مسلم مختاری

بهمئی ها در حال خدمت رسانی به زائران اربعین ؛ اعزام دو کاروان تدارکاتی اربعین از بهمئی به کربلای معلی و پذیرایی از زائران

با فرا رسیدن پیاده روی بزرگ اربعین ، کاروان تدارکاتی از بهمئی عازم کربلای معلی شد و کهگیلویه و بویراحمدی ها آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) هستند .
کد خبر : 59334
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 13:41

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در بازدی از موکب  های استان از خدمات ارزنده و شبانه روز آنان تقدیر و تشکر کرد.

امین درخشان افزود: دلدادگان ابا عبدالله الحسین (ع) در استان از اول شهریور با کمک خیران و خادمان، روزانه در سه وعده به همراه میان وعده از زائران اربعین حسینی  پذیرایی می کنند. 

وی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، حضور جمعیت عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت را در شهر‌های زیارتی عراق به ویژه نجف اشرف و کربلای معلی بی نظیر دانستند.

 این ‌کاروان در قالب امکانات تدارکاتی و با بیش از ۱۰۰نفر خادم و ‌نیروهای تدارکاتی از شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی ، پس از تجدید با مقام شامخ شهداء عازم کربلا شدند تا خدمت‌رسان زائران اربعین در کربلا و نجف باشند.

دو موکب هیئت جوانان حسینی بهمئی و موکب شهدای بهمئی با تجهیزات کاملِ خدمت‌رسانی ، از این شهرستان عازم کربلا شدند  و روزانه ۳۰ هزار نفر را اطعام خواهند کرد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد مقدمات لازم برای شرکت زائران اربعین حسینی (ع) و خدمات رسانی به زوار حسینی در حال انجام است. 

 موکب های کهگیلویه و بویراحمد هرساله در ایام اربعین به مدت ۱۵ روز در مسیر نجف به کربلا ، با روزانه هزاران پرس غذا ، چای و دمنوش از زائران آقا امام حسین پذیرایی میکند

نذورات مردم این منطقه  برای برپایی موکب ها ، تأمین مایحتاج زائران اربعین به کربلای معلی ارسال شد.

۱۰۰ خادم حسینی این موکب از اوایل شهریور در کربلای معلی ،مستقر و روزانه در ۳ وعده صبحانه، نهار و شام از مشتاقان و  زائرین حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام پذیرایی می‌کنند.

   
این خدمات شامل گوشت قرمز ، مرغ و غیره است که  بمدت ۱۵ روز بصورت ۳وعده از زائرین پذیرایی می کنند وهمچنین در این موکب ها به زائرین اسکان داده میشود.

در این موکب ها زائران خدمات فرهنگی، درمانی، پذیرایی و اسکان را دریافت خواهند کرد.

هم اکنون ۳ کامیون تدارکات و تجهیزات لازم را برای استقرار در موکب به کربلا منتقل کردند  و ۱۰۰ نفر از شهرستان بهمئی برای حضور ، به عنوان خادم افتخاری در این موکب ثبت نام کرده اند.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.