۰ نظر
۳۸۲ بازدید

مسلم مختاری

برگزاری یادواره شهید شاخص طرح ملی لاله های روشن ، شهید غلامرضا ستمی در شهرستان بهمئی

یادواره شهید شاخص طرح ملی لاله های روشن ، شهید غلامرضا ستمی در شهرستان بهمئی برگزار ‌شد.
کد خبر : 18649
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 22:31

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ نماینده ولی فقیه در تیپ تکاور امام حسن مجتبی اُستان خوزستان ، در آئین شهرستانی یادواره شهدای طرح ملی لاله‌های روشن که در دبیرستان شهید ستمی و با حضور گسترده دانش آموزان ، مسئولان و جمعی از جوانان برگزار شد گفت : شهدای کشورمان ، عزت ایرانی و اسلامی را در مناطق عملیاتی به نمایش گذاشتند و به جهانیان ثابت کردند لحظه‌ای از آرمان‌های قرآنی دست برنخواهند داشت.

حجت الاسلام الهامی نسب با بیان اینکه ، شهدا دستاورد‌های بسیاری را برای کشور به یادگار گذاشتند و دانش آموزان باید زندگینامه شهدای دانش آموز را سر لوحه خود قرار دهند افزود: نسل امروز باید اطلاع داشته باشند که شهدا چگونه از جان و مال خود گذشتند و امنیت و استقلال را برای ما به ارمغان آوردند.
وی گفت : شهدا دستاورد‌های بسیاری را برای کشور به یادگار گذاشتند و دانش آموزان باید زندگینامه شهدای دانش آموز را مطالعه کنند تا بدانند آن‌ها چطور از جان و مال خود گذشتند و امنیت و استقلال را برای ما به ارمغان آوردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی در این مراسم با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان و ایستادگی ملت، تاکنون تمامی توطئه‌های دشمنان اسلامی را خنثی کرده است گفت : برگزاری طرح ملی لاله‌های روشن طرحی مؤثر و تلاشی ارزشمند در جهت صیانت از میراث گرانبهای شهدای معزز و ترویج فرهنگ غنی و حیات‌بخش ایثار، مقاومت و شهادت است.
غلامعلی مویدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دانش آموز غلامرضا ستمی و تقدیر از زحمات دلسوزانه خانواده این شهید در راه نظام و انقلاب افزود : برگزاری یادواره شهدا بهترین شیوه برای انتقال و ترویج فرهنگ شهید و شهادت در جامعه است و باید وصایای شهیدان نقشه راه مردم و مسئولان قرار گیرد.
وی گفت : طرح لاله‌های روشن برای گرامیداشت ۴۰ هزار شهید دانش آموز همزمان با سراسر کشور در بهمئی برگزار شد.
یحیی ذبیحی (ستمی) برادر شهید غلامرضا ستمی، از فرهنگیان خوشنام و مسئولان پیشین ، هم در این مراسم به روایتی از آن شهید بزرگوار و یاد و خاطرات آن دوران اشاره کرد و گفت : بسیجی و دانش آموز شهید غلامرضا ستمی در سال ۱۳۴۷ در شهر لیکک در خانواده ای متدین و مذهبی دیده به جهان گشود با شروع جنگ تحمیلی ۲ بار به مناطق عملیاتی اعزام گردید.

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی از جمله روایتگری دوران دفاع مقدس و اجرای مداحی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت از مهمترین برنامه های این مراسم بود.

شهرستان بهمئی ۱۲۴ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است ، از این تعداد ۸ نفر شهدای دانش آموزی می باشند که شهید شاخص دانش آموزی شهید غلامرضا ستمی ، در سن ۱۷ سالگی در منطقه فاو و در عملیات والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گفتنی است این مراسم به همت واحد بسیج دانش آموزی ، معاونت فرهنگی و هنری سپاه بهمئی ، معاونت پرورشی و عوامل مدرسه شهید ستمی و اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داودطلوعی مطلق پایگاه خبری عصرآشنا

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.