۰ نظر
۸۹۱ بازدید

مسلم مختاری

برگزاری یادواره شهید دانش آموز لاله های روشن شهرستان بهمئی ؛ شهید والامقام سِتَمی

با حضور گسترده و باشکوه خانواده معظم شهدا ،اعضای شورای تامین ، شورای اداری ،  مردم ، مسئولان ، دانش آموزان ، رزمندگان و ایثارگران یادواره شهید  دانش آموز لاله های روشن شهرستان بهمئی ، شهید گرانقدر غلامرضا ستمی برگزار ‌شد.
کد خبر : 65315
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 17:38

برگزاری یادواره شهید دانش آموز لاله های روشن شهرستان بهمئی ؛ شهید والامقام سِتَمی

با حضور گسترده و باشکوه خانواده معظم شهدا ،اعضای شورای تامین ، شورای اداری ،  مردم ، مسئولان ، دانش آموزان ، رزمندگان و ایثارگران یادواره شهید  دانش آموز لاله های روشن شهرستان بهمئی ، شهید گرانقدر غلامرضا ستمی برگزار ‌شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ فرمانده تیپ نیروی مخصوص ۱۵ امام حسن مجتبی ع خوزستان در این یادواره که در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و در مدرسه ای که به نام مطهر این شهید مزین شده بود برگزار شد گفت: این یادواره‌ها بستری برای ادامه دادن راه شهداست.

سردار آبداری  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی بویژه شهید غلامرضا سِتَمی ، افزود: نسل‌های بعد از انقلاب باید با فرهنگ جنگ و شهادت آشنا شوند و بدانند که این امنیت و آسایش به راحتی بدست نیامده است و عزت و استقلال کشور مرهون خون شهداست و راه شهدا با قدرت ادامه دارد.

وی در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهدا ، مردم ، مسئولان و دانش آموزان برگزار شد گفت: یادواره شهدا نماد استکبارستیزی و ولایت‌مداری مردم و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی بهمئی هم گفت: واهمه و ترس دشمنان از این یادواره ها بر کسی پوشیده نیست ، به این دلیل که برگزاری یادواره ها در برابر توطئه های آنان مانند خاکریزی مستحکم عمل می کند.

حجت الاسلام سید عبدالرضا موسوی منش با بیان اینکه ، آنچه شهدا را به مقام شهادت رساند دین محوری و خدا محوری بود افزود : شهدا جلوه هایی اثرگذار از شجاعت ،فداکاری و دفاع از کشور هستند و امروز وظیفه ماست این فرهنگ را میان نسل جوان نهادینه کنیم.

وی پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی را لازمه امروز جامعه دانست و گفت: دشمن امروز در کنار همه تحرکات بدنبال ایجاد شکاف و اختلاف عمیق بین مردم و مسئولان است که باید در این زمینه هوشیارانه رفتار کرد.

جهانشاد طاعتی ، همرزم شهید ستمی و از راویان دفاع مقدس ، در این یادواره و درجمع مسوولان وخانواده شهدا و همرزمان شهدا، به بیان دلاورمردی ها و ایثارگری های این بزرگ مردان تاریخ از جمله شهید گرانقدر غلامرضا ستمی پرداخت و گفت: این یادواره باهدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، قدردانی از خانواده معظم شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت می باشد.

جهانشاد طاعتی شهدا را بزرگترین سرمایه انقلاب دانست و گفت: تکریم شهدا و خانواده های آنان وظیفه آحاد جامعه است و بزرگترین درسی که شهدا به ما آموختند ایثار، ولایتمداری و مقاومت بود.

وی به بیان خاطراتی از شهید گرانقدر ستمی اشاره کرد و از نسل جوان و نوجوان خواست ادامه دهنده راه این شهید باشند.

بسیجی و دانش آموز شهید غلامرضا ستمی در سال ۱۳۴۷ در شهر لیکک در خانواده ای متدین و مذهبی دیده به جهان گشود با شروع جنگ تحمیلی ۲ بار به مناطق عملیاتی اعزام گردید.

شهرستان بهمئی ۱۲۸ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است ، از این تعداد ۳۸ نفر شهدای دانش آموزی می باشند که شهید شاخص دانش آموزی شهید غلامرضا ستمی ، در سن ۱۷ سالگی در منطقه فاو و در عملیات والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی از جمله روایتگری دوران دفاع مقدس ، برپایی نمایشگاه عکس شهدا و اجرای مداحی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت از مهمترین برنامه های این مراسم بود.

سردار آبداری فرمانده تیپ نیروی مخصوص ۱۵ امام حسن مجتبی ع خوزستان به عنوان سخنران برنامه ، عباس کهزادی خواننده سرودهای حماسی و انقلابی ،  حمید رضا پایا به عنوان قاری ، علی شکیبا زاده به عنوان مجری برنامه و به روایت گری جهانشاد طاعتی یکی از همرزمان و هم سنگران شهید  در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند.

گفتنی است این مراسم با هماهنگی و همراهی خانواده معظم شهید ستمی و به همت واحد بسیج دانش آموزی ، عوامل اجرائی دبیرستان شهید ستمی ، گردان ۴۹۱ امام حسین ع این شهرستان ، هیئت فرهنگی مذهبی میثاق با شهدا ، اداره آموزش و پرورش ، بنیاد شهید و اُمور ایثارگران شهرستان و بسیج دانش آموزی شهید امینی برگزار شد.

ایستگاه سلامت شامل تست فشارخون، تب سنج به همت گروه جهادی جامعه پزشکی شهرستان و شبکه بهداشت و درمان ، پذیرایی توسط موکب گروه جهادی شهید محمود کاوه هم از ابتدا تا پایان این مراسم صورت گرفت.

سردار آبداری فرمانده تیپ نیروی مخصوص ۱۵ امام حسن مجتبی ع خوزستان ، حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ نیرو مخصوص ، حفاظت ، نیروی انسانی و تعدادی از پیشکسوتان  پاسدار  از تیپ نیروی مخصوص ۱۵ امام حسن مجتبی ع خوزستان در این مراسم حضور داشتند.

این سایت خبری از تلاش های همه عوامل دبیرستان و دست اندرکاران این مراسم قدردانی می کند.

مسلم مختاری خبرنگار

چ

       

 

                       

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.