داود طلوعی مطلق

یادواره باشکوه شهید حسین چکی تنها شهید دولت درشهرستان بهمئی

با حضور گسترده مردم و مسئولان ، یادواره حسین چکی تنها شهید دولت در شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 28703
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردین 1401 - 13:17

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ مراسم یادواره با شکوه شهید حسین چکی تنها شهید دولت در بهمئی با حضور گسترده و باشکوه مردم ، خانواده معظم و معزز شهدا ، بسیجیان و مسئولان در محل مصلی حضرت امام رضا (ع) شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فداکار حسین چکی گفت: برگزاری یادواره و گرامیداشت این شهید به عنوان تنها شهید دولت و جوانی شایسته و فداکار است که الگویی عملی و انس با شهید و تربیت واقعی است.
حجت الاسلام سید محمد موحد با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری یادواره شهدا ، برگزاری یادوارۀ شهدا را یکی از مهم‌ترین راهکار‌های نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد و افزود: باید با برگزاری یادمان‌ها و یادواره‌ها ، نام شهدا در جامعه و بین مردم و جوانان زنده بماند و وصایای آن‌ها تبیین شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم در این مراسم با ادای احترام به مقام شهدای والامقام ایران زمین ، به نقش شهدا در دفاع مقدس و تامین امنیت کشور که بسیار برجسته بود اشاره کرد و گفت: عزت و استقلال کشور مدیون خون این شهدا هست و باید همیشه یاد شهدا را زنده نگه داریم.
سید جواد هاشمی افزود: برپایی اینگونه یادواره ها در استان و بویژه شهرستان بهمئی ، علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ، باعث ترویج آرمان های آنان بین نسل جدید خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و اُمور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد ، هم در این مراسم با اشاره به اینکه ، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران است گفت : از دیرباز تاکنون ، این اُستان در دفاع از کشور و حفظ آرامش و امنیت مردم جز استان‌های پیشگام در کشور بوده است.
رضا پارسیان نژاد با بیان اینکه این استان ۱۸۸۰ شهید به انقلاب تقدیم کرده است ادامه داد: مردم استان ما مردمی غیور، سلحشور و انقلابی هستند که نسبت به جمعیت در دوران دفاع مقدس ، مقام اول حضور در جبهه‌های جنگ را داشته و بعد از ۸ سال دفاع مقدس هر جا که نیاز به حضور مردم در کشور احساس می‌شد مردم استان ما به صحنه آمدند و به‌عنوان پشتوانه قوی همواره، همراه نظام بودند.
علی محمدی فرماندار بهمئی هم از این حضور با صلابت و با شکوه و ادای احترام مردم بهمئی به فرزندان شهید خود تقدیر و تشکر کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا، معرفی شهدا به عنوان الگوی آرمانی برای جوانان وتکریم خانواده شهدا از اهداف برگزاری این یادواره است و این شهید دولت نمونه بارز انسانی فرهیخته و آسمانی بود.
سرهنگ پاسدار حسینی نژاد ، برادر شهید حسین چکی ، هم در این مراسم از حضور مردم ، خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران ، مسئولان و اقشار مختلف تقدیر و تشکر کرد و در سخنانی به معرفی برادر شهید خود پرداخت.
سرهنگ حسینی نژاد با اشاره به اینکه ، در وصیت نامه شهید ذکر شد که به مردم ، مسئولین و ادارات وصیت می کنم برای خودسازی بخش بهمئی دست اتحاد بهم دهید و باتوکل به خداوند متعال و امام برای جهاد در راه دین و میهن آماده شوید ، ازمسئولین خواست براساس وصیت شهید به مردم خدمت انقلابی و جهادی نمایند که این مردم ولی نعمت انقلاب هستند.
برادر شهید حسین چکی به نقل از برادر شهیدش گفت : این انقلاب واین مملکت خونبهای من و هزاران نفرمثل من هست و سعی کنید پای روی خون ما نگزارید ، من وامثال من کارحسینی کردیم .آیا شما کار زینبی کردید؟مسئولین این صندلی را رها وبه شما واگذاشتیم ، امروزشما بایدخدمت مردم رابه نحومطلوب انجام دهید
وی ازمسئولین خواست که به روستای دشت آهو، زادگاه ، روستای خانوادگی شهید توجه کنند و نسبت به آسفالت چهارکیلومتر جاده این روستا اقدام کنند.
وی با بیان اینکه ، وجود آب کشاورزی برای روستا حیاتی هست گفت : با توجه به اینکه این روستا دارای ۱۲حلقه چاه نفتی و زمین های حاصلخیر است و برای دامداری جای بسیارمناسبی می باشد ، در صورتی که به آن توجه جدی شود بحث اشتغال واقتصادی واحیای روستا حل خواهد شد.
شهید حسین چکی  در اول فروردین۱۳۳۷ چشم به جهان گشود و در هفتم فروردین ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
گفتنی است شهرستان بهمئی ۱۲۶ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما
داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.