مسلم مختاری

برگزاری نشست کارگروه توسعه شهرستان بهمئی با حضور اعضای اصلی و بررسی چالشهای پیش رو با ارائه نظرات اعضا در حوزه های مختلف شهرستان+ تصاویر

در پی سفر ریاست جمهور به بهمئی و تاکید ایشان بر تشکیل کارگروه بررسی مشکلات شهرستان ، نشست کارگروه توسعه این شهرستان با دستور کار بررسی اولویت ها برگزار شد.
کد خبر : 64511
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 22:13

برگزاری نشست کارگروه توسعه شهرستان بهمئی با حضور اعضای اصلی و بررسی چالشهای پیش رو با ارائه نظرات اعضا در حوزه های مختلف شهرستان+ تصاویر

در پی سفر ریاست جمهور به بهمئی و تاکید ایشان بر تشکیل کارگروه بررسی مشکلات شهرستان ، نشست کارگروه توسعه این شهرستان با دستور کار بررسی اولویت ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ فرماندار شهرستان بهمئی در جلسه کارگروه توسعه این شهرستان که با هدف بررسی اولویت ها ، مشکلات ، رفع معظلات و پیگیری درخواست ریاست محترم جمهور در زمینه تشکیل کارگروه های مختلف در این شهرستان و استان با ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار بهمئی گفت: همه موانع ، مشکلات ، پیشنهادات و نیازمندی های شهرستان بهمئی با حضور افراد متخصص جمع بندی و در استان بررسی خواهد شد و مهمترین مطالبات مردم و شهرستان پیگیری و اجرایی خواهد شد.

علی محمدی با بیان اینکه ، موضوعات و نیازمندی های شهرستان بهمئی در جلسه تکمیلی در آینده نزدیک با حضور دکتر احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار خواهد گرفت افزود: شهروندان و یا صاحب نظران  می توانند با ارائه طرح و یا ایده های قابل دفاع خود به پیشبرد اهداف شهرستان کمک کنند و طرح های خود را به فرممانداری بهمئی ارائه دهند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این شهرستان گفت: وجود ۱۴۷ هزار هکتار جنگل و مرتع، ۲۲۰ دهنه چشمه، ۶۲۵ حلقه چاه نیمه عمیق، ۲۰ چاه عمیق و هفت رشته قنات و پنج رودخانه دائمی با دبی ۸۵۰ لیتر برثانیه و شرایط خوب آب و هوایی این شهرستان را به قطبی برای کشاورزی تبدیل کرده است که انتظار توجه هر چه بیشتر به این حوزه را می‌طلبد.

محمدی از آمادگی فرمانداری این شهرستان برای حمایت از طرح‌های مختلف خبر داد و گفت: کاشت گیاهان دارویی، ۴۰۰ هکتار کشاورزی آبی، ۱۲ هزار هکتار باغ در دو اقلیم مرکزی و پشت کوه شهرستان بهمئی اجرا شده و از قابلیت‌های مهم بخش کشاورزی در این شهرستان است.

فرماندار بهمئی کشاورزی را یکی از شاخصه‌های مهم توسعه در بهمئی برشمرد و  گفت: ساخت بخش گلخانه‌ای به مساحت ۱۹ هکتار طرح با تخصیص ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های فنی و اعتباری از دیگر قابلیت‌های کشاورزی در این شهرستان است که تاکنون ۱۰ گلخانه با تولید بیش از ۲ هزار تن محصول، زمینه اشتغال بیش از ۱۹۰ نفر در این منطقه را فراهم کرده است و در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات جهش تولید هشت میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های آن در نظر گرفته شده بود.

علی محمدی گفت: بر اساس برنامه آمایش سرزمینی، سرمایه گذاری در بهمئی در بخش‌های گوناگون صنایع وابسته به نفت و گاز، صنایع معدنی، کشاورزی، دامپروری، گردشگری و صنایع دستی فراهم است.

وی ادامه داد: وجود معادن آهک، گچ، سلستین و شهرک صنعتی با وسعت ۱۵۰ هکتار از ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان بهمئی است و این صنایع وابسته به معادن مانند فراوری آهک، سلستین و گچ، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این دیار است.

فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه ، دیار بهمئی سرشار از نعمت‌های خدادادی است و با بیان اینکه، توانمندی‌ها و قابلیت‌های شهرستان بهمئی در حوزه نفت بسیار چشمگیر است  گفت: با توجه به وجود چاه‌های نفت در این شهرستان و نزدیکی آن به پالایشگاه بید بلند امکان ایجاد صنایع وابسته به نفت، شامل پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع پایین دست و امکان تامین خوراک آن با ظرفیت ویژه‌ در این بخش وجود دارد.

امام جمعه بهمئی هم در این جلسه گفت: با توجه به بعد مسافت با مرکز استان حدود ۳۰۰ کیلومتر و قدمت و سابقه  تاریخی منطقه و دیگر شرایط ، ارتقاء فرمانداری به فرمانداری ویژه است که با افزایش امکانات بیشتر در این  شهرستان زمینه توسعه شهرستان فراهم می شود .

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: احداث مجتمع فرهنگی پرورش کودکان و نوجوانان که هم سالن اجتماعات داشته باشد و هم سالن آمفی تئاتر و هم سالن نمایش و هم اتاق قصه‌گویی هم کارگاه نقاشی داشته باشد ضروری است.

وی گفت: احداث کتابخانه بزرگ با منابع و تجهیزات و امکانات هم در سطح شهرستان و هم در بخش ها و ساخت کتابخانه روستایی و خانه کتاب و تکمیل و تجهیز  دارالقرآن در مرکز   شهرستان بهمئی و در بخش ها و احداث خانه های قرآنی در روستاها و حمایت از موسسات قرآنی و تکمیل و تجهیز مساجد شهرستان از قبیل سیستم صوتی و وسایل گرمایشی و سرمایشی و فرش و سرویس های بهداشتی و ساخت حداقل ۱۵ خانه عالم در سطح شهرستان و تکمیل و تجهیز و توسعه امام زادگان و توجه به زیرساخت های آب و برق و گاز این نهادها می تواند به فرهنگ عمومی کمک کند .

امام جمعه بهمئی گفت: احداث مجتمع و یا مراکز اقامتی و گردشگری و تفریحی و ایجاد و احداث شهربازی و پارک ها و بوستان و ایجاد فضای تفریحی و احداث و ایجاد فضای آموزشی و احداث بازارچه جهت ارائه محصولات مختلف صنایع دستی و تولیدات و محصولات عشایر و مردم هم باید در دستور کار قرار گیرد.

تشکیل  مجدد این کارگروه توسعه در استان و شهرستان با حضور استاندار  ، سرعت بخشی در ایجاد زمینه های توسعه بهمئی ، جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق با هدف برنامه ریزی ، رفع موانع اشتغال و تولید ، برنامه ریزی برای تولید و اشتغال ،  بسترسازی برای توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی در نزدیکترین و دورترین مناطق ، دسترسی به اطلاعات به روز شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی ، زیربنایی ، عمران و آبادی ، تشکیل کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین ، محیط زیست ، افزایش اعضای این کارگروه با حضور کارشناسان و متخصصان ، دریافت پیشنهادات و بیان مشکلات در حوزه های مختاف راه ، آب ، برق ، گاز، کشاورزی ، بهداشت و درمان ، راه ، ارتباطات ،حوزه شهری ،میراث فرهنگ و گردشگری از مهمترین مصوبات و موضوعات این نشست بود.

در این جلسه شرکت کنندگان نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه کاری خود و مشکلات شهرستان ارائه کردند.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.