داود طلوعی مطلق

بهمئی بزرگترین طرح گازرسانی استان ، گازرسانی به ۴۰ روستا ، با ۴ هزار خانوار و بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت 

40 روستا  ، با 4 هزار خانوار و بیش از 12 هزار نفر در شهرستان بهمئی تا سال  1400 ، از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
کد خبر : 1123
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مهر 1399 - 11:15

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،حکمت اله سنایی گفت: برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم و سهولت کار ۵۰ درصد کلیه تجهیزات شامل لوله های پلی اتیلن و لوله های فلزی و لوازم ایستگاه این طرح خریداری شده است.

 سنایی فرماندارشهرستان بهمئی ، میانگین پیشرفت فیزیکی این طرحِ گازرسانی به روستا‌های شهرستان را بیش از ۶۷ درصد اعلام کرد و افزود : در حال حاضر ۱۰۰ درصد از خانوار‌های شهری و ۳۰ درصد از خانوار‌های روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی گفت:۴۰ روستا  ، با ۴ هزار خانوار و بیش از ۱۲ هزار نفر در شهرستان بهمئی تا سال  ۱۴۰۰ ، از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

روح الله فتحی رئیس اداره گاز بهمئی به سخت‌گذر بودن و دشواری کار گازرسانی به روستا‌های این شهرستان  اشاره کرد و افزود : در این طرح ۴۰ روستای این شهرستان  در بخش سرآسیاب یوسفی و ممبی قابلیت گازرسانی دارند که البته شامل روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت و دارای طرح هادی می باشد

فتحی اضافه کرد : کار‌های مطالعاتی گازرسانی به ۲ روستا در حوزه ی گرمسیری بهمئی نیز در دست اقدام است که بزودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ، برای اجرای این طرح بزرگ ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه ، ۴۰ کیلومتر شبکه گذاری فلزی و ۱۸۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن و ۴ ایستگاه تقلیل فشار گاز طراحی و نصب نصب می شود گفت : با پایان این طرح از لحاظ عملیات گازرسانی جزو شهرستان های سبز کشور محسوب شده و در مجموع بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری و روستایی بهمئی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اداره گاز بهمئی با اشاره به اینکه ، در برخی روستاها به دلیل صعب‌العبور بودن هزینه اجرای عملیات بالا بوده و زمان بیشتری برای گازرسانی به این روستاها نیاز است ، ادامه داد: در این میان نیز گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه ، یکی از مطالبات مردم مناطق سرآسیاب یوسفی و ممبی برخورداری از نعمت گاز است گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته ، هیچ گونه تاخیر و خللی در عملیات گازرسانی به این ۴۰ روستا صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام سید محمد موحد ، به رفع موانع ، مشکلات و چالش های سد راه این طرح اشاره کرد و افزود : طرح گازرسانی به روستاهای بهمئی با حمایت خوب مسئولان ، مردم و با وجود اعتبارات کافی ، یکی از طرح های موفق از زمان طی شش ماه گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه ، مصرف سوخت فسیلی و برداشت چوب از جنگل‌ها با بهره برداری از این طرح حذف خواهد شد گفت: برای خدمت به مردم این شهرستان و روستاهای دور دست ، به صورت مداوم پیگیر روند اجرای عملیات این طرح خواهم بود و کوچکترین سهل انگاری در راه خدمت به مردم این شهرستان پذیرفتنی نیست.

گفتنی است عملیات اجرائی این طرح ، از سال ۱۳۹۸ آغاز و طی ماه های گذشته سرعت بیشتری گرفته است.

خبرنگار و عکاس صدا وسیما:مسلم مختاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.