۰ نظر
۲۱۲ بازدید

برگزاری ورکشاپ خوشنویسی یاد یار به مناسبت سالگرد درگذشت استاد سید امرالله حسینی

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالگرد درگذشت چهره ماندگار هنری استان و خطاط برجسته استاد سید امرالله حسینی با حضور استادان علی نقی کرامت و نجف مسعودی برگزار شد.
کد خبر : 45422
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 10:54

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،امین درخشان گفت:به مناسبت سالگرد درگذشت استاد سید امرالله حسینی ورکشاپ خوشنویسی (یاد یار) با حضور استادان برجسته علی نقی کرامت ،نجف مسعودی و خوشنویسان استان برگزار شد.

​ مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد بیان داشت: استاد سید امراله حسینی یک هنرمند متعهد به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین خوشنویسان استان نقش پررنگی در توسعه این هنر ارزشمند در استان داشته است.

درخشان با بیان اینکه استاد سید امراله حسینی از مفاخر و چهره ماندگار استان است بیان داشت: استاد چهره ماندگار هنر استان و موسسه انجمن هنر خطاطی در استان است و یکی از سیاست های ما در حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه به هنرمندان فقید و اساتید بزرگوار در همه رشته های هنری است از همین رو تکریم و نکوداشت هنرمندان پیشکسوت و فقید در طول سال برگزار خواهد شد.

در حاشیه این ورکشاپ هنری علی نقی کرامت رئیس انجمن خوشنویسی در خصوص نقش استاد سید امرالله حسینی در اشاعه این هنر افزود:امروزه وی میراث دار و جزء اساتید فرهیخته هنر خطاطی در گستره ملی و استانی است و با پرورش شاگردان توانست این میراث جاویدان رو به نسل های بعد انتقال دهد.

علی نقی کرامت خوشنویس برجسته استانی با بیان اینکه تاکنون حرکت های بسیار خوبی در اشاعه و گسترش این هنر شده است افزود:سیاست این انجمن برگزاری ورکشاپ آموزشی خطاطی برای آموزش و ترویج این هنر ایرانی و اسلامی بین هنرجویان و هنردوستان است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.