۰ نظر
۹۹ بازدید

برگزاری هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان

هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست " احمدزاده" استاندار، دبیری "جهانگیر شاهینی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سایر اعضا شامگاه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ در محل سالن دولت برگزار گردید.
کد خبر : 67653
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 18:02

 

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ؛شاهینی اظهار داشت؛ در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده است درآمدها و هزینه‌ها واقعی دیده شود وی گفت؛ بودجه سال ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است و تلاش گردیده به طور واقعی مسائل دیده شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت؛ یکی از سیاست‌ ها تخصیص اعتبار برای پروژه‌هایی است که قابلیت تکمیل و افتتاح در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را دارند.
وی ادامه داد حدودا ۲۰۰ پروژه با قابلیت اتمام در سالهای فوق الذکر مشخص گردیده و تخصیص‌ها به این پروژه‌ها داده می‌شود که تا پایان امسال و پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و افتتاح شوند. همچنین در تخصیص‌ها به پروژه‌های فعال توجه می‌شود و پروژه‌های راکد موجب پیگیری قرار می گیرند.
دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود ؛ براساس مدل توسعه استان منابع مورد نیاز (مادی، مالی، اطلاعاتی و سرمایه انسانی) مورد بررسی قرار گرفته و طرق تامین آنها با توجه به کمبودهای موجود احصاء گردیده است.
در ادامه جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد؛ به منظور تدوین برنامه توسعه استان در قالب برنامه های بخشی و اسناد بالادستی کارگروه هایی تدوین و در چهار گروه شامل زیربنایی، اقتصادی، اجتماعی _ فرهنگی و آموزش _ پژوهش به ریاست استاندار اقدام شده است .
و تمامی مصوبات کارگروه‌ها بعد از جمع بندی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به صورت قانونی قابلیت اجرا خواهد داشت و لازم الاجراست
در ادامه جلسه اولویت‌های کاری هر کارگروه مورد بحث ، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست میزان پرداخت تسهیلات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸و میزان اعتبار مورد نیاز به تفکیک بانک‌ها و میزان پرداخت شده تاکنون توسط این بانک‌ها بررسی و نقاط ضعف و قوت مشخص شد.
همچنین جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه در خصوص تسهیلات اشتغال پرداخت شده از طریق درخواست‌های ارائه شده در دستگاه اجرایی می‌باشد. بر این اساس هر دستگاه میزان اشتغالی را که می‌تواند از طریق پرداخت این تسهیلات ایجاد کند در ابتدای سال مالی تعهد کرده و در پایان سال گزارشات لازم را ارائه می‌دهد که در استان تاکنون ۶۱۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.
در پایان جلسه ؛ مصوبات کارگروه زیربنایی ،توسعه روستایی، عشایری، شهری ،آمایش سرزمین و محیط زیست به رای گذاشته شده و با تعدادی از طرح‌ها موافقت شد و برخی از طرح ها نیز جهت بررسی بیشتر مجدد به دستگاه مربوطه ارجاع داده شد.

خبرنگار:آسیه مجیدی مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.