانده حوزه مقاومت بسیج سید الشهدا ممبی در افتتاحیه این مسابقات ضمن خیر مقدم به بسیجیان خواهر و برادر گفت این مسابقات که طی ۵ مرحله شامل مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها (حوزه‌ای)، مرحله شهرستانی (ناحیه)، مرحله استانی، مرحله ارزیابی کشوری (نیمه‌نهایی) و مرحله نهایی است.

این دوره از مسابقات با هدف انس عمومی جامعه و آحاد بسیجیان با قرآن و به منظور رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌ها و نیز شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم برگزار می‌شود.

سروان پاسدار جهانگیر آشنا معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در افتتاحیه مرحله حوزه ای مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج شهر ممبی که باحضور بسیجیان خواهر و برادر برگزار شد: با اشاره به اهمیت جایگاه اذان و نماز در اسلام و لزوم توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: ترویج مسابقات با محوریت معارف دینی و قرآنی همچون اذان در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است. که معاونت تعلیم و تربیت با راه اندازی دارالقرآن بسیج در این راستا به‌طور مستمر نسبت به اجرای برنامه‌های قرآنی اقدام می‌کند

جهانگیرآشنا بیان کرد: متأسفانه یکی از سخت‌ترین فعالیت‌ها کسب حمایت مالی برای مسابقات قرآن کریم است، در کشور ما کمترین هزینه‌ها در این مسیر صورت می‌گیرد و ظاهراً همه حمایت می‌کنند اما هیچ‌گونه کمک مالی صورت نمی‌گیرد.

 

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان  گفت: بیش از ۷۰ پایگاه و مسجد نیز در رشته‌های حفظ، قرائت و دیگر رشته‌های قرآنی فعالیت‌های مستمری را انجام می‌دهند؛ توسعه واحدهای قرآنی و ارتقای سطح توانمندی مربیان قرآنی جزء رویکردهای مهم پیش رو است.

مسئول برگزاری مسابقات قرآنی بسیج شهرستان بهمئی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه گفتمانی وحیانی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ماهیت قرآنی دارد و شایسته است فضاها و زیرساخت‌های قرآنی همواره تقویت و ارتقا پیدا کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.