به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی کارگاه کاهش آسیب‌هایی اجتماعی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا صبح امروز کارگاه کاهش آسیب های اجتماعی با حضور فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 31738
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 اردیبهشت 1401 - 18:12

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا صبح امروز کارگاه کاهش آسیب های اجتماعی با حضور فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد.
این کارگاه  با حضور کارشناسان مشاوره ای شهرستان دکتر رحمان اکبری و جناب آقای مددی برگزار شد.

در این کارگاه غلامعلی مویدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آسیب های اجتماعی به نقش پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرده اند.

مویدی گفت:بیشترمسائلی که امروز در جامعه تحت عنوان آسیب‌ اجتماعی نام برده می‌شوند، مورد قبول و پذیرش جامعه‌شناسان نیستند. آنها این مسائل را در قالب مشکلات اجتماعی مطرح می‌کنند که بررسی و شناخت آنها بدون در نظر گرفتن شرایط زمینه‌ای در جامعه میسر نیست.

سرهنگ دوم پاسدار مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در این مراسم با بیان اینکه: معمولاً وقتی از آسیب اجتماعی صحبت می‌کنیم، تاًکید ما بیشتر روی مسائلی همچون: اعتیاد، مواد مخدر، طلاق، مفاسد اجتماعی، حاشیه‌نشینی، و… است. اما آسیب‌هایی نیز هستند که با مردم ارتباط مستقیم داشته و می‌توانند موجب بروز عوارض اجتماعی شوند. به عنوان مثال، شیوع کرونا و در خانه ماندن مردم باعث افزایش خشونت‌های خانگی شد. اما از سوی دیگر کاهش دزدی‌ و کاهش سرقت از منازل را در پی داشت. به گونه‌ای که می‌توان گفت نحوه جرائم متفاوت شده است. حال برای اینکه ببینیم رسانه‌ها چه نقشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و یا چه توصیه‌هایی در زمینه پیشگیری دارند، این نشست را برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: نکته بعدی پرداختن به فضای مجازی و اخبار منتشر شده در این حوزه و تاثیر هشتک‌ها در کمپین‌های اجتماعی است. باید دید چه پژوهش‌هایی در این زمینه انجام شده است. زیرا نتایج این پژوهش‌ها می‌تواند نقشی مهم در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها داشته باشد.
وی افزود: درتعریف آسیب‌های اجتماعی، فارغ از اختلاف‌نظرهای موجود می‌توان گفت: هر پدیده‌ای که مانع رشد و بالندگی یک جامعه شود یک نوع آسیب و مشکل و یا مسئله اجتماعی است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.