گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام شهرستان بهمئی

مسلم مختاری

برگزاری یادواره شهیدان سید علی کرم دهبان نژاد، سید عباس و سید مهنا رام نژاد + تصاویر

در مراسمی با حضور مردم شهرستان بهمئی یادواره شهیدان سید علی کرم دهبان نژاد، سید عباس و سید مهنا رام نژاد برگزار شد.
کد خبر : 44952
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 - 10:48

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ حجت الاسلام عبدی پور در مراسم یادواره شهیدان سید مهنا رام نژاد ، سید عباس و سید علی کرم دهبان نژاد که در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و با حضور مردم ولایتمدار شهرستان بهمئی برگزار شد گفت: هر آنچه امروز منجر به توسعه و پیشرفت شهرستان و کشور شده است از جانفشانی های این شهیدان است.

حجت الاسلام عبدی پور با گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والا مقام شهرستان بهمئی افزود: تقویت اعتماد مردم به نظام و انقلاب و تقویت و انسجام ملی همراه با تبیین پیروزی‌های رزمندگان اسلام را می‌توان از جمله محورها و خطوط تبلیغی نظام در طول دفاع مقدس نام برد.

جهانشاد طاعتی رزمنده و جانباز ۸ سال دفاع مقدس ، از فرهنگیان این شهرستان ،  از راویان دفاع مقدس و از یاران نزدیک این شهدا هم در این مراسم ، به بیان خاطراتی از این شهدا  اشاره کردند و گفت : دوران دفاع مقدس تمام نشده و امروز جوانان باید در عرصه فرهنگی از آرمان ها و ارزش ها دفاع کنند .

جهانشاد طاعتی رزمنده و جانباز  با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای شهرستان بهمئی به بیان دلاور مردی ها و روایت خاطراتی از آنان پرداخت و گفت: شهادت، اوج کمال انسان و برترین ‏خوبی‏ها و سرچشمه همه فضیلت‏‌ها و بزرگداشت شهدا و تجلیل از مقام شامخ آن ها، پاسداشت حماسه و شجاعت و کرامت انسانی است.

وی با تقدیر از خانواده معظم این شهدا گفت: پاسداری از ارزش‌های شهدا رسالت همه دولتمردان است و باید با تأسی از آرمان‌های شهدا در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم.

نصرت رام نژاد برادر شهید رام نژاد و جانباز جنگ تحمیلی هم در این مراسم به بیان برخی از ویژگی های این شهیدان اشاره کرد و گفت: عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی را به برکت خون شهدا است و یاد شهدا اشاعه دهنده ارزش‌های ایثار و پایداری در جامعه است و باید با زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم.

در این مراسم شاعر فرهنگی احمد نیک روز از شهرستان چرام در رسای شهید و شهادت اشعاری را سرودند.

احسان شیخی از شهرستان چرام ، مداح اهل بیت عصمت و طهارت در این مراسم به مدیحه سرایی پرداختند.

برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در این مراسم اجرا شد.

این مراسم به همت حوزه مقاومت بسیج ثارالله مرکزی سپاه ناحیه بهمئی، پایگاه مقاومت بسیج امام علی النقی ع و بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان بهمئی برگزار شد.

گفتنی است شهرستان بهمئی ۱۲۶ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

شهید فرهنگی، سید عباس رام نژاد متولد نوزدهم بهمن ماه ۱۳۴۲ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید سید مهنا رام نژاد متولد ۱۳۴۷ منطقه دوراک در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۶۵ در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسید و گلزار مطهرشان در روستای شهید پرنیان واقع شده است.

شهید سید علی کرم دهبان نژاد متولد۱۳۳۷/۶/۱۲ از کارکنان شرکت ملی گاز در عملیات والفجر۸ منطقه فاو در تاریخ شهادت۱۳۶۴/۱۱/۲۸ به شهادت رسیدند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.